Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lamborghini Aventador LP750-4 SV je venku: lehčí, silnější a divočejší
2.3.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ živé foto) Přesně 50 k navrch a 50 kg dolů má SV proti standardu. Ve výsledku jde o nejrychlejší silniční Lambo historie.
Doplněno 3. 3.: Automobilka Lamborghini během noci uvolnila další detaily k novému Aventadoru SV spolu s dalšími fotografiemi. Dozvěděli jsme se zejména, že maximálka má být „přes 350 km/h” a také jak moc efektivní jsou změny na karoserii. Podle výrobce je Aventador SV o 150 % aerodynamicky efektivnější a přítlak je komplexně větší dokonce o 170 %.
Vůz byl upraven tak moc, že dokonce i karbonová vana, která je jeho základem, má jiné výrobní číslo než u standardního Aventadoru. Za tím ale stojí spíš přední a zadní rámy, které se na ni šroubují - ty jsou lehčí a dost možná si vyžádaly drobné změny na monokoku. Motor nabídne maximum výkonu v 8 400 otáčkách, tedy jen těsně pod omezovačem, a standardem budou karbon-keramické brzdy.
Aventador je na trhu již pěkných pár let, jeho oficiální představení proběhlo v roce 2011 na ženevském autosalonu. A letošní ženeva ukazuje jeho ostřejší variantu, označenou Aventador LP750-4 SV. Ano, čtete správně, 6,5litrový dvanáctiválec tohoto rudého stroje má 750 koní, o padesát více než v základní verzi, a posílá je - jak jinak - na všechna čtyři kola.
Kromě toho tu je 690 Nm točivého momentu a také je Aventador SV oproti tomu „standardnímu” také o 50 kilogramů lehčí, váží 1 525 kg, a je postaven tak, aby byl ostřejší a rychlejší. Ostatně, rychlost je dobře vidět i v číslech - zrychlení na stovku se odehraje za 2,8 vteřiny, zhruba o jednu desetinu rychleji, než to trvá stávajícímu Aventadoru. Maximálka činí 349 km/h.
Větší ztrátu má však Aventador SV slabšímu bratrovi nadělit v zatáčkách, kde se nejvíce projeví vylepšená aerodynamika a také nižší hmotnost. Vidíme nejen nová kola, ale také úplně nový přední nárazník, který bude patrně zajišťovat lepší přítlak na přední nápravě. Jsou tu také nové prahy, které budou pravděpodobně mít stejný úkol o kousek blíže k zádi. Zadní nárazník také doznal obrovských úprav, vidíme difuzor se čtyřmi koncovkami výfuku uprostřed a změny pro lepší proudění vzduchu za autem všude okolo. A o kousek výše je nastavitelné a vpravdě nepřehlédnutelné křídlo.
Výfukový systém je jednou z novinek oproti „běžnému” Aventadoru. Byl vyvinut kompletně nově s cílem co nejvíc snížit zpětný tlak, aby mohl atmosférický dvanáctiválec lépe dýchat. Nové je také adaptivní odpružení, které v zatáčkách upravuje tuhost tlumičů průběžně podle aktuálních podmínek. A také tu je elektromechanické řízení z menšího Huracánu. Než začnete hovořit o ztrátě citu ve volantu, jakkoliv možná budete mít pravdu, je potřeba dodat, že tento systém je oproti posilovači řízení ve stávajícím Aventadoru lehčí.
Úsporám hmotnosti padl za oběť také informačně-zábavní systém, standardní sedadla a dveřní panely. Sedadla jsou nová a karbonová, stejně jako ony výplně dveří. Zmizel také koberec a byl nahrazen materiálem nazvaným Carbon Skin, kterým je potažen strop a část interiéru. Podle automobilky je tato novinka měkká na dotek, ale lehká a velmi odolná. Holý karbon je ale v interiéru také vidět, například na středovém tunelu. A řidič bude před sebou mít nový displej, fungující jako přístrojový štít.
Začátek výroby by na sebe neměl nechat dlouho čekat, hovoří se o jaru tohoto roku. A není nepravděpodobné, že už nyní bude možno složit zálohu, pokud budete při komunikaci s Lamborghini dostatečně přesvědčiví. Cena tohoto stroje je už také známa - začíná na 327 tisících Eur, tedy asi 8,8 milionu korun bez DPH.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2015, máme pro vás i galerii živých fotografií přímo z Ženevy.






















Nové SuperVeloce se v Ženevě ukázalo ve žluté barvě
Kompletní fotosada ukazuje nový Aventador SV ze všech možných stran
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
před 3 hodinamiGeorge Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
před 9 hodinamiNové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včera
Nejnovější články
Lidé na elektromobily přejdou sami, říkali. A rádi, říkali. Dnešní realita v Belgii a Nizozemsku ukazuje něco úplně jiného
před 2 hodinamiSlovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
před 3 hodinamiFerrari za cenu Škody od čínského výrobce mobilů odhalilo interiér a další detaily, tohle budou soupeři rozdýchávat těžko
před 5 hodinamiJeden z největších dodavatelů automobilek potvrdil návrat ke spalovacím motorům, své nové řešení brzy nabídne všem
před 6 hodinamiNejnovější Ferrari má 880 turbo-elektro koní jen na zadku, to bude snad až kruté svezení
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Táhneme na Brusel 04.30. 11:59 - abgx1
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.30. 08:43 - řidičBOB
- Cyklistické vlákno 04.29. 21:37 - jerry
- Čínská auta v ČR 04.29. 11:08 - Brus
- VZKAZY 04.28. 20:22 - GeneHawkins
- Jednostopé okénko 04.28. 09:28 - abgx1
- Onboard videa 04.27. 15:24 - brnenska.odchytova
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha