Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lada, na kterou v testu Němců nestačily známky, je zpátky, bohužel ale ne napořád
10.3.2021 | Petr Miler
Existuje naprosté minimum aut, které by donutilo Němce alespoň přemýšlet o tom, že by body nezmohly vše a jen jedno, u nějž to museli přímo uznat. Lada Niva v provedení 5D je zpět, bohužel ale jen na pár měsíců.
Odvoláváme, co jsme odvolali a slibujeme, co jsme slíbili, tak bychom mohli v kostce zhodnotit letošní situaci kolem prodloužené, pětidvéřové verze Lady Niva. Na začátku ledna se začala světem šířit informace o tom, že tento model nadobro končí, jenže ona to pravda nebyla. A přece jen trochu byla.
Poprvé jsme informaci korigovali před pár dny, kdy se ukázalo, že konec tohoto modelu není úplný, ale jen dočasný, neboť výroba byla zastavena kvůli nedostatku komponentů. To můžeme dnešním dnem potvrdit, neboť přímo AvtoVAZ uvedl, že problém byl vyřešen a vůz se vrací na výrobní linky. Dobrou zprávu ale záhy doplnil tou špatnou.
Auto, které se svého času proslavilo tím, že rozvrátilo bodové hodnocení německého Auto Bildu a donutilo kolegy uznat, že se jim líbí více než by minimální bodový zisk mohl naznačovat, se dnes sice opět vyrábí, tento stav ale nebude trvat věčně. Výroba vozu je plánována jen do konce prosince letošního roku, pak se za ním zavře voda.
Rusové totiž nakonec přece jen nechtějí, aby si původní pětidvéřová Niva lezla do zelí s čerstvě inovovaným modelem, a tak její výrobu ukončí. Zdroje ze zákulisí dodávají, že to automobilka nedělá jen z plezíru, ale také z toho důvodu, že za současné ceny je pro firmu výroba nerentabilní a za více je klasický model neprodejný.
Původní Niva 5D tedy bude nyní opět k mání, ale už jen na nějakého devět a půl měsíce. Následně z výrobního programu zmizí, původní Niva bude prodávána jen jako třídvířko a ta novější jako pětidvířko. Obě by pak měl během cirka pěti let nahradit úplně nový vůz dostupný v obou provedeních.





























Přesně tohle prezentační auto německého zastoupení Lady svého času zazářilo v testu Auto Bildu. Zdálo se, že je mu konec, nakonec se ale vyrábí dál, pouť jeho životem ale přesto skončí ještě letos. Foto: Lada Automobile Deutschland
Zdroj: AvtoVAZ
Bleskovky
Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
včeraBMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Nová specialita Porsche vypadá jako stvořená pro Česko, dvouocasý lev ho nezdobí zdaleka jen tady
před 2 hodinamiDnes neuvěřitelný VW z dob, kdy jste si u Němců mohli poručit skoro cokoli, je k mání stále nejetý. Nikdo ani nezašpinil jeho spodek
před 3 hodinamiSpolečný elektromobil Hondy a Sony je zatím pořádný provar. Firmám už prodělal přes 10 miliard, aniž by byl blízko dokončení
před 5 hodinamiVěříte Mercedesu aspoň slovo, když říká, že se jeho tragicky přijatá novinka prodává jako housky na krámě?
před 6 hodinamiFiasko kdysi převratného motoru Nissanu přichází pro firmu v nejhorší možný čas, může ji přivést až do záhuby
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva