Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lamborghini dalo po dekádách sbohem svému ikonickému logu, náhrada je nenápaditá a laciná
29.3.2024 | Petr Miler
Tuto změnu je obtížné vnímat jinak než jako totální selhání a naprostou ignoraci specifičnosti značky. Co s obtížemi tolerujete u VW a stěží akceptujete u Audi, je u Lamborghini kompletně nevhodnou aplikací.
Někteří tuto změnu bagatelizují s tím, že je těžké rozeznat, co je vlastně jinak. Pokud máte tendenci zařadit se mezi takové, podívejte se znovu - Lamborghini vzalo své ikonické, už přes 20 let nedotčené logo a zbavilo jej barev a plastičnosti. Vydalo se tak cestou jakéhosi minimalismu, který je poslední dobou tomuto oboru vlastní. Ale jaký smysl dává u značky, pro níž jdou dodnes typická křiklavá, ostře řezaná a poutavá superauta? To není řečnická otázka, odpověď se nabízí sama: Absolutně žádný.
Některé značky chtějí tímto posunem hlásat jakousi střídmost, což lze přijmout u VW a s problémy překousnout u Audi. V prvním případě (a podobně třeba u Opelu) to i dává nějaký smysl, neboť jde o výrobce tuctových aut, už u Audi je to ale kontroverzní volba - někteří si kupují vozy se čtyřmi kruhy proto, aby dali najevo svou životní úroveň, jiní raději splynou s davem. Pro ty první jistě není potěšující, když jejich image-dotvářející vůz vypadá jako škodovka s nálepkou od pumpy. U Lamborghini ale ani takové dilema prakticky neexistuje.
Copak si někdo kupuje Lambo, aby nedával na odiv své bohatství? Někteří se možná najdou, ale Lamborghini není typickou „řidičskou” značkou a rozhodně nejde o výrobce aut pro běžné ježdění. Jsou to designově dráždivé, svými typickými barvami až křiklavé automobily, kterým plastické logo ve zlato-černém provedení prostě přistane podobně jako tepláky od Gucciho za 100 tisíc. Plochá černohnědá nebo černobílá alternativa je zoufale nenápaditou a lacině působící náhradou.
Nechápeme to a nedivíme se, že první reakce na tuto novinku jsou téměř bezvýhradně negativní. Někdo z vedení firmy musel ztratit soudnost, když akceptoval nabídku takového řešení od jistě dobře placené agentury, která se vytvářením firemních identit zabývá. Cesty zpět ale podle všeho není - nové logo je už teď vlastní novým firemním tištěním materiálům i digitálním prezentacím. A přistát má na příštím novém modelu značky, zřejmě nástupci Huracánu.
Dodejme, že podle informací automobilky se skutečně jedná o první redesign loga za více než dvě dekády a cílem společnosti je prostřednictvím nových identifikačních znaků „lépe ztělesňovat své odvážné, nečekané a autentické hodnoty” a je součástí projektu zvaného Direzione Cor Tauri, který „upřednostňuje udržitelnost a dekarbonizaci”. Vidíte, tak je nové logo asi „udržitelné a dekarbonizované”, to by nás nenapadlo...


Nové logo Lamba v různých podobách na první pohled nemusí působit až tak odlišně, dokud... Foto: Lamborghini
...si jej nesrovnáte s tím dosavadním. Schválně, které vám přijde adekvátnější? Foto: Lamborghini
Nově pojatý znak už se objevil na všech myslitelných firemních materiálech. Foto: Lamborghini
Zdroj: Lamborghini
Bleskovky
BMW začalo s poslední novinkou potichu používat nové logo, nevšiml si toho skoro nikdo
před 6 hodinamiPříplatkové karbonové stěrače na Porsche 911 jsou výsměch v době, kdy auto s faceliftem nabralo 82 kilo jako nic
včeraLevnější verze nových Mercedesů dají ostatním lidem na palubě jasně najevo, jak moc jste na nich šetřili
9.9.2025
Nové na MotoForum.cz
- Barry Sheene by dnes slavil 75. narozeniny včera 18:00
- Prokletí, nebo požehnání? Odchod Ducati z MotoE včera 14:35
- Kawasaki Versys 650 2026: v nových barvách včera 10:20
- Naposled v Evropě, pak následuje zámořská série 10.9.2025
- Montesa Cota 4RT 301RR, Cota 4RT 260R a 4Ride: novinky v trialovém světě 9.9.2025
Nejnovější články
Ford už v krizi chystá náhradu za zaříznutý Focus. Zkuste se nesmát. Anebo nebrečet
před hodinou„Prvním pravidlem byznysu je dělat to, co chce zákazník,” říká šéf Škody. Takže nabídne víc nechtěných elektromobilů, to dá rozum
před 3 hodinamiŠéf Opelu si přestal brát servítky, naplno popsal absurditu umělého zdržování aut v EU
před 4 hodinamiBMW začalo s poslední novinkou potichu používat nové logo, nevšiml si toho skoro nikdo
před 6 hodinamiAudi zařízlo svůj ostrý elektrický kombík, konečně chápe, že takové auto nikdo nechtěl a nechce
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 09.12. 11:50 - Brus
- Řidiči, co to mají v ruce... 09.12. 09:07 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 09.12. 05:16 - AndreGlenn
- Tranzit 2.0 TDCi - potkany motor po vymene rovodu 09.12. 05:11 - JohnnyBryan
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 09.11. 11:38 - řidičBOB
- Dříve M135i, nyní ///M2 09.10. 18:19 - Vrooom
- BMW Divize 09.09. 14:47 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 09.08. 20:47 - řidičBOB