Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lada potichu prodává nejlevnější crossover Evropy, bodovat by mohl i u nás
19.12.2020 | Petr Prokopec
Existuje dost důvodů litovat, že se Lada přestala bojovat o zákazníky ze západnějších koutů Evropy. A s postupujícím časem jich jen z přibývá, i v koutě nabídky se krčící Granta Cross by si tu zákazníky našla.
Lada v posledních letech značně rozšířila své už dříve květnaté portfolio modelů a řada jejích menších novinek zapadla ve smršti těch významnějších. Jednou z takových je Granta Cross, jakási allroadová verze faceliftovaného provedení nejlevnějšího modelu značky, které Rusové oproti základnímu provedení přizvedli podvozek o 20 milimetrů. Kromě toho dodali také černé lemy ve spodní části karoserie či stříbrně lakované pláty pod předním a zadním nárazníkem. Díky tomu již majitelé nemusí prudce brzdit ve chvíli, kdy jim pod koly zmizí hladký asfalt, který nahradí v nejlepším případě polní cesta, a to i přes absenci pohonu všech kol.
Právě skutečnost, že se Granta dočkala pouze zvýšení světlé výšky a lehce modifikované karoserie, nahrálo její velmi nízké ceně. V tomto ohledu se dokonce jednu chvíli mluvilo o tom, že provedení Cross bude k dispozici za stejnou sumu jako standardní provedení nejlevnější Lady současnosti, tedy v přepočtu na nějakých 136 tisících korunách. Nakonec se tento model prodává dráž, pořád to však stačí na titul jasně nejlevnějšího crossoveru Evropy. Základní úroveň výbavy totiž startuje na částce 603 900 RUB, což je asi 175 000 Kč.
Co za takové peníze dostanete? Kompletní výpis výbavy samozřejmě uvádět nebudeme, nicméně klimatizaci je třeba zmínit. Stejně jako skutečnost, že nejlevnější Cross je k dispozici také s audiosystémem či elektrickými a vyhřívanými zpětnými zrcátky. Pod kapotou je pak možné počítat s atmosférickou jedna-šestkou, jenž produkuje 87 koní. Na starosti si tento výkon vzala pětistupňová manuální převodovka, která jej přenáší pouze dopředu, 4x4 není k dispozici ani za příplatek.
Pokud je vám to málo, můžete se posunout na úroveň Comfort, kde již můžete volit mezi stejně naladěnou jedna-šestkou nebo jejím výkonnějším provedením, které na přední kola posílá 106 koní. Manuál je zároveň možné vyměnit i za automat, v tu chvíli se ale ceny pohybují v rozmezí od 628 900 rublů do 668 900 RUB (183 až 194 000 Kč). Rusové si přitom výkonnější verzi motoru, stejně jako automat, vždy cení na 15 tisíc rublů (4 400 Kč).
Lze dodat, že výbava v daný moment zahrnuje vyhřívání předních sedadel, audio systém, čelní airbag i před řidičem nebo dálkové a centrální zamykání. Tento výčet lze dále umocnit, a to prvky spojenými se stupněm Luxe, kde se již počítá s mlhovkami, vyhřívaným čelním oknem, tempomatem nebo dešťovými, světelnými a parkovacími senzory. Ceny přitom startují na sumě 670 900 RUB (195 tisíc Kč), vždy ve spojení se 106 koňmi.
Jak vidíte, i ceny vyšších specifikací jsou mimořádně nízké a ani v plné polní nedosáhnou 700 tisíc rublů. Granta Cross je tak skutečně jasně nejlevnějším crossoverem na trhu, vůči obdobně střižené Ladě Vesta SW Cross je ještě o třetinu levnější. Tento model pak sice na druhou stranu může nabídnout modernější platformu či výkonnější motory, ovšem na ceně v Rusku záleží především. A zabodovat by s ní šlo i na západě, Českou republiku nevyjímaje. Paradoxně v době, kdy Lada začíná nabízet stále více zajímavých aut, ale trhy západnějších koutů Evropy jen opouští a doprodává leda starodávnou Nivu.










Lada Granta Cross startuje na ruském trhu na 175 tisících Kč, oproti standardu je to o 20 milimetrů vyšší, oplastovane auto. Žádný zázrak to jiste nebude, ale za ty peníze... Foto: AvtoVAZ
Zdro: AvtoVAZ
Bleskovky
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
včera
Muž si nechal na zimu hodit své Ferrari jeřábem na balkon jen aby zjistil, že Vídeň není Dubaj
10.12.2025
Toyota předvedla jízdu a zvuk svého nového sporťáku po boku jeho příbuzných, absurdního nástupce LFA raději nechala doma
9.12.2025
Nové na MotoForum.cz
- Radio Paddock informuje: Zvažuje VR46 Racing od roku 2027 přechod k Aprilii? 18:02
- Test Honda GB350S: retro jednoválec 08:00
- Předprodej vstupenek na MotoGP startuje zítra 10.12.2025
- Chang Circuit v Thajsku útočištěm uprchlíků 10.12.2025
- Piaggio Beverly 310 a 400 25th Anniversary: výroční edice 10.12.2025
Nejnovější články
Experti vybrali auta pro rok 2026, se kterými můžete jezdit a ještě na nich vydělat. A nejsou to jen „knížecí volby”
před 5 hodinami
Už i Bugatti „vyhrožuje” revolučními bateriemi, které mají změnit svět, ač jejich autor ale přiznává, že vlastně nic neřeší
před 7 hodinami
Do Německa vtrhl o statisíce levnější čínský soupeř Karoqu a Kodiaqu. S normálním motorem a nevídanou zárukou chce Škody pobít
před 8 hodinami
Korejci zkouší zachránit kolabující prodeje svých elektromobilů po konci amerických dotací masivními slevami, ani ty nestačí
před 10 hodinami
Číňani nabídnou všechno, toto je jejich nová supersportovní motorka s čtyřválcem točícím přes 11 tisíc ot./min
před 11 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.12. 22:07 - řidičBOB
- IT poradna 12.12. 21:15 - Kavis
- VZKAZY 12.12. 20:10 - M.Z.
- Řidiči, co to mají v ruce... 12.12. 20:02 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 12.12. 19:31 - Stepan
- BMW Divize 12.12. 19:20 - Snowman000
- whitelist & blacklist 12.12. 13:57 - pavproch
- Politický koutek 12.10. 18:54 - Stepan
