Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lamborghini dalo po dekádách sbohem svému ikonickému logu, náhrada je nenápaditá a laciná
29.3.2024 | Petr Miler
Tuto změnu je obtížné vnímat jinak než jako totální selhání a naprostou ignoraci specifičnosti značky. Co s obtížemi tolerujete u VW a stěží akceptujete u Audi, je u Lamborghini kompletně nevhodnou aplikací.
Někteří tuto změnu bagatelizují s tím, že je těžké rozeznat, co je vlastně jinak. Pokud máte tendenci zařadit se mezi takové, podívejte se znovu - Lamborghini vzalo své ikonické, už přes 20 let nedotčené logo a zbavilo jej barev a plastičnosti. Vydalo se tak cestou jakéhosi minimalismu, který je poslední dobou tomuto oboru vlastní. Ale jaký smysl dává u značky, pro níž jdou dodnes typická křiklavá, ostře řezaná a poutavá superauta? To není řečnická otázka, odpověď se nabízí sama: Absolutně žádný.
Některé značky chtějí tímto posunem hlásat jakousi střídmost, což lze přijmout u VW a s problémy překousnout u Audi. V prvním případě (a podobně třeba u Opelu) to i dává nějaký smysl, neboť jde o výrobce tuctových aut, už u Audi je to ale kontroverzní volba - někteří si kupují vozy se čtyřmi kruhy proto, aby dali najevo svou životní úroveň, jiní raději splynou s davem. Pro ty první jistě není potěšující, když jejich image-dotvářející vůz vypadá jako škodovka s nálepkou od pumpy. U Lamborghini ale ani takové dilema prakticky neexistuje.
Copak si někdo kupuje Lambo, aby nedával na odiv své bohatství? Někteří se možná najdou, ale Lamborghini není typickou „řidičskou” značkou a rozhodně nejde o výrobce aut pro běžné ježdění. Jsou to designově dráždivé, svými typickými barvami až křiklavé automobily, kterým plastické logo ve zlato-černém provedení prostě přistane podobně jako tepláky od Gucciho za 100 tisíc. Plochá černohnědá nebo černobílá alternativa je zoufale nenápaditou a lacině působící náhradou.
Nechápeme to a nedivíme se, že první reakce na tuto novinku jsou téměř bezvýhradně negativní. Někdo z vedení firmy musel ztratit soudnost, když akceptoval nabídku takového řešení od jistě dobře placené agentury, která se vytvářením firemních identit zabývá. Cesty zpět ale podle všeho není - nové logo je už teď vlastní novým firemním tištěním materiálům i digitálním prezentacím. A přistát má na příštím novém modelu značky, zřejmě nástupci Huracánu.
Dodejme, že podle informací automobilky se skutečně jedná o první redesign loga za více než dvě dekády a cílem společnosti je prostřednictvím nových identifikačních znaků „lépe ztělesňovat své odvážné, nečekané a autentické hodnoty” a je součástí projektu zvaného Direzione Cor Tauri, který „upřednostňuje udržitelnost a dekarbonizaci”. Vidíte, tak je nové logo asi „udržitelné a dekarbonizované”, to by nás nenapadlo...


Nové logo Lamba v různých podobách na první pohled nemusí působit až tak odlišně, dokud... Foto: Lamborghini
...si jej nesrovnáte s tím dosavadním. Schválně, které vám přijde adekvátnější? Foto: Lamborghini
Nově pojatý znak už se objevil na všech myslitelných firemních materiálech. Foto: Lamborghini
Zdroj: Lamborghini
Bleskovky
Mercedes po sérii požárů svolává do servisů skoro všechny vyrobené silniční Formule 1, je to další obrovské fiasko
včeraNástupce po léta nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona byl načapán při testech v provozu, teď už jistě dorazí
26.6.20251914koňový elektromobil ohromil při pohodové jízdě po nejnáročnějším okruhu světa leda tím, kolik při ní ztratil kapacity baterií
25.6.2025
Nové na MotoForum.cz
- Marc Marquez v pátek dvakrát havaroval včera 16:32
- Na čele je po pátku v Assenu Filip Salač včera 15:20
- Rabat místo MacKenzieho? 26.6.2025
- Jako lídři přijíždějí do Assenu Marc Marquez, Gonzalez a Rueda 26.6.2025
- Časový program v Assenu 25.6.2025
Nejnovější články
K mání je dodnes kompletně originální a krásně zachovalá Škoda 100 po teprve 2. majiteli, je to stroj času přímo do roku 1976
včeraNová motorka oslavující nejlepšího motocyklového jezdce všech dob má výfuky jako z rakety. Je to ale klíček, co ji činí výjimečnou
včeraTrvalo 32 let, než se nejprodávanějším autem Volva stalo něco jiného než „krabice”. Navíc s poznámkami pod čarou
včeraMercedes po sérii požárů svolává do servisů skoro všechny vyrobené silniční Formule 1, je to další obrovské fiasko
včeraCeny „čínského SUV Ferrari” lidem vyrazily dech, za hodinu si ho objednalo neskutečných 289 tisíc zákazníků
včera
Živá témata na fóru
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 06.27. 16:50 - Spectral
- Lampárna (stěžovatelna) 06.26. 16:17 - Kavis
- Řidiči, co to mají v ruce... 06.26. 15:37 - Truck Daškam
- S větrem ve vlasech.... 06.26. 14:22 - pavproch
- Kabelový svazek motoru Octavia I 1,8T 06.26. 12:55 - abernas
- kola e89+Tiguan+Scout 06.26. 11:04 - pavproch
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 06.25. 18:25 - Truck Daškam
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 06.24. 14:43 - janom