Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lancia nemusí být mrtvá, šéfové FCA chtějí návrat Delty. Marchionne je proti
3.7.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Někteří manažeři FCA by ještě před zánikem značky přivedli na svět novou Deltu. Šéf koncernu ji však má za klacek hozený pod nohy Alfě Romeo.
Jak asi již všichni dobře víte, italská automobilka Lancia je dnes minulostí. Na některých trzích si sice ještě můžete koupit Ypsilon či Voyager, jde však již pouze o doprodej existujících aut. Montážní linky jsou již zastaveny, katalogy se netisknou a do mnohých opuštěných dealerství se stěhují noví nájemníci. To ovšem neznamená, že by samotná značka byla zcela zapomenuta. Část manažerů koncernu Fiat Chrysler Automobiles se dokonce snaží o návrat Lancie ze záhrobí.
Tento krok by ovšem nebyl spojen s kompletním vzkříšením celé značky, místo toho by se vrátila pouze Delta. To je více než logické, přeci jen jde o nejznámější model italské automobilky v celé její historii. Nyní ovšem nemáme na mysli druhou nebo třetí generaci, ale tu první, jejíž součástí byla legendární verze HF Integrale. Ta se sice přestala vyrábět v roce 1994, i přesto jí znají miliony lidí na celém světě.
Důvodem jsou hlavně počítačové hry, kdy kupříkladu v Gran Turismu 6 najdete silniční Lancii Deltu Integrale, závodní Integrale či variantu Delta S4. Před dvěma roky přitom tuto hru hrálo online na 100 tisíc lidí denně, dnes je toto číslo ještě větší. Je proto nad slunce jasné, že povědomí o nejslavnějším modelu italské automobilky je dodnes veliké a právě na těchto základech manažeři značky chtějí stavět.
Jejich touhy ovšem narážejí na nejvyššího šéfa koncernu FCA, který v případě návratu Lancie Delta kupodivu není naladěn ani na nostalgickou, ani na sentimentální notu. Daný model naopak bere za klacek, který by byl hozen pod nohy úspěšnému návratu Alfy Romeo na výsluní. Tato značka má totiž nyní zastávat roli italské sportovní ikony, Delta by ovšem potenciální zájemce mohla příliš rozptylovat.
Zdá se tedy, že i když návrat nejznámější Lancie má nemalou podporu, nejspíše se ho nedočkáme. O Deltě HF tedy budeme nadále informovat jen v souvislosti s historickými kousky, které jsou aktuálně na prodej za stále vyšší cenu.
















Lancia nejspíše již zůstane minulostí, přestože mnozí manažeři FCA by velmi rádi vzkřísili Deltu
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
před 6 hodinami
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Muž si nechal na zimu hodit své Ferrari jeřábem na balkon jen aby zjistil, že Vídeň není Dubaj
10.12.2025
Nejnovější články
Britové montují do lehounké malé Mazdy 380koňový motor V6, výsledkem bude levné auto schopné pokořit i supersporty
před 58 minutami
Prodeje Tesly šly skutečně do kopru. A hodně. Přesto ze současné situace silně profituje
před 2 hodinami
Nové Smarty jsou až absurdně obří auta, ten nejnovější měří skoro 5 metrů. A Mercedesy nepřipomínají náhodou
před 3 hodinami
Kruh se uzavírá, VW má v plánu zachránit své elektromobily s pomocí spalovacích motorů
před 5 hodinami
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.14. 12:25 - brnenska.odchytova
- whitelist & blacklist 12.14. 09:14 - Brus
- Lampárna (stěžovatelna) 12.14. 09:05 - Brus
- IT poradna 12.14. 05:13 - rutak11
- BMW Divize 12.13. 21:24 - Kavis
- Řidiči, co to mají v ruce... 12.12. 23:17 - Truck Daškam
- VZKAZY 12.12. 20:10 - M.Z.
- Politický koutek 12.10. 18:54 - Stepan
