Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Jak bude vypadat nová Lada Niva? Rusové konečně řekli, co máme čekat
16.3.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Zatím jen spekulace obcházely příchod teprve druhé generace ruské ikony mezi off-roady. Teď ale o voze promluvil sám šéfdesignér AvtoVAZu Steve Mattin.
Zatím poslední informace spojené s novou generací Lady Niva asi nepotěšily ty, kteří si tohoto vozu považují pro jeho jednoduchou a odolnou techniku. Ruská automobilka by podle nich měla přepřáhnout na zdroje aliance Renault-Nissan. Dočkat bychom se tedy měli platformy, na které stojí i Dacia Duster, s ní by přišly i moderní pohonné jednotky. To možná potěší globální publikum, Rusové a ortodoxní fanoušci modelu z toho radost mít nebudou. S novou technikou možná přijde lepší chování na silnici a obecně vyšší komfort, v terénu už to ale bude horší.
Podle šéfdesignéra AvtoVAZu Steva Mattina nicméně nebude vše jen zlé. Novinka od originálu převezme důležité vizuální elementy. V žádném případě tedy Niva nebude vypadat jako přepracovaný produkt Renaultu či Dacie. „Lada zůstane Ladou. Na tomto modelu velmi aktivně pracujeme. Pro AvtoVAZ je to ikona, a tak to také zůstane. I v budoucnu přitom půjde o nadmíru důležitý model, jako je tomu nyní.“
Je tedy velmi pravděpodobné, že Lada nakonec doopravdy zvolí stejný směr, jakým se vydal i Mercedes v rámci modernizace třídy G - tedy že pod prakticky nezměněný vzhled napěchuje moderní technologie. To Mattin nepřímo potvrdil, když dodal, že „auta je třeba čas od času výrazně změnit. Lada Niva má aktuálně na kontě čtyřicetiletou historii. Je tak nemožné ji neustále jen lehce modernizovat.“
Příchod modulární alianční platformy je tedy zjevně nevyhnutelný. Na rozdíl od předchozích neoficiálních informací však ty nové naznačují, že architektura Dacie Duster bude spárována s 1,8litrovým motorem, který pochází z produkce AvtoVAZu a který Lada používá pod kapotou modelů Vesta a X-Ray. Tento motor by byl spojen se stálým pohonem všech kol, a nejspíše s manuálem i automatem.
Tím nám příval informací končí, závěrem již jen můžeme dodat slova šéfa automobilky Nicolase Maureho. Ten uvedl, že ani střídání generací nesmí nikterak narušit image modelu. „Na světě jsou pouze dva takové vozy, a to Lada Niva a Land Rover Defender. Toto renomé musí zůstat zachováno.“ Jelikož zrovna Britové svou ikonu výrazně změní, doufejme, že Lada si z nich nevezme příklad...
















Nová Lada Niva možná nakonec skutečně bude vypadat podobně jako dílo ukrajinského nadšence, který takto zmodernizoval originál. Nezlobili bychom se za to
Zdroj: RNS
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řidič natočil, jak mu cestu zkřížilo stádo tisíců jelenů. Ani nedohlédl na konec „fronty zvířat”, která chtěla přejít silnici
před 8 hodinami
Číňané v Evropě bodují s levným velkým SUV. Lidé mu říkají Range Rover z Temu a není to urážka
včera
Porsche chtělo dostat zpackaný nový Cayenne do lepšího světla srovnáním s 918, dosáhlo ale jen maximální trapnosti
21.11.2025
Nejnovější články
Počet lidí pracujících v automobilovém průmyslu v Německu padl nejníž za posledních 15 let, tolik k oné cestě k prosperitě
před 6 hodinami
Řidič natočil, jak mu cestu zkřížilo stádo tisíců jelenů. Ani nedohlédl na konec „fronty zvířat”, která chtěla přejít silnici
před 8 hodinami
Srovnejte si nové Porsche Cayenne s tím předchozím, ušlo cestu od nepřesvědčivosti k zapomenutelnosti
před 9 hodinami
Na první pohled ještě nikdo neuhodl, jakému autu patří tento interiér, zcela se vymyká dosavadním zvyklostem
před 11 hodinami
První automobilka otevřeně přiznala, že elektrické auto nabídne bez zájmu publika jen kvůli regulacím
dnes
Živá témata na fóru
- Onboard videa 11.23. 11:53 - brnenska.odchytova
- Motor 1,6 55kw nestartuje za vlhka Felicia Octavia 11.22. 18:21 - audis
- BMW Divize 11.21. 16:44 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 11.21. 13:06 - Brus
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 11.21. 11:34 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 11.21. 11:14 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.21. 10:39 - tommas
- Další zajímavá autovidea 11.20. 09:42 - Vrooom
