Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Která ze značek skupiny BMW má nejmladší zákazníky? Na první pohled to překvapí, hned na ten druhý to ale dává smysl
14.8.2025 | Petr Prokopec
BMW má pod svými křídly už po několik dekád slušnou paletu značek, z nichž jedna měla oslovovat především mladší publikum. Jde pochopitelně o Mini, to ale nakonec v průměru nejmladší kupce neoslovuje.
Jako typického majitele Rolls-Roycu si většina lidí představí prošedivělého padesátníka či šedesátníka, jemuž dekády úspěšného působení ve vysokém byznysu či na nejvyšších manažerských postech dovolily koupi prestižní limuzíny či kupé. Dříve to tak i bylo, britská značka se ale v posledních dekádách začala prezentovat jinak. A s tím se změnila i její klientela.
Gerry Spahn, mluvčí americké pobočky britské automobilky, totiž uvedl, že v roce 2010 se průměrný věk zákazníků Rolls-Royce skutečně pohyboval okolo 60 let. „Nyní jsme ale nejmladší značkou spadající pod skupinu BMW, neboť naší klientele je v průměru 43 roků,“ uvedl. Zároveň zmínil, že americký trh je pro Brity stále důležitější, neboť loni v USA skončila takřka polovina produkce. Majitelé navíc stále více přistupují k individualizaci, načež průměrná cena vzrostla ze 6 na 10 milionů korun.
Na první pohled překvapí, že ani BMW, ani Mini neoslovují mladší kupce, na ten druhý se ale o překvapení tak úplně nejedná. Pes je zakopaný v tom, že Rolls-Royce prodává hrstku exemplářů hrstky modelů. A když se rozhodne změnit své zaměření, relativně rychle jej skutečně změní - u Mini a BMW to s celou jeho paletou modelů a miliony tradičních kupců nejde tak snadno.
Jon Colbeth, šéf severoamerického zastoupení, to potvrzuje. Ten uvedl, že v případě elektrického kupé Spectre je klientela ještě mladší, v průměru je jí jen 35 let. A protože Spectre zkraje své existence (dnes už zájem o něj silně uvadá) tvořil největší část prodejů, s průměrem hnul snadno. Počkáme si tedy raději dalších pár let na to, kde se průměr ustálí.
Pokud vám toto vysvětlení nepřijde moc věrohodné, doplníme, že britská automobilka loni prodala jen 5 712 aut, což je sice třetí nejlepší počin v její historii, na druhou stranu to ovšem nejsou ani denní registrace mateřského BMW (při 2,2 milionech aut celkově jde o 6 028 vozů za jeden den). A Spectre loni byl skutečně nejžádanějším modelem v Evropě (letos je na méně než polovičních číslech ve srovnání s Cullinanem).
Britská značka tak má nakonec nejen nejmladší zákazníky v rámci BMW Group, ale i jedny z nejmladších zákazníků v branži. Jak uvádí data Cox Automotive, nová auta bez ohledu na značku či pohon si momentálně kupují lidé, kterým je v průměru 52 let. Kde je Rolls-Royce, už víte. Lze už jen dodat, že v roce 2003 automobilka v továrně v Goodwoodu zaměstnávala 300 lidí, kteří byli schopni poskládat jedno auto denně. Od té doby se ovšem počet zaměstnanců navýšil na 2 500, denní produkce pak vzrostla na 28 aut. I díky tomu Rolls-Royce každoročně do britského rozpočtu přispívá zhruba 142 miliardami korun ročně. Dá se ale předpokládat, že pokud i s ostatními modely přejde na elektrický pohon, toto číslo jen klesne - Spectre zazářil a pohasíná stejně jako podobná Porsche.






Spectre je prvním produkčním elektromobilem britské značky a postupně se z něj klube slušné fiasko. Loni se ale ještě prodával velmi dobře, a protože jej kupovali hlavně mladší lidé, dramatickým způsobem snížil průměrný věk zákazníků Rolls-Roycu. Foto: Rolls-Royce
Zdroje: Rolls-Royce, Data Force, Cox Automotive
Bleskovky
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
včera
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne
27.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Zdravotní stav Noaha Dettwilera se stále zlepšuje 10:36
- ESRR 2026 - 2x Hořice včera 17:37
- Úspěšný test Bulegy v MotoGP včera 11:34
- Koho uvidíme 2026 v MS-Moto3? 30.10.2025
- Týmy a jezdci WSBK 2026 30.10.2025
Nejnovější články
Jedno z nejošklivějších nových aut posledních let dostává dál naloženo, někde ho zařízli ještě před vstupem do prodeje
před 2 hodinami
Slavný německý tuner si vzal do parády čínské auto, to tu ještě nebylo. Je to znak ještě překvapivějšího kroku
před 3 hodinami
VW dal u své novinky lidem možnost vybrat si mezi elektrickým a také spalovacím pohonem. 80 procent vzalo to, co si nepřál
před 5 hodinami
Sen o návratu levných aut s normálními motory žije dál, i u nás nabízené modely se někde dostaly zpátky pod 300 tisíc
před 6 hodinami
Také v Česku působí největší specialista na obchod s ojetými vozy, pořádně to rozjel i na akci v Sosnové
dnes
Živá témata na fóru
- ojeté auto kolem 300tis, s místem na lyže uvnitř 10.30. 15:55 - delphin
- Další zajímavá autovidea 10.29. 18:44 - Brus
- Onboard videa 10.29. 12:24 - Truck Daškam
- Politický koutek 10.28. 13:04 - Carrert93
- Autokosmetika 10.28. 12:59 - Carrert93
- Toyota GT 86 / Subaru BRZ 10.27. 19:29 - Snowman000
- Dříve M135i, nyní ///M2 10.27. 12:11 - Vrooom
- Fiat a vše kolem nich 10.27. 10:36 - pavproch
