Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Korejská Škoda Octavia je tu. Hyundai vytáhlo i30 Fastback, chystá i ostrou verzi
13.7.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Octavia je dnes ve své třídě do značné míry výjimečná pojetím své zádě, které ji dává praktičnost i eleganci. Přesně po těchto hodnotách teď jde i i30.
Korejská automobilka se dnes opravdu rozjela, kromě nového Hyundai i30 N představila i další karosářskou variantu rozšiřující standardní nabídku. Do boje o zákazníky v nižší střední třídě posílá verzi Fastback, kterou jsme kdysi překřtili na korejskou Škodu Octavia. Nikoli náhodou, stejně jako ona sází na velkou výklopnou záď slibující nemalý zavazadlový prostor spojení s elegantní karoserií nedalkou sedanu.
Tato novinka zamíří do prodeje až po ostrém hatchbacku, a to konkrétně na počátku příštího roku. Stejně jako u „eNka“ tedy nemáme k dispozici ceny, to je však jediný dílek, který v našem dnešním prezentačním puzzle bude chybět. Začněme ale u toho, co už nyní bezpečně víme.
Odstartovat musíme u designu a rozměrů, což jsou ostatně hlavní oblasti, kde se Hyundai i30 Fastback liší vůči hatchbacku. Novinka narostla o 115 milimetrů na 4 455 mm, mimo to počítá s výškou 1 425 mm. Vůči již prodávané variantě je tedy o 30 mm nižší, přičemž jedna šestina z této porce připadá na podvozek, zbytek pak na odlišnou střešní linii.
Výrazně jiná je i záď, která propůjčuje vozu vizáž „čtyřvéřového kupé”. Nechybí výrazná odtrhová hrana zavazadelníku či agresivní nárazník, jehož tvarům odpovídá i ten přední. Hyundai navíc snížilo výšku kapoty motoru, čemuž byla pro změnu přizpůsobena čelní maska. LEDky pro denní svícení navíc dostaly tmavší pozadí.
Další změnou vůči hatchbacku je přitvrzení podvozku o 15 procent kvůli zajištění větší dynamičnosti. Tu ovšem nelze čekat zrovna od základní nabídky motorů, neboť zákazníci budou moci vybírat mezi litrovým tříválcem (120 koní), 1,4litrovým čtyřválcem (140 koní) či 1,6litrovým turbodieselem (110 a 136 koní).
Všechny agregáty budou v základu nabízeny s šestistupňovým manuálem, pro diesely a jedna-čtyřku je k dispozici i sedmistupňový automat. To je prozatím vše, do budoucna máme očekávat i variantu i30 Fastback N. O její pohon se postará přeplňovaný dvoulitr, který bude tak jako u hot hatche produkovat 250 či 275 koní.
Na ostrou variantu je ovšem třeba ještě pár měsíců vyčkat, zatím tedy setrváme u základní verze. Tu bude možné specifikovat ve 12 venkovních barvách, přičemž tři jsou perleťové, sedm metalických a dvě základní. V rámci interiéru pak mají zákazníci k dispozici tři nové specifikace Oceanids Black, Slate Grey a Merlot Red.
U vyšších úrovní výbavy nebude chybět ani multimediální systém s osmipalcovým displejem, který umožní spárování s Apple CarPlay a Android Auto, či bezdrátové dobíjení mobilních telefonů. Chybět pak nebude ani rozsáhlý výčet asistenčních prvků, které budou zahrnovat autonomní brzdy s detekcí chodců či monitoring jízdních pruhů.
Tím nám dostupné informace končí, zmínit již můžeme jen výrobu. Ta má probíhat v Evropě, tedy velmi pravděpodobně ve slezských Nošovicích. Hyundai to ale zatím ještě přímo nepotvrdilo, na rozdíl od v úvodu zmiňované verze i30 N, která na území České republiky bude montována stoprocentně.








Hyundai i30 Fastback dostalo oproti hatchbacku větší vizuální přitažlivost, pod kapotou ale již žádné rozdíly nehledejme
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Putin říká, že automobilky Volkswagen a Porsche umírají, podle něj úplně zbytečně
včeraMuž zkusil se svým Mercedesem zdolat slavné Španělské schody v Římě, dojel překvapivě daleko
18.6.2025Marnost: Porsche se chlubí „rekordem” elektromobilu z okruhu, na kterém dostal 5sekundový „kouř” od o 2,5 milionu levnějšího spalovacího auta
17.6.2025
Nejčtenější články
Výletníci pozor, Itálie na některých místech zakáže vjezd dieselů. Takový chaos mohli vymyslet jen Italové
23.5.2025Honda odpískala třetinu investic mířících do elektrických aut, z původních plánů na přechod ně už není skoro nic
23.5.2025Rusové dokončili obojživelné monstrum jako z časů SSSR. Nezastaví ho prý nic, jeho motor může běžet nonstop měsíce v mrazu
23.5.2025Věřte nebo ne, ale tohle je poslední novinka BMW. Její autor musí být velký fanda Minecraftu
24.5.2025Jediné současné Bugatti vám naservíruje brutální projev motoru 8,0 W16 quad turbo přímo pod nos, je to neskutečný rachot
24.5.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva