Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lancia, která měla dávno skončit, dostala čtvrtou modernizaci, i po 11 letech bude úspěšnější než nástupce
8.12.2022 | Petr Prokopec
Tohle je vážně nesmrtelná teta. Vůz měl být mrtvý i s celou značkou, nakonec ale v roce 2022 přichází s dalším modernizací, která ho má udržet na trhu do roku 2024. Co přijde pak, uhádnete bez nápovědy.
Nesmrtelná teta. Nebo možná také Nekonečný příběh. Přesně takto můžeme titulovat Lancii Ypsilon, jejíž třetí generace byla představena již v roce 2011. O šest let později nicméně koncern FCA, který je dnes součástí impéria zvaného Stellantis, zavelel k odchodu ze všech evropských trhů s výjimkou Itálie, kde měl být k mání ještě nějaký ten pátek. Se značkou i jejím malým hatchbackem tedy měl být definitivně amen, jenže nakonec přišel šok. Ypsilon, přestože je nabízen v jediné zemi, totiž začal svými prodeji válcovat i celoevropský odbyt Alfy Romeo se všemi jejími modely.
Stellantis tak nakonec loni, kdy Lancia slavila 115. výročí svého založení, oznámil, že italskou automobilku do důchodu nepošle. Místo toho sází na její znovuzrození, a to s pomocí tří elektromobilů. Jeden má přitom nahradit právě Ypsilon, ona expanze je však spojena až s rokem 2024. Do té doby bude současný hatchback nadále k dispozici, což z něj bude dělat jeden z nejdéle vyráběných moderních vozů. Aby se ovšem mezi konkurencí až tak úplně neztratil, dočkal se již čtvrté modernizace.
Oficiální fotografie vozu zatím nejsou k dispozici, to ale moc nevadí. Ve srovnání s modelovým rokem 2021 se totiž opravdu až tak mnoho nezměnilo. Zvenčí je totiž jedinou novinkou příchod nového světle šedého odstínu Verde Rugiada (tedy zelená rosa, nejspíše to bude přinejmenším šedozelený lak). Uvnitř pak pro změnu lze počítat několika málo barevnými detaily, přičemž modré dekory se objevují na palubce a dveřních panelech, zatímco se zelenými lze počítat v případě řadicí páky, volantu, výdechů klimatizace a přístrojového štítu.
Zmínit můžeme ještě nové čalounění sedadel Seaqual Yarn, jenž bylo vyrobeno z recyklovaných plastů nalezených ve Středozemním moři. Nový Ypsilon lze tedy vnímat i jako ekologicky uvědomělý vůz, čemuž má napomoci také motorový prostor. Jedinou dostupnou jednotkou se totiž stává litrový tříválec s mild-hybridní technikou. Lancia chce totiž majitelům zaručit, že nebudou omezováni při vjezdu do center řady evropských měst. S hybridizací zároveň lidé mohou počítat s daňovými úlevami.
Novinky tím nekončí, zmínit lze ještě příchod zpětné kamery, kterou Ypsilon bude disponovat vůbec poprvé. Modernizován byl nicméně celý multimediální systém, jenž je spárován se 7palcovou obrazovkou, pročež nyní mohou zákazníci využít i funkcí Apple CarPlay a Android Auto. To je ale vše, ceny přitom startují na 13 350 Eurech (cca 324 000 Kč). To na vůz, jenž konstrukčně vychází z Fiatu 500, který byl odhalen již v roce 2007, není málo, na dnešní poměry to ale pořád není taková „darda”. Však elektrický nástupce onoho Fiatu začíná na 739 900 Kč téměř bez baterek - dá se tedy počítat s tím, že nesmrtelná teta od Lancie svého pozdějšího elektrického nástupce prodejně jasně překoná.
Ve srovnání s dosud prodávanou verzí se Lancia Ypsilon modelového roku 2023 změní jen minimálně, hlavně v případě exteriéru. Největší novinkou je pak sázka jen na mild-hybridní ústrojí, to ale pořád dělá vůz relativně dostupným. Foto: Lancia
Zdroj: Lancia
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nejnovější články
- Světovým autem roku je 2,5tunový elektromobil za 1,95 milionu, nejlepším sporťákem 2,3tunový elektromobil za 1,8 milionu Kč
před hodinou - Lamborghini dalo po dekádách sbohem svému ikonickému logu, náhrada je nenápaditá a laciná
před 2 hodinami - Němci vyzkoušeli ojetý Mercedes C s 406 tisíci najetými km, stav auta po takovém zápřahu je dostal do kolen
včera - Legendární Mercedes G dostal další facelift. Teď má průhlednou kapotu, zpod té ale začínají mizet velké motory
včera - Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva