Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Luxusní korejská značka aut se hrne zpět do Evropy, může z toho být další fiasko
8.12.2019 | Petr Miler
Bylo jen otázkou času, kdy na to dojde a zdá se, že nyní nastal ten moment. Po USA, Rusku či blízkém východě zkusí i na zákazníky z nitra Evropy zaútočit korejský Genesis.
Stát se prémiovou značkou mezi výrobci čehokoli je docela ošemetný úkol. Nestačí, aby sama firma řekla, že její zboží je od teď luxusní, technicky avantgardní nebo cokoli podobného, to zákazníci sami musí situaci začít tímto způsobem vnímat. A něčeho takového bývá obtížné dosáhnout, i když to náhodou bude pravda. Naopak je někdy překvapivě složité o takovou pověst přijít, i když už to pravda není.
Za příklad z druhého ranku můžeme vzít BMW, které obecně stále platí za respektovaného výrobce výjimečných aut, i když té výjimečnosti neustále ubývá. Ještě snáze ale najdeme značky, které jako luxusní vnímané být chtěly, ale nejsou, zejména pak v Evropě. Třeba Infiniti po léta bodovalo u Američanů, v ČR ale nezaujalo skoro nikoho a dnes už je po něm veta v celé Evropě.
Za podobný případ bychom označili Lexus, který sice nikam nemizí, ale možná jen proto, že mateřská Toyota je příliš hrdá (a dost bohatá) na to, aby si přiznala porážku a sbalila kufry v místech, kde neoslovuje dostatek klientů. Lexus prodává v Evropě okolo 45 tisíc aut za rok, něčeho takového BMW dosáhne asi za 14 dnů - jeho roční odbyt přesahuje 800 tisíc vozů.
Z tohoto pohledu se zdá, že německá prémiová trojka Audi, BMW a Mercedes je v Evropě k neporažení, přesto jistě budeme svědky dalších a dalších pokusů o její svržení z piedestalu. Ten nejnovější je na spadnutí - na březnovém autosalonu v Ženevě si totiž zarezervovalo stánek korejské Genesis. A jen kvůli tomu, aby nám ukázalo auta, která si nikdo nemůže koupit, to jistě nedělalo.
Nakonec to odpovídá dříve avizovanému. Luxusní odnož Hyundai je nyní aktivní doma v Koreji, USA, Kanadě, Rusku, Austrálii a na Středním východě, do Evropy zkraje nedorazila zcela záměrně. Před třemi léty výkonný ředitel značky řekl, že příchod Genesis do EU se odkládá přibližně na konec dekády, kdy v nabídce bude více motorů a také SUV, ne jen sedany. A přesně to bylo naplněno.
Novinky jako přepracovaný sedan G90 nabízí pohonů více než kdy dříve a těsně před premiérou má první SUV značky. Přítomnost v Ženevě pochopitelně nutně neznamená, že si tato auta bude možné hned koupit, bude to ale první jasný signál, že to brzy možné bude. Šéf marketingu Hyindao Cho Won Hong na začátku letošního roku tvrdil, že Genesis se bude v Evropě prodávat do pár let. Pokud pár jsou dva a první z dvou roku je už pryč, pak start této značky na starém kontinentu v průběhu roku 2020 vypadá jako velmi pravděpodobná věc.
Může tady Genesis uspět? Jen čas ukáže, troufneme si ale tvrdit, že to bude mít velmi, velmi těžké. Evropané jsou z hlediska vnímání značky mimořádně konzervativní a pokud mají dostatek prostředků, nezajímá je příliš hodnota za peníze. Genesis tedy může být technicky i kvalitativně na výši, může nabízet to, co konkurence, za výrazně nižší ceny, ale přesto může strádat. Nakonec, Genesis tu ještě jako součást Hyundai krátce působilo a úspěch z toho vážně nebyl.
I současná situace na trhu leccos naznačuje. Spousta lidí si v momentě, kdy kupují auto za cenu blízkou 1 milionu, raději poběží pro „oholené” BMW, než aby si koupili vrcholný VW nebo třeba i Škodu, jakkoli v druhém případě mohou dostat technicky, výbavově a leckdy bohužel (pro BMW) i kvalitativně lepší auto. Značka zkrátka hraje roli a image německých prémiovek si tu Genesis (stejně jako Lexus, Infiniti, kdokoli podobný) nemusí vydobýt ani za 100 let.


Auta jako Genesis G90...






...nebo chystané SUV GV80 míří po letech otálení do Evropy. Po zarezervování stánku v Ženevě 2020 touto značkou je to prakticky jisté
Zdroj: Auto News
Bleskovky
Tohle video ze Severní smyčky Nürburgringu říká o novém BMW M5 vše. A hezká podívaná to není
dnes
Auto vám mohou „ukrást” přímo před očima a za úsměvu na vaší tváři. Policie rozbila gang, který se takto zmocnil i Ferrari za miliony
včera
Číňané po zkopírování Bugatti a Rolls-Royce měli obšlehnout také Bentley, nedivili bychom se už ničemu
20.10.2025
Nejnovější články
Tento obyčejně vypadající, 32 let starý hatchback s víc jak 140 tisíci km se prodává za 600 tisíc Kč. Není to vtip ani překlep
před 7 hodinami
Tesla šetří, na čem může. V tichosti autům sebrala i poslední zbytek klíčů a lidé nejsou šťastní
před 8 hodinami
Kupci elektrického Porsche Macan začínají už po roce pociťovat největší bolest vlastnictví těchto aut
před 10 hodinami
Jedno z posledních pořád levných větších aut v Evropě žije dál, s dieselem koupíte ho i v roce 2026
před 11 hodinami
Škoda už chce prodávat asi jen sny a iluze. Ukázala další auto, které ani nezamýšlí vyrábět, akorát przní legendu značky
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
