Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Land Rover Defender 2016: nová generace bude nejschopnějším Land Roverem
30.10.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Britové chystají nástupce ikony, který dostane hliníkovou konstrukci, čtyřválcové i šestiválcové motory a zřejmě jen automatické převodovky.
Příští rok bude pro off-roadové fanoušky opravdu tragickým, na věčnost se totiž chystá ikonický Land Rover Defender. Tedy model, jehož kořeny se dají vysledovat až 65 let zpátky k prvnímu vozu, jaký britská značka vyrobila. Pokud to tedy s jízdou v terénu myslíte opravdu vážně, nezbude vám nic jiného, než sáhnout po Mercedesu třídy G. A nebo vyčkat na rok 2016, kdy by měla dorazit nová generace Land Roveru Defender.
Podle Phila Pophama, marketingového ředitele značky, by novinka měla nabídnout „nejširší míru schopností“ v celé historii automobilky. Důvodem by mělo být přesedlání na novou hliníkovou strukturu, ta však zůstane i nadále u původní koncepce. Dočkáme se tedy samostatného monokoku pro pasažéry, se kterým bude spojeno separátní šasí. To by mělo navýšit tuhost a vylepšit průchodnost terénem.
Jelikož zároveň dojde k nahrazení oceli lehčím materiálem, dá se očekávat také o poznání nižší hmotnost, což pro změnu napomůže ovladatelnosti. Zároveň s tím bude ponížena i spotřeba. V tomto směru pak konstrukci bude asistovat zejména nová rodina čtyřválcových agregátů Ingenium, mimo ně však dorazí také šestiválce. V obou případech přitom půjde o benzinové i dieselové verze.
Zajímavá bude volba převodovek, zdroje se totiž zmiňují pouze o osmi- a devítistupňovém automatu, jenž nový Defender dostane ve standardu. Manuál tedy dost možná nedorazí, což s onou puristickou jízdou v terénu až tolik nesouvisí. Land Rover ovšem trvá na tom, že vůz zvládne i ten nejhorší možný povrch, přičemž používat bude stejnou velikost kol a pneumatik jako Toyota Land Cruiser.
Potvrzena ovšem zatím nebyla rozteč mezi jednotlivými šrouby kol, která by rovněž měla souviset s japonskou konkurencí, a to zejména kvůli snadnější výměně pneumatik v zemích, kde pneuservisy nejsou na každém rohu. Britové tak zjevně myslí i na ponížení nákladů, ačkoliv v rámci interiéru se prý dočkáme také několika prvků, které vůz povýší na trochu luxusnější úroveň.
Velkou záhadou je design, ten by však již měl být kvůli relativně brzkému příchodu novinky na trh již odsouhlasen. S největší pravděpodobností se tak stalo v létě, přičemž příští rok v Ženevě, New Yorku nebo Frankfurtu bychom mohli spatřit koncept. Je ale dost možné, že Britové budou kvůli obavám z kopírování držet své tajemství pod pokličkou až do nejzazší možné chvíle.
Ač přitom poslední zmíněná věta je namířena hlavně proti čínskému trhu, prodeje v dané zemi si Land Rover nemůže vynachválit. Zatímco totiž v roce 2008 zde bylo prodáno šest tisíc exemplářů, loni se již registrace vyšplhaly na 100 000 kusů (v obou případech je do rovnice začleněn i Jaguar). Nový všehoschopný Defender by pak toto číslo mohl ještě navýšit.



























Nová generace Land Roveru Defender má sice již hotový design, z kontroverzních konceptů DC100 ovšem pramenit nebude
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Čínský elektromobil prodávaný i v Evropě se při nehodě rozpůlil, jeho baterie začala hořet opodál
včera„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
15.6.2025Unikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
12.6.2025
Nové na MotoForum.cz
- Na Pannonia Ringu pokračovalo MS Side včera 15:40
- Indian Rider Fest: 19.-22. 6. 2025 Lipno nad Vltavou včera 08:00
- V Misanu zemřel traťový komisař na infarkt 15.6.2025
- Toprakův misanský hattrick 15.6.2025
- Vítězství čínského Kove, 19. Svoboda, 20. Novotný 15.6.2025
Nejnovější články
Studie ukazuje, jak moc vzrostly ceny aut v Evropě za posledních pět let, extrémní zdražení není jen dojem
před 2 hodinamiTo to trvalo: Audi až teď, po nespočtu fiasek a mlžení oficiálně zrušilo plán zaříznout spalovací auta v roce 2033
před 3 hodinamiStellantis má nový plán, jak zachránit živořící Alfu Romeo a Maserati, konec italských klasik prý není na pořadu dne
před 5 hodinamiFord říká, že lidem už na motorech aut nezáleží, touhy s nimi spojené prý odezněly do nenávratna
před 6 hodinamiDalší selhání Audi. Zákazníci volali po návratu fyzických ovladačů, firma jim sebrala i páčky pod volantem
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 06.17. 13:48 - GeneHawkins
- IT poradna 06.17. 12:18 - pavproch
- Autopojištění - kalkulace 06.17. 11:56 - Fičák
- Policejní kontroly a měření 06.16. 21:07 - Truck Daškam
- Jednostopé okénko 06.16. 19:48 - řidičBOB
- BMW Divize 06.16. 18:15 - jerry
- OBD diag pro moje brmbrmbrm 06.16. 17:23 - pavproch
- kola e89+Tiguan+Scout 06.16. 14:30 - pavproch