Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lamborghini Aventador Roadster: skalpovaný býk je tu
12.11.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Automobilka ze Sant'Agaty dnes zveřejnila první fotografie „dekapitovaného“ Aventadoru s označením LP700-4 Roadster.
Jméno nového supersportu s odnímatelnou střechou je odpovědí na otázku, zdali se přestavba nějakým způsobem dotkla pohonné jednotky nebo použité mechaniky. Zjevně nikoli a potvrzuje to také pohled do tabulky technických parametrů. Otevřenému Aventadoru zůstal dvanáctiválec o objemu 6,5 litru s výkonem 700 koní při 8 250 ot/min a nejvyšším točivým momentem 690 Nm při 5 500 ot/min. Přítomny jsou také systémy stop-start a deaktivace válců, které z něj při částečném zatížení dělají šestiválcového kastráta.
Rovněž výchozí konstrukce zůstává téměř beze změn. Základem Aventadoru Roadster je opět karbonový monokok s pomocnými aluminiovými rámy vpředu i vzadu, kompozitovým krytem motoru a hliníkovou přední kapotou, dveřmi a předními blatníky. Z obrázků je patrné, že nové Lamborghini není kabriolet ani roadster, nýbrž targa s otevřenou kabinou pouze v omezeném prostoru nad posádkou.
Vpuštění čerstvého vzduchu do kabiny Aventadoru bude jednodušší než v případě předchůdce. Murciélago mělo nešikovnou, manuálně odnímatelnou plátěnou střechu s výztužemi, která omezovala maximální rychlost na 160 km/h. Nový Roadster dostal pár karbonových panelů vážících pouze šest kilogramů. Jejich sejmutí podle automobilky trvá jen pár sekund a uložit je můžete v zavazadlovém prostoru mezi předními koly.
Nejvyšší rychlost Avetadoru Roadster se oproti výchozí verzi nezměnila. Dostatečně dlouhé (i když ne dlouho trvající) podržení plynu řidiči zajistí maximálních 350 km/h. Čas akcelerace na stovku se nicméně nepatrně zhoršil. Pomocí sedmistupňové sekvenční převodovky a pohonu všech kol to trvá rovné tři sekundy, tedy o jednu desetinku déle. Může za to zvýšení hmotnosti o 50 kg - Lamborgini pro Roadster udává suchou váhu 1 625 kg a její rozložení 43:57 ve prospěch zadní nápravy. Pokud by vůz jezdil na původních kolech, byl by ještě o dalších 10 kg těžší, právě tolik se ale podařilo uspořit použitím nových disků o průměru 20“ vpředu a 21“ vzadu.
Aby se cestující snadněji vypořádali s nežádoucími turbulencemi při jízdě bez střechy, objevují se ve voze dva nové aerodynamické prvky. K utišení rozbouřené atmosféry v kabině přispívá výklopný větrný deflektor na horní hraně předního okna a elektricky ovládané zadní okno, které kromě víření vzduchu zčásti ovlivňuje také intenzitu zvuku dvanáctiválce pronikajícího k uším posádky.
Aby byla zajištěna stejná míra bezpečí při převrácení auta, byl dodatečně zesílen nejen rám čelního okna, ale také zadní sloupky. Podle Lamborghini jsou navíc odnímatelné střešní panely vyrobené z tzv. kovaného karbonu pevnější než titan a to navíc i o menší tloušťce. Nůžkové otevírání dveří zůstalo zachováno, přepracován byl však kryt motoru, který dostal něco jako centrální páteř a dvojici šestiúhelníkových průhledných panelů s vrstvenými pláty polykarbonátu.
Novinkou je také lakování karoserie zachycené na obrázcích. Kombinuje lesklou černou na sloupcích s barvou Azzuro Thetis, inspirovanou odstínem použitým u Miury Roadster z roku 1968.
































Hmotnost otevřeného Aventadoru se zvýšila o 50 kg a z toho jen 6 kg váží odnímatelné střešní panely z karbonu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Čínský elektromobil prodávaný i v Evropě se při nehodě rozpůlil, jeho baterie začala hořet opodál
včera„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
15.6.2025Unikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
12.6.2025
Nejčtenější články
Jakou ojetou Škodu Octavia zvolit? Podle detailních dat TÜV se ta vůbec nejlepší už pár let nedělá
18.5.2025VW to vymyslel. Svým elektromobilům přestane dávat bezduchá jména a lidé je začnou kupovat!
18.5.2025Tohle je přinejmenším nález dekády. Nikdy pořádně nevyužitá osina v zadnici Enza Ferrariho byla nalezena po 43 letech schovávání
18.5.2025I propadák může být držák, majitel s ním najel 1,6 milionu km. Tachometr je jednou z mála věcí, které kvůli tomu přestaly fungovat
18.5.2025Ferrari uspořádalo výlet pro majitele legendární F50, v hrstce aut se mu sešly stroje za víc než 3 miliardy
18.5.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva