Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Koronavirus zasáhl nabídky automobilek, první očekávají razantní snížení dodávek
24.2.2020 | Petr Prokopec
Je to logický důsledek dosavadního vývoje, pokud by ale problémy netrvaly dlouho, nemusely by se projevit. Teď už je jasné, že doufání v tento vývoj bylo marné, Hyundai a Kia už ví, že aut pro zákazníky nebudou mít dost. A může to být jen začátek.
Made in China. To je nálepka, kterou jsme si v posledních letech zvykli vídat prakticky na čemkoliv. Až dosud se jednalo o výhodu, neboť lidé v Číně pobírají daleko nižší platy než třeba v Evropě či Americe, což logicky vedlo ke zlevnění daných produktů. Momentálně se však pozitiva mění na negativa, a to z jednoho prostého důvodu. Ten má název koronavirus. Infekce totiž zasáhla Čínu nemalou měrou, kvůli čemuž se kupříkladu prodeje nových aut v prvních dvou únorových týdnech propadly o neskutečných 92 procent.
Jak jsme ovšem zmínili výše, Čína se stará o zásobování celého světa. Problémy šlo tedy čekat praktiky všude, neboť všude začíná hrozit stejné odstávky továren. Byla tu ovšem naděje, že při brzkém vyřešení všech patálií by k žádným dalším potížím nedojde - ta už nyní pohasla.
Čerstvé zprávy z Austrálie hovoří o tom, že tamní zastoupení Hyundai počítá s výrazným prodloužením dodávek. Informují o tom lokální média, která se dostala k internímu bulletinu automobilky. Navenek Korejci nic takového neříkají, což je logické, nechtějí plašit zákazníky. Na realitě to ale nic nemění - sama automobilka ve svých vnitřních materiálech konstatuj, že v důsledku koronaviru lze očekávat nedostatek až poloviny modelů z tamního portfolia korejské automobilky. Do kdy? To v tuto chvíli pochopitelně nikdo neví.
„V návaznosti na předchozí oznámení, jenž se týká uzavření továrny Hyundai kvůli dopadům koronaviru, který způsobil potíže s dodávkami komponentů z Číny, musí Hyundai zredukovat únorovou produkci pro australský trh o více než 50 procent. Prosím, sledujte veškeré dodané vozy a informujte zákazníky o možných termínech doručení,“ píše se ve firemním oběžníku. Ten je zatím spojen pouze se značkou Hyundai, mluvčí Kie navenek obdobně tvrdí, že „situace není až tak drastická“. Pokud si ale uvědomíme, že obě značky mají shodné dodavatele, jiná jistě nebude.
Nelze navíc předpokládat, že by se problémy týkaly jen Austrálie - Hyundai a Kia vyrábí různé modely na různých místech, takže potíže se nutně nedotknou všech, ale jen do jisté chvíle - díly z Číny ve výsledku používají všechny fabriky, jen v různé míře a s různým množstvím skladových zásob. A je jistě jen otázkou času, než se do stejných problémů dostanou další firmy.
Momentálně je tedy jediným „vítězem“ je ovzduší v Číně. To se rapidní měrou lepší, neboť elektřina je v Číně produkována hlavně spalováním uhlí. Spotřeba šesti největších čínských elektráren však meziročně klesla o 42,5 procenta. Úroveň znečištění je tak v Pekingu, Kantonu či Šanghaji na pouhých 20 až 25 procentech loňského roku. Světovou ekonomiku tedy virus COVID-19 zasáhl nemalou měrou, životní prostředí se však raduje.




















V Austrálii je Hyundai třetí nejžádanější značkou, i proto zde nabízí modely jako Elantra, které třeba na českém trhu chybí. Koronavirus však jejich dodávky zastavil, zatím do neznámého data
Zdroj: CarAdvice
Bleskovky
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Muž si nechal na zimu hodit své Ferrari jeřábem na balkon jen aby zjistil, že Vídeň není Dubaj
10.12.2025
Toyota předvedla jízdu a zvuk svého nového sporťáku po boku jeho příbuzných, absurdního nástupce LFA raději nechala doma
9.12.2025
Nové na MotoForum.cz
- Velká cena Thajska 2026 je v ohrožení kvůli negativnímu cestovnímu varování včera 11:18
- Danilo Petrucci: Jeho namáhavá cesta k tomu, aby se stal továrním jezdcem BMW v WSBK včera 11:00
- Radio Paddock informuje: Zvažuje VR46 Racing od roku 2027 přechod k Aprilii? 12.12.2025
- Test Honda GB350S: retro jednoválec 12.12.2025
- Předprodej vstupenek na MotoGP startuje zítra 10.12.2025
Nejnovější články
Dosáhli jsme bodu zlomu? Zájem o spalovací auta znovu roste na celém světě. A ne málo, říkají renomovaní analytici
před 9 hodinami
Bývalý zlatý poklad z garáže sultána Bruneje zlomil aukční rekord, jeho cena už se počítá v miliardách
před 10 hodinami
Legenda žije dál. Škoda letos dokázala v Česku prodat hned 2 nové kusy modelu Yeti, i když ho už 8 let nevyrábí
včera
V dalším „zeleném království” zjistili, že silnice se samy neopraví, majitelé elektromobilů budou platit za každý ujetý km
včera
Britové našli způsob, jak si tisknout peníze, aniž by museli vyrobit jediné skutečně nové auto
včera
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 12.13. 22:40 - abgx1
- BMW Divize 12.13. 21:24 - Kavis
- IT poradna 12.13. 17:17 - pavproch
- whitelist & blacklist 12.13. 13:09 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 12.12. 23:17 - Truck Daškam
- Onboard videa 12.12. 22:07 - řidičBOB
- VZKAZY 12.12. 20:10 - M.Z.
- Politický koutek 12.10. 18:54 - Stepan
