Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lancia, která měla dávno skončit, dostala čtvrtou modernizaci, i po 11 letech bude úspěšnější než nástupce
8.12.2022 | Petr Prokopec
Tohle je vážně nesmrtelná teta. Vůz měl být mrtvý i s celou značkou, nakonec ale v roce 2022 přichází s dalším modernizací, která ho má udržet na trhu do roku 2024. Co přijde pak, uhádnete bez nápovědy.
Nesmrtelná teta. Nebo možná také Nekonečný příběh. Přesně takto můžeme titulovat Lancii Ypsilon, jejíž třetí generace byla představena již v roce 2011. O šest let později nicméně koncern FCA, který je dnes součástí impéria zvaného Stellantis, zavelel k odchodu ze všech evropských trhů s výjimkou Itálie, kde měl být k mání ještě nějaký ten pátek. Se značkou i jejím malým hatchbackem tedy měl být definitivně amen, jenže nakonec přišel šok. Ypsilon, přestože je nabízen v jediné zemi, totiž začal svými prodeji válcovat i celoevropský odbyt Alfy Romeo se všemi jejími modely.
Stellantis tak nakonec loni, kdy Lancia slavila 115. výročí svého založení, oznámil, že italskou automobilku do důchodu nepošle. Místo toho sází na její znovuzrození, a to s pomocí tří elektromobilů. Jeden má přitom nahradit právě Ypsilon, ona expanze je však spojena až s rokem 2024. Do té doby bude současný hatchback nadále k dispozici, což z něj bude dělat jeden z nejdéle vyráběných moderních vozů. Aby se ovšem mezi konkurencí až tak úplně neztratil, dočkal se již čtvrté modernizace.
Oficiální fotografie vozu zatím nejsou k dispozici, to ale moc nevadí. Ve srovnání s modelovým rokem 2021 se totiž opravdu až tak mnoho nezměnilo. Zvenčí je totiž jedinou novinkou příchod nového světle šedého odstínu Verde Rugiada (tedy zelená rosa, nejspíše to bude přinejmenším šedozelený lak). Uvnitř pak pro změnu lze počítat několika málo barevnými detaily, přičemž modré dekory se objevují na palubce a dveřních panelech, zatímco se zelenými lze počítat v případě řadicí páky, volantu, výdechů klimatizace a přístrojového štítu.
Zmínit můžeme ještě nové čalounění sedadel Seaqual Yarn, jenž bylo vyrobeno z recyklovaných plastů nalezených ve Středozemním moři. Nový Ypsilon lze tedy vnímat i jako ekologicky uvědomělý vůz, čemuž má napomoci také motorový prostor. Jedinou dostupnou jednotkou se totiž stává litrový tříválec s mild-hybridní technikou. Lancia chce totiž majitelům zaručit, že nebudou omezováni při vjezdu do center řady evropských měst. S hybridizací zároveň lidé mohou počítat s daňovými úlevami.
Novinky tím nekončí, zmínit lze ještě příchod zpětné kamery, kterou Ypsilon bude disponovat vůbec poprvé. Modernizován byl nicméně celý multimediální systém, jenž je spárován se 7palcovou obrazovkou, pročež nyní mohou zákazníci využít i funkcí Apple CarPlay a Android Auto. To je ale vše, ceny přitom startují na 13 350 Eurech (cca 324 000 Kč). To na vůz, jenž konstrukčně vychází z Fiatu 500, který byl odhalen již v roce 2007, není málo, na dnešní poměry to ale pořád není taková „darda”. Však elektrický nástupce onoho Fiatu začíná na 739 900 Kč téměř bez baterek - dá se tedy počítat s tím, že nesmrtelná teta od Lancie svého pozdějšího elektrického nástupce prodejně jasně překoná.



Ve srovnání s dosud prodávanou verzí se Lancia Ypsilon modelového roku 2023 změní jen minimálně, hlavně v případě exteriéru. Největší novinkou je pak sázka jen na mild-hybridní ústrojí, to ale pořád dělá vůz relativně dostupným. Foto: Lancia
Zdroj: Lancia
Bleskovky
Srovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
11.5.2025Brutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
10.5.2025Spalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
9.5.2025
Nejnovější články
Chladič, nádrž, řadička. Fiat ukázal první vyrobené nové spalovací pětistovky, zažehne znovu lásku k dnes neprodejnému bestselleru?
před 2 hodinamiNissan je v „zoufalé situaci” a musí propustit skoro 20 tisíc lidí. Bývalý šéf mluví o kolapsu a úplném rozkladu spojení s Renaultem
před 3 hodinamiNezničitelný kombík Mercedesu najel už skoro 900 tisíc km s původní technikou. A dál jezdí, jako by se nechumelilo
včeraNěmecko je odsouzeno ke zkáze, lidi tam vyrábí auta nejdráž na světě, i Česko a Slovensko jsou superlevný kraj
včeraHammond a May překvapili novým soubojem jako ze starých časů Top Gearu. Zkusili, jestli je na cestování rychlejší auto, nebo letadlo
včera
Živá témata na fóru
- Cyklistické vlákno 05.12. 18:45 - Brus
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 05.12. 14:42 - Zajda
- S větrem ve vlasech.... 05.11. 13:31 - pavproch
- Onboard videa 05.11. 13:18 - brnenska.odchytova
- whitelist & blacklist 05.10. 09:44 - Stepan
- Rychlodotazy 05.09. 16:22 - Stepan
- OT - zavírám krám, uklízím 05.09. 14:42 - pavproch
- OT: pavproch pomalu likviduje svou firmu 05.09. 14:38 - pavproch