Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Land Rover Defender Electric: když se na stará kolena dočkáte pohonu elektřinou
28.2.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Britská značka seriózně zvažuje elektrický pohon. V Ženevě představí hned několik testovacích prototypů postavených na základech Defenderu.
Defender je hlučné, nepohodlné, pomalé a ne zrovna důvěru budící zastaralé auto, ale sjedete z asfaltu, kam skutečně nepatří a... A vlastně se skoro nic nezmění. Všechny ploténky vám v terénu otestuje ještě zevrubněji, raději s ním nepospíchejte a klapavý zvuk jeho dieselu se vám vybaví při každém setkání se zemědělskou technikou. Zkuste to však říct někomu ze stabilního okruhu majitelů a bude vás považovat za metrosexuální panenku s přecitlivělou páteří. Pro ně to zkrátka nezaměnitelný druh osobnosti spojený s nezničitelností a průchodností zastavitelnou pouze minovým polem a ten zbytek jsou jen nepodstatné podružnosti.
Také proto se asi mnozí z nich budou divit, co Land Rover s Defenderem provedl. Že jej chce nahradit modernějším nástupcem předznamenaným konceptem DC100, by se snad ještě dalo pochopit. Legislativa drtící i konstrukčně mnohem modernější auta ze všech stran k němu zrovna přívětivá není. Ale že Defender na stará kolena dostane elektromotor a baterky rovnou z fabriky, by zřejmě nenapadlo ani nejšílenější sadisty od nepřejícné konkurence.
Jak vidíte, stalo se. Už příští úterý se v Ženevě představí několik sto desítek v roli konceptů testujících právě tento typ pohonu. „Tento projekt je pro Land Rover pojízdnou laboratoří mající za úkol posoudit schopnosti elektrického pohonu v nejtěžších terénních podmínkách,“ vysvětluje rozhodnutí automobilky šéf vývoje JLR Antony Harper. „Dává nám šanci vyzkoušet některé z technologií, které by se mohly jednoho dne objevit i v našich budoucích produkčních modelech.“
V místě, kde obvykle sedí standardní diesel, namontovala skupina inženýrů (zastřešených jako Land Rover Advanced Engineering Team) elektromotor o výkonu 95 koní a maximálním točivém momentu 330 newtonmetrů. Spárovaný je s lithium-iontovými akumulátory o celkovém napětí 300 voltů a poměrně skromnou kapacitou 27 kWh, což je ekvivalent necelých sedmi litrů nafty. Však také Land Rover nemá přehnané nároky a tvrdí, že to stačí asi na 80 kilometrů. Naopak poněkud odvážně dodává, že při pomalé jízdě v terénu se lze loudat až osm hodin, což v náročnějším terénu vzhledem k vyšší energetické zátěži nepřipadá v úvahu ani náhodou. Leda snad cestou z Mt. Everestu...
Land Rover říká, že nabíjení výkonnější 7kilowattovou nabíječkou trvá asi čtyři hodiny, jinak je nutné počkat si s přenosnou 3kilowattovou verzí přibližně deset hodin, což by měly být skutečné hodnoty, propočítané i s ohledem na účinnost nabíjení.
Samotné baterie elektrických Defenderů váží až 410 kilogramů, nicméně automobilka tvrdí, že vymontování všech nepotřebných komponentů původního pohonu ve výsledku způsobilo, že se hmotnost výchozích aut (2 055 až 2 162 kg) zvýšila jen asi o 100 kg. V tomto asi budeme muset Land Roveru věřit, ačkoli všem vozům zůstal původní pohon všech kol, včetně uzávěrky diferenciálů a konstruktéři zde dokonce integrovali upravenou verzi systému Terrain Response.
Ačkoli si voda s elektřinou příliš nerozumí, pohon se podařilo odizolovat natolik, že by se elektrický Defender neměl zaleknout ani brodu o hloubce 800 mm. Co by se stalo po překročení této hodnoty, tisková zpráva dále nespecifikuje, víc nám o autech však jistě řekne Land Rover už za pár dní.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2013.




















V Ženevě by se mělo představit až sedm verzí Defenderu na baterky
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
včeraČíňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
1.5.2025Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
30.4.2025
Nejnovější články
BMW zastavilo výrobu elektromobilů, říká tomu „odložení produkce”. Trh je prý saturovaný
před 10 hodinamiLahůdka z dob lehkých lidových sporťáků je nedraze k mání dodnes skoro nejetá. Dostane každého, kdo o ní svého času snil
včeraNěmci srovnali Škody Elroq a Karoq. Elektromobilu nadržují, přesto neumí zastřít, že je skoro ve všem horší než dožívající spalovák
včeraNový Jeep Compass předčasně odhalil únik. Vypadá o hodně líp než doteď, ze všeho nejdřív je venku ve verzi pro nás
včeraŠéf Toyoty elektrickým autům dál nevěří. Odpískal plány na sportovní modely a řekl, proč nedávají smysl
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva