Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lada potichu prodává nejlevnější crossover Evropy, bodovat by mohl i u nás
19.12.2020 | Petr Prokopec
Existuje dost důvodů litovat, že se Lada přestala bojovat o zákazníky ze západnějších koutů Evropy. A s postupujícím časem jich jen z přibývá, i v koutě nabídky se krčící Granta Cross by si tu zákazníky našla.
Lada v posledních letech značně rozšířila své už dříve květnaté portfolio modelů a řada jejích menších novinek zapadla ve smršti těch významnějších. Jednou z takových je Granta Cross, jakási allroadová verze faceliftovaného provedení nejlevnějšího modelu značky, které Rusové oproti základnímu provedení přizvedli podvozek o 20 milimetrů. Kromě toho dodali také černé lemy ve spodní části karoserie či stříbrně lakované pláty pod předním a zadním nárazníkem. Díky tomu již majitelé nemusí prudce brzdit ve chvíli, kdy jim pod koly zmizí hladký asfalt, který nahradí v nejlepším případě polní cesta, a to i přes absenci pohonu všech kol.
Právě skutečnost, že se Granta dočkala pouze zvýšení světlé výšky a lehce modifikované karoserie, nahrálo její velmi nízké ceně. V tomto ohledu se dokonce jednu chvíli mluvilo o tom, že provedení Cross bude k dispozici za stejnou sumu jako standardní provedení nejlevnější Lady současnosti, tedy v přepočtu na nějakých 136 tisících korunách. Nakonec se tento model prodává dráž, pořád to však stačí na titul jasně nejlevnějšího crossoveru Evropy. Základní úroveň výbavy totiž startuje na částce 603 900 RUB, což je asi 175 000 Kč.
Co za takové peníze dostanete? Kompletní výpis výbavy samozřejmě uvádět nebudeme, nicméně klimatizaci je třeba zmínit. Stejně jako skutečnost, že nejlevnější Cross je k dispozici také s audiosystémem či elektrickými a vyhřívanými zpětnými zrcátky. Pod kapotou je pak možné počítat s atmosférickou jedna-šestkou, jenž produkuje 87 koní. Na starosti si tento výkon vzala pětistupňová manuální převodovka, která jej přenáší pouze dopředu, 4x4 není k dispozici ani za příplatek.
Pokud je vám to málo, můžete se posunout na úroveň Comfort, kde již můžete volit mezi stejně naladěnou jedna-šestkou nebo jejím výkonnějším provedením, které na přední kola posílá 106 koní. Manuál je zároveň možné vyměnit i za automat, v tu chvíli se ale ceny pohybují v rozmezí od 628 900 rublů do 668 900 RUB (183 až 194 000 Kč). Rusové si přitom výkonnější verzi motoru, stejně jako automat, vždy cení na 15 tisíc rublů (4 400 Kč).
Lze dodat, že výbava v daný moment zahrnuje vyhřívání předních sedadel, audio systém, čelní airbag i před řidičem nebo dálkové a centrální zamykání. Tento výčet lze dále umocnit, a to prvky spojenými se stupněm Luxe, kde se již počítá s mlhovkami, vyhřívaným čelním oknem, tempomatem nebo dešťovými, světelnými a parkovacími senzory. Ceny přitom startují na sumě 670 900 RUB (195 tisíc Kč), vždy ve spojení se 106 koňmi.
Jak vidíte, i ceny vyšších specifikací jsou mimořádně nízké a ani v plné polní nedosáhnou 700 tisíc rublů. Granta Cross je tak skutečně jasně nejlevnějším crossoverem na trhu, vůči obdobně střižené Ladě Vesta SW Cross je ještě o třetinu levnější. Tento model pak sice na druhou stranu může nabídnout modernější platformu či výkonnější motory, ovšem na ceně v Rusku záleží především. A zabodovat by s ní šlo i na západě, Českou republiku nevyjímaje. Paradoxně v době, kdy Lada začíná nabízet stále více zajímavých aut, ale trhy západnějších koutů Evropy jen opouští a doprodává leda starodávnou Nivu.










Lada Granta Cross startuje na ruském trhu na 175 tisících Kč, oproti standardu je to o 20 milimetrů vyšší, oplastovane auto. Žádný zázrak to jiste nebude, ale za ty peníze... Foto: AvtoVAZ
Zdro: AvtoVAZ
Bleskovky
Evropská verze levného amerického Ferrari si vyšlápla na jedno z vrcholných Porsche, výsledek je hořkosladký
před 7 hodinamiJízdu jinak krásného nového Renaultu 5 Turbo lidé zesměšňují. Ukazuje, co je hodně špatně na ostrých elektrických autech
včera92letý muž si přišel k dealerovi pro nové auto i se svou „holkou”. Je k nevíře, co si odvezli k 70 rokům manželství
11.10.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Ferrari ukazuje svou marnost. Pochopilo, že nemá jak vyhrát, a tak předem bere prohru, s jeho historií je to nebezpečná kapitulace
před 6 hodinamiEvropská verze levného amerického Ferrari si vyšlápla na jedno z vrcholných Porsche, výsledek je hořkosladký
před 7 hodinamiTesla začala svůj nový levný model prodávat v Česku, v základu má i jinde ořezaný prvek výbavy
před 9 hodinamiRománek Austrálie s elektromobily končí totálním fiaskem. Roky neprodaná auta jsou nabízena se slevami až 480 tisíc, některé značky to balí
před 10 hodinamiToto jsou největší držáky mezi současnými auty, i po 400 tisících km dál slouží svým majitelům
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva