Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
LaFerrari FXX K je tu. Agresor na steroidech má 1 050 koní
3.12.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Italský extrémista nabízí ve srovnání se standardem více než dvojnásobný přítlak. Zároveň je rychlejší, veřejné silnice jsou mu však zapovězeny.
Po měsících spekulací byla dnes konečně odhalena okruhová verze Ferrari LaFerrari. Oproti předchozím informacím přitom dochází k lehké úpravě názvu, neboť vůz ponese přídomek FXX K. Poslední písmenko v řadě přitom odkazuje na kinetickou rekuperaci energie neboli KERS. Tato jednotka byla přeladěna na 190 koní, což vůči standardnímu provedení představuje nárůst o 17 koní. Mimo to se posílení dočkal také 6,3litrový atmosférický dvanáctiválec, jenž nyní produkuje 860 koní, o šedesát koníků více než silniční model.
Výsledkem tohoto posílení je celkový výkon 1 050 koní, se kterým přichází více než 900 Nm točivého momentu. Tento výkon by podle všech zvěstí i reputace programu FXX měla být spárována s nižší hmotností, konkrétní údaj ovšem Ferrari bohužel neodhalilo. Známa pak nejsou ani data o jízdní dynamice, s ohledem na celou řadu modifikací by ovšem stovka za 2,5 sekundy nemusela být problémem, stejně jako nejvyšší rychlost přesahující 350 km/h.
Od spekulací se ale raději přesuneme k ověřeným faktům, přičemž začít můžeme s venkovními rozměry. Ty počítají s délkou 4 896 milimetrů a šířkou 2 051 mm, pročež tu máme oproti standardu nárůst o 194 mm, respektive o 59 mm. Rozvor 2 650 milimetrů a výška 1 116 mm již zůstaly zachovány, přesto ovšem LaFerrari FXX K takřka líže zemi. Důvodem je spodní část předního nárazníku, jež vůči sérii poklesla o 30 milimetrů.
Tento prvek společně s modifikovanými bočními prahy, dvoudílným zadním křídlem a mohutným difuzorem upravuje proudění vzduchu pod a kolem vozu, pročež byl snížen koeficient odporu vzduchu o výrazných 50 procent. Zlepšen byl zároveň i přítlak při rychlosti 200 km/h, který u okruhového modelu činí 540 kilogramů. Sériová verze ve stejném tempu dosahuje „pouze“ 230 kg.
Zmínit pak ještě můžeme speciální okruhové pneumatiky Pirelli P-Zero, které jsou osazeny senzory monitorujícími akceleraci, teplotu i tlak. Za nimi pak prosvítají karbon-keramické brzdy Brembo, tím se ovšem od vzhledu dostáváme k mechanice. Ta přitom počítá se speciální kalibrací trakční kontroly, se kterou spolupracuje elektronický diferenciál či ABS. To lze ovládat tlačítkem na volantu.
Zajímavá je pak změna na podvozku, který namísto standardních zadních dvojitých lichoběžníků dostal novou víceprvkovou nápravu. Opomenout nesmíme ani zásahy do pohonné jednotky, které k výše zmíněnému vyššímu výkonu dopomáhají nové hřídele, přepracované sání či upravený zdvih ventilů, který spoléhá na mechanická zdvihátka namísto hydraulických.
Dále LaFerrari FXX K dostalo nový výfukový systém, kterému již nic nebrání v maximálním zvukovém projevu, systém HY-KERS pro změnu počítá se čtyřmi různými režimy, mezi nimiž lze přepínat. Mód Qualify přitom počítá s maximem výkonu na krátkou vzdálenost, zatímco Long Run pokrývá delší trasy. Manual Boost je určen k předjíždění, Fast Charge pak k rychlému dobíjení.
Ač přitom některé režimy hovoří o opaku, Ferrari v tiskové zprávě udává, že FXX K nebude nikdy zapojeno do mezinárodních i lokálních závodů. Místo toho nabídne přibližně 30 šťastlivcům nekompromisní svezení v rámci programu, který se natáhne na příští dva roky. Tím nám ovšem stávající informace končí, další snad budou známé po „veřejném” (alespoň trochu...) debutu v Abú Dhabí.






Ferrari LaFerrari FXX K se dočkalo řádného přepracování karoserie, pod kterou nově nabízí 1 050 koní
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
před 3 hodinamiGeorge Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
před 8 hodinamiNové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včera
Nejčtenější články
Chtěl nové BMW řady 7 a neměl na něj, tak si ho nechal udělat z toho 15 let starého
31.3.2025Korejci ukázali nový palubní systém svých aut. Vypadá jako kopie přes 10 let starého systému Tesly
31.3.2025Čínské Ferrari za cenu Škody se ukázalo na nových fotkách. To bude teprve hit, nabídne 26 typů litých kol
31.3.2025Evropské automobilky chtějí zpátky do Ruska. Renault má šanci, VW tam rozprodávají díly za pakatel. Převodovky za 12, motory za 17 tisíc
31.3.2025Škoda končí se svým dlouholetým sloganem, Simply Clever jsou její auta stále míň
1.4.2025
Živá témata na fóru
- Táhneme na Brusel 04.30. 11:59 - abgx1
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.30. 08:43 - řidičBOB
- Cyklistické vlákno 04.29. 21:37 - jerry
- Čínská auta v ČR 04.29. 11:08 - Brus
- VZKAZY 04.28. 20:22 - GeneHawkins
- Jednostopé okénko 04.28. 09:28 - abgx1
- Onboard videa 04.27. 15:24 - brnenska.odchytova
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha