Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lamborghini Huracán Spyder je venku. Nabralo 120 kg a stovku dá „až“ za 3,4 s
14.9.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Skalpovaný rozzuřený býk stejně jako kupé počítá s 610 koňmi. Páruje je však s hmotností 1 542 kg, za kterou stojí příchod plátěné střechy.
Dnešní digitální věk je vůči autosalonům vskutku nevděčný, neboť utajit nějakou novinku až do slavnostní premiéry je prakticky nemožné. Navíc automobilky velmi často využívají k internetu k postupnému nebo rovnou úplnému virtuálnímu odhalení, pročež mnohdy jsme s novými vozy konfrontováni již měsíce před jejich živým debutem. Pokud k tomu navíc připočteme ještě možné úniky či kupříkladu neoficiální ilustrace, pak vlastně není mnoho důvodů, proč vůbec na nějakou motor show vůbec vyrážet. Tedy stran faktu, že ony novinky chcete vidět ma vlastní oči „z masa a kostí“.
Výjimkou v tomto ohledu není ani letošní frankfurtský autosalon, neboť zatím veškeré očekávané novinky již spatřily světlo světa. Aktuálně si pak můžeme představit Lamborghini Huracán Spyder, z něhož nám čelist k zemi rovněž nepadá. Jeho tvary se totiž již dopředu daly vytušit, neboť de facto stejně jako u Ferrari 488 Spider došlo ke „skalpování“. Tedy k odejmutí napevno uchycené střechy a implementaci unikátního krytu motoru.
Na rozdíl od maranellské značky se ovšem Lambo chlubí plátnem, nikoliv pevnými střešními panely, které po stisknutí tlačítka mizí za sedadly. Plná automatika však nechybí ani v tomto případě, přičemž větru a slunci se otevřete již za 17 sekund, a to i při rychlostech do 50 km/h. Huracán Spyder ovšem ve srovnání s kupátkem poněkud ztučněl, neboť suchá hmotnost narostla o 120 kilogramů na 1 542 kg.
Díky tomu a poněkud jiné aerodynamice došlo k zhoršení jízdní dynamiky, i když pod oním unikátním krytem najdete stále stejný 5,2litrový desetiválec naladěný na 610 koní a 560 Nm. Stovku s ním přitom Spyder pokoří za 3,4 sekundy, tedy o dvě desetiny pomaleji než sourozenec s pevnou střechou, dvoustovku pak za 10,2 sekundy (+ tři desetiny). Nejvyšší rychlost 325 km/h ale již zůstává zachována.
Dále se můžeme podívat na srovnání s předchozím Lamborghini Gallardo Spyder, vůči němuž je novinka o 40 procent tužší a zároveň nabízí o 50 % více přítlaku. Navíc díky technologii umožňující deaktivaci poloviny válců a systému start/stop došlo také k papírovému zlepšení spotřeby, která byla vypočítána na překvapivých 12,3 l/100 km. Tedy o 14 % méně než u předchůdce a o 0,2 l méně (opravdu méně) než u lehčího kupé.
Dodat pak již můžeme pouze tolik, že standardem jsou karbon-keramické brzdy, 20palcová litá kola Giano, LEDková světla či 12,3palcový TFT displej uvnitř. Mimo to nechybí sportovní sedadla čalouněná kombinací kůže a Alcantary, v rámci střechy pak zákazníci mohou vybírat mezi černým, hnědým a červeným plátnem. K dispozici ovšem bude i personalizační program Ad Personam.
Ceny startují na sumě 186 450 Eur (cca 5 044 000 Kč) bez daně, přičemž zahrnují nejen nové tlačítko na středové konzoli, jež stahuje střechu, ale rovněž elektricky ovládané zadní okno. To je přitom možné ovládat nezávisle na zmiňovaném plátnu a tak umocňovat soundrack motoru.
Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2015.









Lamborghini Huracán Spyder vůči kupé nabralo nemalých 120 kilogramů, stovku tak pokoří o dvě desetiny sekundy později
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Muž zkusil se svým Mercedesem zdolat slavné Španělské schody v Římě, dojel překvapivě daleko
včeraMarnost: Porsche se chlubí „rekordem” elektromobilu z okruhu, na kterém dostal 5sekundový „kouř” od o 2,5 milionu levnějšího spalovacího auta
17.6.2025Čínský elektromobil prodávaný i v Evropě se při nehodě rozpůlil, jeho baterie začala hořet opodál
16.6.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Supersport za 75 milionů je pro majitele taková katastrofa, že chce po ujetí 441 km auto vrátit za plnou cenu
před hodinouZ obézní obludy, jakou je nové BMW M5, zvládnou udělat něco ještě horšího asi jen u tohoto úpravce
před 3 hodinamiStudie ukazuje, jak moc vzrostly ceny aut v Evropě za posledních pět let, extrémní zdražení není jen dojem
před 4 hodinamiHonda vzala továrnu, kde vyráběla supersportovní NSX, a začala tam dělat tohle, vážně
před 6 hodinamiDalší Ferrari je pro jeho kupce finanční pohromou, navzdory inflaci nominálně přichází o víc jak 3 miliony za pár let
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Sraz AutoForařů na Nurburgring Nordschleife 06.19. 15:07 - Vrooom
- automat 4x4 "ku stavbe" 06.19. 11:31 - M.Z.
- Fiat a vše kolem nich 06.19. 11:01 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 06.19. 09:17 - Truck Daškam
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 06.18. 21:12 - Brus
- Řidiči, co to mají v ruce... 06.17. 23:01 - Truck Daškam
- Autopojištění - kalkulace 06.17. 22:56 - Vojta1988
- kola e89+Tiguan+Scout 06.17. 14:48 - pavproch