Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lancia nemusí být mrtvá, šéfové FCA chtějí návrat Delty. Marchionne je proti
3.7.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Někteří manažeři FCA by ještě před zánikem značky přivedli na svět novou Deltu. Šéf koncernu ji však má za klacek hozený pod nohy Alfě Romeo.
Jak asi již všichni dobře víte, italská automobilka Lancia je dnes minulostí. Na některých trzích si sice ještě můžete koupit Ypsilon či Voyager, jde však již pouze o doprodej existujících aut. Montážní linky jsou již zastaveny, katalogy se netisknou a do mnohých opuštěných dealerství se stěhují noví nájemníci. To ovšem neznamená, že by samotná značka byla zcela zapomenuta. Část manažerů koncernu Fiat Chrysler Automobiles se dokonce snaží o návrat Lancie ze záhrobí.
Tento krok by ovšem nebyl spojen s kompletním vzkříšením celé značky, místo toho by se vrátila pouze Delta. To je více než logické, přeci jen jde o nejznámější model italské automobilky v celé její historii. Nyní ovšem nemáme na mysli druhou nebo třetí generaci, ale tu první, jejíž součástí byla legendární verze HF Integrale. Ta se sice přestala vyrábět v roce 1994, i přesto jí znají miliony lidí na celém světě.
Důvodem jsou hlavně počítačové hry, kdy kupříkladu v Gran Turismu 6 najdete silniční Lancii Deltu Integrale, závodní Integrale či variantu Delta S4. Před dvěma roky přitom tuto hru hrálo online na 100 tisíc lidí denně, dnes je toto číslo ještě větší. Je proto nad slunce jasné, že povědomí o nejslavnějším modelu italské automobilky je dodnes veliké a právě na těchto základech manažeři značky chtějí stavět.
Jejich touhy ovšem narážejí na nejvyššího šéfa koncernu FCA, který v případě návratu Lancie Delta kupodivu není naladěn ani na nostalgickou, ani na sentimentální notu. Daný model naopak bere za klacek, který by byl hozen pod nohy úspěšnému návratu Alfy Romeo na výsluní. Tato značka má totiž nyní zastávat roli italské sportovní ikony, Delta by ovšem potenciální zájemce mohla příliš rozptylovat.
Zdá se tedy, že i když návrat nejznámější Lancie má nemalou podporu, nejspíše se ho nedočkáme. O Deltě HF tedy budeme nadále informovat jen v souvislosti s historickými kousky, které jsou aktuálně na prodej za stále vyšší cenu.
















Lancia nejspíše již zůstane minulostí, přestože mnozí manažeři FCA by velmi rádi vzkřísili Deltu
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
před 10 hodinamiČíňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
včeraSlovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
30.4.2025
Nejnovější články
Lahůdka z dob lehkých lidových sporťáků je nedraze k mání dodnes skoro nejetá. Dostane každého, kdo o ní svého času snil
před 2 hodinamiNěmci srovnali Škody Elroq a Karoq. Elektromobilu nadržují, přesto neumí zastřít, že je skoro ve všem horší než dožívající spalovák
před 4 hodinamiČíňané mají převzít zavírané továrny VW a rozjet v nich vlastní výrobu, nic jiného o úpadku Evropy neříká víc
před 5 hodinamiŠéf Toyoty elektrickým autům dál nevěří. Odpískal plány na sportovní modely a řekl, proč nedávají smysl
před 7 hodinamiNový Jeep Compass předčasně odhalil únik. Vypadá o hodně líp než doteď, ze všeho nejdřív je venku ve verzi pro nás
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 05.02. 16:23 - Stepan
- VZKAZY 05.02. 14:28 - pavproch
- Prodám Volkswagen Transporter 2.0 TDI 05.02. 12:09 - M.Z.
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.02. 08:53 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 05.01. 14:44 - pavproch
- Onboard videa 05.01. 09:03 - řidičBOB
- Táhneme na Brusel 04.30. 11:59 - abgx1
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.30. 08:43 - řidičBOB