Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Luxusní korejská značka aut se hrne zpět do Evropy, může z toho být další fiasko
8.12.2019 | Petr Miler
Bylo jen otázkou času, kdy na to dojde a zdá se, že nyní nastal ten moment. Po USA, Rusku či blízkém východě zkusí i na zákazníky z nitra Evropy zaútočit korejský Genesis.
Stát se prémiovou značkou mezi výrobci čehokoli je docela ošemetný úkol. Nestačí, aby sama firma řekla, že její zboží je od teď luxusní, technicky avantgardní nebo cokoli podobného, to zákazníci sami musí situaci začít tímto způsobem vnímat. A něčeho takového bývá obtížné dosáhnout, i když to náhodou bude pravda. Naopak je někdy překvapivě složité o takovou pověst přijít, i když už to pravda není.
Za příklad z druhého ranku můžeme vzít BMW, které obecně stále platí za respektovaného výrobce výjimečných aut, i když té výjimečnosti neustále ubývá. Ještě snáze ale najdeme značky, které jako luxusní vnímané být chtěly, ale nejsou, zejména pak v Evropě. Třeba Infiniti po léta bodovalo u Američanů, v ČR ale nezaujalo skoro nikoho a dnes už je po něm veta v celé Evropě.
Za podobný případ bychom označili Lexus, který sice nikam nemizí, ale možná jen proto, že mateřská Toyota je příliš hrdá (a dost bohatá) na to, aby si přiznala porážku a sbalila kufry v místech, kde neoslovuje dostatek klientů. Lexus prodává v Evropě okolo 45 tisíc aut za rok, něčeho takového BMW dosáhne asi za 14 dnů - jeho roční odbyt přesahuje 800 tisíc vozů.
Z tohoto pohledu se zdá, že německá prémiová trojka Audi, BMW a Mercedes je v Evropě k neporažení, přesto jistě budeme svědky dalších a dalších pokusů o její svržení z piedestalu. Ten nejnovější je na spadnutí - na březnovém autosalonu v Ženevě si totiž zarezervovalo stánek korejské Genesis. A jen kvůli tomu, aby nám ukázalo auta, která si nikdo nemůže koupit, to jistě nedělalo.
Nakonec to odpovídá dříve avizovanému. Luxusní odnož Hyundai je nyní aktivní doma v Koreji, USA, Kanadě, Rusku, Austrálii a na Středním východě, do Evropy zkraje nedorazila zcela záměrně. Před třemi léty výkonný ředitel značky řekl, že příchod Genesis do EU se odkládá přibližně na konec dekády, kdy v nabídce bude více motorů a také SUV, ne jen sedany. A přesně to bylo naplněno.
Novinky jako přepracovaný sedan G90 nabízí pohonů více než kdy dříve a těsně před premiérou má první SUV značky. Přítomnost v Ženevě pochopitelně nutně neznamená, že si tato auta bude možné hned koupit, bude to ale první jasný signál, že to brzy možné bude. Šéf marketingu Hyindao Cho Won Hong na začátku letošního roku tvrdil, že Genesis se bude v Evropě prodávat do pár let. Pokud pár jsou dva a první z dvou roku je už pryč, pak start této značky na starém kontinentu v průběhu roku 2020 vypadá jako velmi pravděpodobná věc.
Může tady Genesis uspět? Jen čas ukáže, troufneme si ale tvrdit, že to bude mít velmi, velmi těžké. Evropané jsou z hlediska vnímání značky mimořádně konzervativní a pokud mají dostatek prostředků, nezajímá je příliš hodnota za peníze. Genesis tedy může být technicky i kvalitativně na výši, může nabízet to, co konkurence, za výrazně nižší ceny, ale přesto může strádat. Nakonec, Genesis tu ještě jako součást Hyundai krátce působilo a úspěch z toho vážně nebyl.
I současná situace na trhu leccos naznačuje. Spousta lidí si v momentě, kdy kupují auto za cenu blízkou 1 milionu, raději poběží pro „oholené” BMW, než aby si koupili vrcholný VW nebo třeba i Škodu, jakkoli v druhém případě mohou dostat technicky, výbavově a leckdy bohužel (pro BMW) i kvalitativně lepší auto. Značka zkrátka hraje roli a image německých prémiovek si tu Genesis (stejně jako Lexus, Infiniti, kdokoli podobný) nemusí vydobýt ani za 100 let.



Auta jako Genesis G90...
...nebo chystané SUV GV80 míří po letech otálení do Evropy. Po zarezervování stánku v Ženevě 2020 touto značkou je to prakticky jisté
Zdroj: Auto News
Bleskovky
Unikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
12.6.2025„Bugatti pro chudé” se konečně ukázalo v akci na okruhu i ve sprintu. Je to nejrychlejší auto svého druhu, poráží i špičková Ferrari a Lamba
9.6.2025Prototyp elektrického BMW M3 se ukázal v akci na okruhu. Působí jako rychlá a tichá smrt, právě k té může mít nejblíž
7.6.2025
Nejčtenější články
Elektromobily se stávají finančně neúnosnými i pro služby na sdílení aut, jejich provoz stojí ročně o 185 tisíc víc než u spalovacích vozů
14.5.2025Italové odhalili protijed na moderní auta. Má motor V8 bez turba, manuál a dokonce zapalovač s popelníkem
14.5.2025Ford zkouší zachránit svůj elektrický propadák s pomocí kdysi slavného fotbalisty. Ví ale ještě někdo, kdo to vůbec je?
14.5.2025Němcům otrnulo, ve srovnání elektrického a spalovacího VW vyhlásili jasným vítězem benzinové auto. A to nevybrali žádného krasavce
15.5.2025Moskvič začal vyrábět svůj nový vrcholný model. Silné a vybavené auto je větší než Škoda Kodiaq, vyjde ale nesrovnatelně levněji
15.5.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva