Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lada Largus jde do prodeje, Dacia Logan žije dál
23.7.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
(+ foto, video) První generace Loganu to má v Evropě spočítané, její už jednou recyklované techniky se ale mateřský Renault jen tak nezvdá.
Dacia Logan už má po kariéře, tedy alespoň ve své první inkarnaci. Na našem trhu sice není k mání nějaký ten pátek, čerstvě ale přestala být k dispozici ve všech svých verzích (sedan, pick-up, van, MCV) napříč západní Evropou. Takže sbohem a šáteček? Kdepak, to by nebyl Renault, aby si nechal ujít příležitost techniku vozu ještě jednou zpeněžit.
Když se totiž podíváte na nabídku Renaultu a jeho odnoží po celém světě, musíte nutně nabýt pocitu, že první dvě písmena v názvu firmy nevychází ze jména jejího zakladatele, ale z slova „recyklace”. Francouzi totiž nejprve vyrobí něco, co prodají jako aktuální produkt pod vlastním jménem, pak z toho udělají levný Renault, ten přetransformují v levnější Dacci a nakonec i v ještě dostupnější Ladu. A to nikoli současně, ale pěkně postupně. Jak dlouho pak může přežít jen průběžně inovovaná technika, 15 nebo 20 let?
Ale to jen tak pro zajímavost. Renault to pochopitelně nedělá s každým modelem a vždy, zrovna v případě Dacie Logan a mnohého, co jí předcházelo i co jí následuje, to ale platí. Provedení MCV sice na našem trhu nahrazuje novinka jménem Lodgy, jejíž test vám již brzy nabídneme, už loni jsme vás ale informovali, že původní Logan MCV bude žít dál v Rusku jako Lada Largus. Teprve nyní, jistě ne shodou okolností po začátku dodávek modelu Lodgy, se ale Largus dostává v Rusku do prodeje.
Loni avizované specifikace tohoto vozu platí jen z části. K mání bude se dvěma motory o objemu vždy 1,6 litru s osmi nebo šestnácti ventily a obchodními jmény MPI resp. 16V. Slabší z nich nabídne výkon až 89 koní, silnější pak 107 koní, tedy o něco více než se předpokládalo. Výbavy naproti tomu budou nakonec k dispozici jen dvě, Norma a Lux, nabídka pěti- i sedmimístné verze bude aktuální také v širé Rusi.
Z nabídky tedy zmizela (možná se přidá později) základní verze Lux a v souvislosti s tím ale změnily jsou ceny. Lada ostatně má ve zvyku zprvu trochu přehánět, a tak ceník nezačíná na loni avizovaných 342 tisících rublech, ale až na 417 tisících (cca 270 tisíc Kč) za verzi 1,6 MPI Norma s pěti sedadly. Vyšší provedení 1,6 16V Luxe se sedmi místy k sezení je pak k mání za 449 800 rublů (cca 295 tisíc Kč). Jak vidno, příplatky za vyšší varianty jsou stále mírné.
Prodej Largusu na našem území můžeme prakticky vyloučit, příznivci všeho s logem Lady na přídi si ale vůz mohou koupit v Rusku. Jen si jej tam budou muset také zaregistrovat, neboť místní euronormy ruská verze Loganu MCV svou výbavou ani technikou splňovat nebude. To je asi dost nepravděpodobný postup, a tak se alespoň podívejte na pár nových fotek a video z novinářské prezentace vozu. Jak uvidíte, i Largus může přitahovat sličné dívky, jen jim za to musí výrobce zaplatit...


































Lada Largus na kompletní sadě prezentačních fotek
Na prezentaci vozu bylo veselo...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Max Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
před 7 hodinamiHromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025
Nové na MotoForum.cz
- PP v Suzuce získal Johann Zarco 11:09
- Honda se zbavuje Chantry: rozchod je kompletní, i za cenu ztráty sponzora včera 14:31
- Qualifying 8h Suzuka: Honda před BMW včera 11:29
- Iannone končí po sezóně v týmu Go Eleven včera 10:03
- Suzuka 8h - první kvalifikace včera 08:38
Nejnovější články
Honda poznává následky sázky na downsizing, místo nezdolných jednotek v ruce má hromadnou žalobu za poruchové motory na krku
před 3 hodinamiBentley vám teď do auta na přání instaluje i zlaté výdechy ventilace nebo tvíd, ve výsledku tím ale ukazuje jen tragičnost doby
před 4 hodinamiPorsche urychlilo návrat spalovacího nástupce Macanu, chybná sázka na elektřinu ho ale bude ještě hodně bolet
před 6 hodinamiMax Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
před 7 hodinamiUSA kompletně ruší regulace postavené kolem emisí CO2. Nejen pro svět aut je to dramatická změna
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva