Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Která ze značek skupiny BMW má nejmladší zákazníky? Na první pohled to překvapí, hned na ten druhý to ale dává smysl
před 3 hodinami | Petr Prokopec
BMW má pod svými křídly už po několik dekád slušnou paletu značek, z nichž jedna měla oslovovat především mladší publikum. Jde pochopitelně o Mini, to ale nakonec v průměru nejmladší kupce neoslovuje.
Jako typického majitele Rolls-Roycu si většina lidí představí prošedivělého padesátníka či šedesátníka, jemuž dekády úspěšného působení ve vysokém byznysu či na nejvyšších manažerských postech dovolily koupi prestižní limuzíny či kupé. Dříve to tak i bylo, britská značka se ale v posledních dekádách začala prezentovat jinak. A s tím se změnila i její klientela.
Gerry Spahn, mluvčí americké pobočky britské automobilky, totiž uvedl, že v roce 2010 se průměrný věk zákazníků Rolls-Royce skutečně pohyboval okolo 60 let. „Nyní jsme ale nejmladší značkou spadající pod skupinu BMW, neboť naší klientele je v průměru 43 roků,“ uvedl. Zároveň zmínil, že americký trh je pro Brity stále důležitější, neboť loni v USA skončila takřka polovina produkce. Majitelé navíc stále více přistupují k individualizaci, načež průměrná cena vzrostla ze 6 na 10 milionů korun.
Na první pohled překvapí, že ani BMW, ani Mini neoslovují mladší kupce, na ten druhý se ale o překvapení tak úplně nejedná. Pes je zakopaný v tom, že Rolls-Royce prodává hrstku exemplářů hrstky modelů. A když se rozhodne změnit své zaměření, relativně rychle jej skutečně změní - u Mini a BMW to s celou jeho paletou modelů a miliony tradičních kupců nejde tak snadno.
Jon Colbeth, šéf severoamerického zastoupení, to potvrzuje. Ten uvedl, že v případě elektrického kupé Spectre je klientela ještě mladší, v průměru je jí jen 35 let. A protože Spectre zkraje své existence (dnes už zájem o něj silně uvadá) tvořil největší část prodejů, s průměrem hnul snadno. Počkáme si tedy raději dalších pár let na to, kde se průměr ustálí.
Pokud vám toto vysvětlení nepřijde moc věrohodné, doplníme, že britská automobilka loni prodala jen 5 712 aut, což je sice třetí nejlepší počin v její historii, na druhou stranu to ovšem nejsou ani denní registrace mateřského BMW (při 2,2 milionech aut celkově jde o 6 028 vozů za jeden den). A Spectre loni byl skutečně nejžádanějším modelem v Evropě (letos je na méně než polovičních číslech ve srovnání s Cullinanem).
Britská značka tak má nakonec nejen nejmladší zákazníky v rámci BMW Group, ale i jedny z nejmladších zákazníků v branži. Jak uvádí data Cox Automotive, nová auta bez ohledu na značku či pohon si momentálně kupují lidé, kterým je v průměru 52 let. Kde je Rolls-Royce, už víte. Lze už jen dodat, že v roce 2003 automobilka v továrně v Goodwoodu zaměstnávala 300 lidí, kteří byli schopni poskládat jedno auto denně. Od té doby se ovšem počet zaměstnanců navýšil na 2 500, denní produkce pak vzrostla na 28 aut. I díky tomu Rolls-Royce každoročně do britského rozpočtu přispívá zhruba 142 miliardami korun ročně. Dá se ale předpokládat, že pokud i s ostatními modely přejde na elektrický pohon, toto číslo jen klesne - Spectre zazářil a pohasíná stejně jako podobná Porsche.






Spectre je prvním produkčním elektromobilem britské značky a postupně se z něj klube slušné fiasko. Loni se ale ještě prodával velmi dobře, a protože jej kupovali hlavně mladší lidé, dramatickým způsobem snížil průměrný věk zákazníků Rolls-Roycu. Foto: Rolls-Royce
Zdroje: Rolls-Royce, Data Force, Cox Automotive
Bleskovky
Hasiči ani záchranáři nechápou, jak mohl někdo z této nehody vyváznout až do té míry, že beze stopy zmizel z místa
před 8 hodinamiSpalovací „dinosaurus” si vzal zpátky všechny klíčové světové rychlostní rekordy, stačila vlastně drobnost
včeraPři hodinové honičce jako z GTA dva muži zmizeli policii s pomocí čtyřech aut včetně těžkého tahače s cisternou
12.8.2025
Nejnovější články
Jak reálně fungují levná auta slavných značek, která se mimo EU prodávají hluboko pod 200 tisíc Kč? Tento Nissan stojí 150
před hodinouToyota s novými spalovacími motory počítá opravdu ve velkém, dostanou je dokonce i elektromobily
před 2 hodinamiKterá ze značek skupiny BMW má nejmladší zákazníky? Na první pohled to překvapí, hned na ten druhý to ale dává smysl
před 4 hodinamiČínské Ferrari za cenu Škody je takový hit, že se na něj čeká přes rok. Šéf firmy vzkazuje nedočkavcům: Tak si kupte auto jinde
před 5 hodinamiAmerické úřady odstraňují další absurdní omezení aut kvůli moderním antiemisním systémům, i u nás řidičům komplikuje život
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- S větrem ve vlasech.... 08.14. 14:02 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 08.14. 13:02 - pavproch
- Rychlodotazy 08.14. 12:44 - Stepan
- BMW Divize 08.14. 11:17 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 08.14. 10:39 - bojler
- Hlavní silnice v zahraničí 08.14. 06:47 - Dalibor025
- Onboard videa 08.14. 05:43 - Truck Daškam
- Policejní kontroly a měření 08.11. 23:04 - delphin