Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lamborghini Huracán LP620-2 Super Trofeo: 10 koní sem, 4x4 a 151 kg ven
16.8.2014 | Petr Miler | Přidat příspěvek
S citelně nižší hmotností a nakonec vyšším výkonem přichází nejnovější závodní býk. K dobru má dalších 10 koní, které posílá výhradně na zadní kola.
Lamborghini Huracan už chvíli není horkou novinkou, však oficiálně odhalen byl už loni před Vánoci a před nedávnem jsme jej mohli přivítat i v České republice. Lambo má ale s vozem pochopitelně bohatší plány než představit jednu jeho verzi a odebrat se na kávu, a tak po několika avízech a neplánovaném předčasném odhalení vyrukovalo i se závodní verzí Super Trofeo.
Místem jejího debutu se stejně jako v případě McLarenu P1 GTR stala akce konaná tento víkend v okolí amerického Monterey. V tomto případě nejde o nedělní Concours d'Elegance, ale o sobotní Quail Motorsports Gathering, to ale nakonec není až tak důležité. To podstatné je, že vám nyní můžeme nové Super Trofeo nejen ukázat, ale říci vám také něco k jeho technice.
Zůstaneme-li ještě chvíli u vzhledu, pak musíme zrekapitulovat hlavně notně pozměněnou aerodynamiku pramení zjevně hlavně ve vyšší přítlak na obou osách. O ten se starají zejména modifikovaný přední nárazník, rozšířené boční prahy, monstrózní zadní křídlo a difuzor podobných rozměrů. Změněno bylo i řešení chlazení, což dosvědčují otvory na přední kapotě, výfukový systém s dvojicí centrálně umístěných koncovek a k nepřehlédnutí jsou rovněž kovaná kola s centrální maticí a slicky Pirelli P Zero.
Zásadní změnou je také snížení hmotnosti, která oproti silniční verzi poklesla o výrazných 151 kilogramů. Pokud tedy správně počítáme, mělo by Super Trofeo váži 1 271 kg. Detailnější technické specifikace zatím Lamborghini neuvolnilo, je ale zřejmé, že krom většího použití plastu vyztuženého uhlíkovými vlákny má snížení hmotnosti na svědomí také eliminace pohonu všech kol - výkon motoru míří čistě na zadní osu.
To ostatně naznačuje už označení LP620-2, které dosvědčuje i další modifikaci - zvýšení výkonu motoru o 10 koní na rovných 620 kobyl. Ty míří přes sekvenční převodovku na už zmíněná zadní kola, co to ve výsledku dělá s dynamikou nebo okruhovými časy ale zatím Lamborghini nezveřejnilo. Moudřejší nejsme ani „veřejném promítání” v Monterey, a tak musíme počkat na další týdny a měsíce, než se dozvíme více...









Lamborghini Huracán LP620-2 Super Trofeo je nakonec nejen lehčí a aerodynamicky příhodněji tvarované, ale také o 10 koní výkonnější
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Muž zkusil se svým Mercedesem zdolat slavné Španělské schody v Římě, dojel překvapivě daleko
včeraMarnost: Porsche se chlubí „rekordem” elektromobilu z okruhu, na kterém dostal 5sekundový „kouř” od o 2,5 milionu levnějšího spalovacího auta
17.6.2025Čínský elektromobil prodávaný i v Evropě se při nehodě rozpůlil, jeho baterie začala hořet opodál
16.6.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Novátorská Corvette E-Ray v evropské verzi si střihla přízemní let po Autobahnu, na 250 km/h je jako nic
20.5.2025Nový Renault 5 je další obézní vepřík, který vypadá dobře jen na fotkách, působí jako karikatura originálu
20.5.2025Fandové hledají cesty, jak snížit ukrutnou hmotnost nového BMW M5. A nachází je, Mnichov to ale zjevně nezajímá
20.5.2025Potomci zesnulého sběratele chtěli rychle prodat vzácnost, kterou koupil za 33 milionů, v aukci bez rezervy splakali nad výdělkem
20.5.2025Noblesní, kdysi extrémně drahé Bentley Azure se dnes prodává za cenu Škody Scala, tento kus názorně ukazuje, proč tomu tak je
21.5.2025
Živá témata na fóru
- Sraz AutoForařů na Nurburgring Nordschleife 06.19. 18:18 - Spectral
- automat 4x4 "ku stavbe" 06.19. 11:31 - M.Z.
- Fiat a vše kolem nich 06.19. 11:01 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 06.19. 09:17 - Truck Daškam
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 06.18. 21:12 - Brus
- Řidiči, co to mají v ruce... 06.17. 23:01 - Truck Daškam
- Autopojištění - kalkulace 06.17. 22:56 - Vojta1988
- kola e89+Tiguan+Scout 06.17. 14:48 - pavproch