Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lamborghini Veneno Roadster oficiálně: ze 750 koní přijde každý na 113 tisíc Kč
20.10.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Italové už i vlastním přičiněním strhli plachtu z otevřené verze speciality jménem Veneno. Je pekelně drahá, střechu ale ani při ceně 85 milionů nečekejte.
Pokud jste si při pátečním večeru odpustili nějaké to setkání s přáteli, mohli jste si u nás prohlédnout první fotky Lamborghini Veneno Roadster, tedy snímky už déle očekávané skalpované verze kupé Veneno. První snímky a je doprovázející informace nebyly zrovna nevýmluvné, pokud ale máme zůstat věrni i oficiálním kanálům a předestřít vám kompletní sadu snímků s potvrzenými detaily technického i obchodního rázu, nezbude nám než se k Venenu Roadster vrátit.
To italská automobilka plně odhalila před pár hodinami a stejně jako v případě kupé se pochopitelně nejedná o „standardní” model z nabídky Lamborghini. Jde znovu o zvláštní dílo odvozené z modelu Aventador, s nímž sdílí zejména techniku. Vzhled vytvořený díly z uhlíkovými vlákny vyztuženého plastu ale opět sdílí leda s batmanovým služebním autem, kterému navíc sebralo střechu. Musíme potvrdit, že se tak stalo vážně „natvrdo”, auto ji prostě nemá a nedisponuje ani ničím, co by ji nahradilo. Je to zkrátka vůz jen do sucha, ne do vodičky, ale na všechno lze hledět i pozitivně - pokud byste si jej náhodou rozhodli pořídit, dostanete od Lamba přesně to, co vidíte na fotkách, do žádné jiné pózy Veneno stiskem tlačítka posunout nelze...
Vzhledem k tomu, že se poprvé můžeme podívat i do interiéru, lze také potvrdit, že při případném dešti by vám toho uvnitř vozu mnoho nezmoklo. Stejně jako kupé se drží jednoduchých řešení a stejně jako zevnějšek sahá po karbonu, kde to jen jde. Zbytek útrob vozu okupuje motor 6,5 V12 z už zmíněného Aventadoru, zde naladěný na maximálně 750 koní výkonu, který doprovází automatická převodovka (robotizovaný manuál E-Gear) se šesti stupni a pohon všech kol. Navzdory „roadsterizaci” vozu se hmotnost drží na úrovni 1 489 kg, což značí velice slušný poměr výkonu a hmotnosti (méně než 2 kg na koně) a zvěrohodňuje udávanou dynamiku - 0-100 km/h za 2,9 sekundy a maximální rychlost 355 km/h.
Nejvíce „vtipná” je ale na tomto voze cena. Za uplynulé měsíce se objevila řada spekulací o tom, kolik bude stát, teď to víme přesně - 3,3 milionu Eur bez lokálních daní a poplatků, což znamená hrubou cenu přes 85 milionů Kč a u nás celých 103 milionů Kč s českou DPH. To je šílená částka za poladěný Aventador, navíc v případě Roadsteru jde ještě ke všemu o recyklaci už jednou stvořeného díla s dalšími dílčími modifikacemi. Přepočteno v poměru „Kč na koně”, přijde vás jeden ve Venenu Roadster na 113 tisíc Kč, bez daně...
Automobilka nakonec vyrobí devět takových aut a speciálně pro ně stvořila barvu Rosso Veneno, kterou si můžete prohlédnout na přiložených fotkách. Ale není nutností, za 100 milionů vám Lambo „hodí” tuhle příšerku klidně do růžové.















Lamborghini Veneno Roadster je zvláštní zjev s vlastně ne až tak specifickou technikou. Přesto za něj Italové žádají cenu tří Veyronů...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
včera
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Marquez je o 2 kroky vpřed před ostatními včera 20:23
- Kdo je Mattia Rato? včera 16:00
- Honda Team Asia 2026 se dvěma nováčky včera 11:00
- Zdravotní stav Noaha Dettwilera se stále zlepšuje 1.11.2025
- ESRR: Nová Road-Racingová série - 2x Hořice 31.10.2025
Nejnovější články
„Továrny tu zůstanou, ale vám už patřit nebudou.” Manažer nastínil budoucnost autoprůmyslu v EU, během pár let pojdou všichni
před 10 hodinami
VW dal u své novinky lidem možnost vybrat si mezi elektrickým a také spalovacím pohonem. 80 procent vzalo to, co si nepřál
před 11 hodinami
Zakladatel AMG musel nechat 60krát nabourat své nové auto, aby mohl poslat do prodeje pouhých 100 kusů
včera
Čína má od nového roku skončit s podporou elektromobilů a nechat je na pospas trhu. To by se začaly dít věci
včera
Poslední šance Saabu na záchranu před krachem přišla už moc pozdě. Vznikla v hrstce kusů, jedna teď může být vaše jako velká rarita
včera
Živá témata na fóru
- Jednostopé okénko 11.02. 22:21 - M.Z.
- Rychlodotazy 11.02. 21:54 - řidičBOB
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.02. 21:20 - M.Z.
- Pneu koutek 11.02. 17:48 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 11.02. 17:10 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 11.01. 21:57 - Truck Daškam
- Za kolik jezdíte s benzínem? 11.01. 21:25 - abgx1
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.01. 13:18 - pavproch
