Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lada začala prodávat Nivu s novým silnějším motorem, z českého pohledu je pořád za babku
před hodinou | Petr Prokopec
Je to jedno z těch aut, které prochází v podstatě permanentní modernizací, v tomto případě ale nejde o původní Nivu z roku 1977. Nástupce v podobě Nivy Travel původně z roku 1998 se ale po 27 letech na světě dostává do velmi podobné pozice.
Pokud evropské automobilky hovoří o rozsáhlém faceliftu, velmi často je u toho akorát obsáhlá tisková zpráva, ve které se na minimálně třech stranách rozebírají nové laky karoserie, zatímco dalších šest je věnováno odlišnému čalounění. Ve zbytku jde vesměs o tentýž vůz jako před modernizací. Protože však obsáhlé „vaření z vody“ zabralo týdny práce mnoha manažerům, je facelift spojen s citelným zdražením. A pokud je oficiálně označen rovnou jako nová generace, k čemuž dnes stačí pár nových karosářských dílů a předělaný interiér, pak ceny mohou šplhat opravdu hodně vysoko.
Rusové k modernizacím přistupují trochu jinak, jejich komunikace je povětšinou poměrně strohá. Není to až tak překvapivé, neboť často ani není o čem hovořit. Je sice pravdou, že třeba i zakomponování mlhových světel do nárazníku je v jejich případě výrazný posun oproti minulosti, ovšem manažeři firmy zodpovědní za komunikaci s odbornou i laickou veřejností jsou přesto poměrně upejpaví. Holt nechtějí dělat mnoho povyku pro nic.
Proto překvapí, že AvtoVAZ, výrobce Lad, se tentokrát v oficiálních materiálech trochu víc rozjel. Stalo se tak v souvislosti s faceliftem Nivy Travel, tedy oné „druhé Nivy”, která se v roce 1998 dostala do prodeje jako Chevrolet. Dnes je to „ta méně stará” Niva v nabídce Lady, která se po 27 letech na světě dočkala ne zcela zanedbatelná modernizace, jejíž podstata by evropským značkám vystačila na tlustější knihu, než je Americká tragédie Theodora Dreisera. Měnil se totiž nejen venkovní vzhled, ale i pohonná jednotka. Místo původní jedna-sedmy tak dorazil 1,8litrový čtyřválec, který produkuje 90 koní a 150 Nm točivého momentu. Sprint na stovku tak klesl z 18,6 na 16,2 sekundy.
AvtoVAZ poukazuje na výrazně odlišný charakter motoru, který již není třeba hnát k červenému poli, abyste se vůbec odlepili z místa. Dle Rusů se změnilo jeho chování hlavně ve středních otáčkách, kdy benzinový agregát připomíná spíš diesel. Spotřeba tak měla v závislosti na veškerých okolnostech, jako jsou silniční a podnební podmínky, klesnout o 3 až 30 procent. Souběžně s příchodem nového motoru firma navíc začala do auta montovat zesílenou převodovkou.
Jen u toho ovšem Rusové nezůstali, novému pohonnému ústrojí uzpůsobili rovněž podvozek a brzdy. Už jen tyto změny jsou u AvtoVAZu opravdu razantní, s původním motorem byla totiž Niva Travel spojena od svého debutu na konci 90. let. Ten nový navíc dále doplňují přepracované čelní partie jako nová maska či nárazník. Uvnitř pak lze počítat hlavně s jinak poskládanou výbavou, přičemž Rusové mohou sáhnout po šesti úrovních, kdy základní startuje na 1 390 000 rublech neboli na 372 tisících Kč.
Stupeň Classic kromě nového motoru, volantu s posilovačem řízení či elektricky ovládaných oken mnoho nezahrnuje. O úroveň výše položený Comfort ale již slibuje třeba klimatizaci či vyhřívaná přední sedadla. Niva Travel Life pak přihazuje 15palcová litá kola a čelní LEDky, zatímco na úrovni Enjoy lze již počítat s litými šestnáctkami, multimediálním systémem se zpětnou kamerou či tempomatem. Přitom za ni nepřiplácíte ani 300 tisíc rublů, tedy méně než 81 tisíc Kč.
Lze zmínit už jen vrchol v podobě úrovní Techno a KHT, kdy první disponuje lepšími multimédii, 17palcovými koly či třeba výškově stavitelným sedadlem řidiče. Druhé je pak speciální edicí pro fanoušky hokeje, načež tu máme pár příslušných samolepek či specifické koberečky. Zároveň je ale součástí této výbavy také off-roadový paket složený ze šnorchlu motoru a specifických litých kol s terénními pneumatikami. I tak vám ale bude stačit 1 785 000 RUB, tedy lehce přes 477 tisíc Kč. Z českého pohledu je tohle auto pořád za babku, koupit ho z nás standardními cestami je ale v dnešní době pochopitelně nemožné.






Faceliftovaná Lada Niva Travel nabrala na výkonu, uvnitř pak nabízí poměrně hodně za docela málo peněz. Foto: AvtoVAZ
Zdroj: AvtoVAZ
Bleskovky
Zima v zimě zas jednou překvapila všechny. Hasiči zveřejnili fotky „největší nehody, u jaké kdy zasahovali”
včera
Boží trest za svatokrádež? Klasické Porsche předělané na elektrický pohon majiteli shořelo před domem měsíc po koupi
30.11.2025
Policie zastavila řidiče vývojového prototypu supersportu za desítky milionů kvůli tomu, že podle ní „zapaloval silnici”
29.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- Yamaha Nmax 155 Tech MAX: s elektronicky řízeným variátorem včera 08:20
- Ducati: Chvála Gresiniho, kritika jezdců VR46 včera 08:15
- Statistika crashů: Nejvíce jich má kontě Zarco 30.11.2025
- «100 km dei Campioni» vyhráli letos Bagnaia/Fernandez 30.11.2025
- WRP 28.11.2025
Nejčtenější články
Nová levná auta značky financované Jeffem Bezosem nebudou mít ani jeden oficiální servis, je to menší revoluce
3.11.2025
Muž za drobné pořídil odepsaný Range Rover na přestavbu, až pak zjistil, co koupil. Teď ho prodá za miliony
3.11.2025
A pak že se nevejde: Nový, původně jen elektrický muscle car najednou slupnul osmiválec jako malinu
4.11.2025
Prodeje elektrických Fordů s koncem dotací v USA zkolabovaly až šokujícím způsobem, ani šéf firmy nečekal takový pád
4.11.2025
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
