Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lada XCode plně odhalena, ruské SUV dostalo turbo a ovládání přes telefon
24.8.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nový koncept se za dva roky dočká sériové verze. Ta počítá s tempomatem, autonomními brzdami či automatickým parkingem.
Na příchod nového ruského SUV nás v uplynulých dnech a týdnech připravovala řada upoutávek. Nyní je koncepční Lada XCode venku se vší parádou, i když mnoho o ní značka vlastně neřekla. Podstatný je ovšem fakt, že očekávat máme produkční verzi, a to přibližně za nějaké dva roky. V mezičase totiž musí AvtoVAZ dotáhnout do finále spoustu věcí, které jsou pro značku zcela nové.
Abychom zbytečně dlouho nemlžili, rovnou můžeme zmínit, že vůz dostal do vínku přeplňovanou pohonnou jednotku, která je spřažena s automatickou převodovkou a pohonem všech čtyř kol. Konkrétní detaily bohužel již chybí, jistou nápovědou by nám ovšem mohla být Dacia Duster. Právě na základech rumunského SUV je totiž to ruské částečně postaveno.
Je ovšem třeba dodat, že do hry zasáhly i další vozy aliance Renault-Nissan, jenž drží v ruském AvtoVAZu nemalý počet akcií. XCode totiž dostal do vínku přední zavěšení a řízení z Lady Vesta, zatímco pomocný prostorový rám motoru pochází z modelu Kalina. Koncepční SUV má kromě toho blíže k rozvoru tohoto vozu (2 476 mm) než k rozvoru Dusteru (2 673 mm).
Jak jsme ovšem uvedli výše, konkrétní parametry zatím zveřejněny nebyly. O rozměrech lze tedy jen spekulovat, nicméně podle všeho by Lada XCode měla být o trochu menší než rumunské SUV, ovšem zároveň větší než sesterský X-Ray, jenž pro změnu využívá základů Dacie Sandero. Tím máme ale zákulisí zmapováno, spekulovat tedy můžeme o motoru.
Je přitom velmi pravděpodobné, že onou přeplňovanou jednotkou bude buď 0,9litrový tříválec nebo 1,2litrový čtyřválec z produkce Renaultu. S ohledem na použití automatu se jako pravděpodobnější jeví druhá verze, která je v případě francouzské značky spřažena s převodovkou EDC. Tříválec ale u Dacie dostal do vínku i robotizovaný manuál Easy-R.
Jaká varianta nakonec bude zvolena, to se dozvíme časem. Momentálně tak již jen dodáme, že vůz dostal do vínku rovněž systém Lada Connect, který umožňuje ovládání některých prvků za pomoci chytrého telefonu. Značka přitom dodává, že vylepšení konektivity je jedním z jejich primárních úkolů a dočkat bychom se jej měli záhy u celé řady modelů.
Mimo to produkční XCode má počítat s aktivním tempomatem, který zvládá udržovat vzdálenost od vpředu jedoucích vozů. Dorazí i automatické brzdy, stejně jako možnost samočinného podélného nebo příčného zaparkování. Sériový model se tedy již postaví plně na úroveň vozů evropských značek, pročež s jeho exportem i mimo Rusko můžeme počítat.




Lada XCode má již po debutu na moskevském autosalonu...





...mimo to můžeme posloužit i sadou oficiálních fotek
Na interiér překvapivě došlo zatím jen v rámci předchozích upoutávek
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
dnes
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- GP Portugalska: Všechno je připraveno pro Pedra Acostu 17:04
- V Moto2 je rozdíl mezi lídrem a druhým pouhých 9 bodů 16:00
- Grand Prix se vrací do Evropy včera 09:57
- Joe Roberts mimo hru v Portimãu a Valencii, Xabi Zurutuza jako náhrada včera 08:00
- Miguel Oliveira: Poslední domácí závod v MotoGP? 3.11.2025
Nejnovější články
Nechvalně proslulý německý tuner se vyřádil na novém BMW M5, ale asi to vzal za špatný konec. Teď vypadá jako Honda Civic
před 6 hodinami
VW chce rozhýbat prodeje elektrických modelů tím, že je lidem dovolí vrátit do 100 dnů od koupě. To nemusí dobře dopadnout
před 7 hodinami
BMW M končí s verzemi Competition. Zdánlivě logický krok je dalším nepochopením emotivní stránky věci
před 9 hodinami
Stellantis nezná meze, do nabídky vrací i motor 7,0 V8 s až 1 014 koňmi, navíc levně
před 10 hodinami
K mání je dodnes úplně nová Mazda z ledna 1990. Je to stroj času přímo do chvil hned po sametové revoluci
dnes
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 11.05. 22:08 - mafel
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.05. 20:57 - abgx1
- Lampárna (stěžovatelna) 11.05. 20:41 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.05. 18:48 - pavproch
- BMW Divize 11.05. 10:19 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.04. 14:02 - Snowman000
- 1.0tsi 85kw 11.04. 10:51 - Carnby
