Legendární off-road z SSSR se i po 55 letech dál vyrábí, dostal zatím nejdrsnější verzi

Auto schopné vydat se na světa kraj i s několikačlennou posádkou a spoustou zavazadel zní jako drahý špás, zvláště chcete-li mít jistotu, že dojedete do cíle. UAZ ale něco takového nabídne levně.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Legendární off-road z SSSR se i po 55 letech dál vyrábí, dostal zatím nejdrsnější verzi

6.2.2020 | Petr Prokopec

Legendární off-road z SSSR se i po 55 letech dál vyrábí, dostal zatím nejdrsnější verzi

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Auto schopné vydat se na světa kraj i s několikačlennou posádkou a spoustou zavazadel zní jako drahý špás, zvláště chcete-li mít jistotu, že dojedete do cíle. UAZ ale něco takového nabídne levně.

Legendární Buchanka neboli UAZ-426 je ve výrobě již od roku 1965. Za tu dobu u ní proběhla spousta úprav vznikla celá řada variant. Dnes se prodává pod obchodním názvem SGR, jakkoliv každý ví, o čem je řeč. Není tomu tak jen v Rusku, ale rovněž na našem trhu, kde ceny startují na 395 tisících korunách. To je za obstarožní techniku možná až příliš, nicméně na druhou stranu schopnosti tohoto auta jsou mimořádné. Hodně uveze a konstrukce založená na žebřinovém rámu mu zajišťuje výborné terénní schopnosti.

Rusové nyní přivedli na trh novou, zatím nejdrsnější verzi Expedition, které se má terénní schopnosti vozu povýšit na novou úroveň. Střecha se tedy dočkala „zahrádky“, která slouží nejen k převozu zavazadel, ale také pro opravu různých nástrojů. Kromě toho dorazily přepracované nárazníky s tažnými oky, stejně jako se dopředu nastěhoval naviják. Opomenout nelze ani nová 16palcová černě lakovaná kola, která byla osazena terénními pneumatikami BF Goodrich o rozměru 225/75.

Zvolené obutí podle automobilky exceluje na jakémkoliv povrchu. Zvláště pak na tom nezpevněném, kde je pro lepší prostupnost třeba pneumatiky částečně vyfouknout. To by ovšem mohlo vést k poklesu světlé výšky a tedy poškození podvozku. Buchanka prý ale takové problémy nemá, místo toho se částečně vyfouklý plášť dokonce mění v ochranný prvek spodku vozu. Nemělo by nás tak vlastně udivit, že se na zadní dveře nastěhovala plnohodnotná rezerva.

V rámci interiéru již mnoho specialit nenajdete, nové je pouze čalounění s voděodolným povrchem a bílými švy. Ve zbytku však již provedení Expedition navazuje na výbavu Comfort, která zahrnuje třeba vyhřívaná přední sedadla, posuvné výdechy ohřevu kabiny, separátní klíček pro startování i odemykání či zadní víko, které lze v případě potřeby otevřít i zevnitř. Zákazníci tak vlastně mohou pouze volit mezi „armádní“ a oranžovou barvou exteriéru.

O pohon se tedy stejně jako u výchozí sedmimístné verze Combi stará 2,7litrový benzinový čtyřválec naladěný na 112 koní. Výkon dostala na starosti pětistupňová manuální převodovka, která jím zásobuje všechna čtyři kola. Standardem je navíc i uzamykatelný diferenciál, za který se jinak připlácí. Není tak vlastně překvapivé, že cena narostla na nemalých 974 900 rublů (cca 354 000 Kč). To však platí jen pro Rusko, u nás bude verze Expedition v případě dovozu o něco dražší.


Legendární off-road z SSSR se i po 55 letech dál vyrábí, dostal zatím nejdrsnější verzi - 1 - UAZ Kombi Expedition 2020 prvni foto 01Legendární off-road z SSSR se i po 55 letech dál vyrábí, dostal zatím nejdrsnější verzi - 2 - UAZ Kombi Expedition 2020 prvni foto 02Legendární off-road z SSSR se i po 55 letech dál vyrábí, dostal zatím nejdrsnější verzi - 3 - UAZ Kombi Expedition 2020 prvni foto 03Legendární off-road z SSSR se i po 55 letech dál vyrábí, dostal zatím nejdrsnější verzi - 4 - UAZ Kombi Expedition 2020 prvni foto 04Legendární off-road z SSSR se i po 55 letech dál vyrábí, dostal zatím nejdrsnější verzi - 5 - UAZ Kombi Expedition 2020 prvni foto 05
Legendární Buchanka je nově k mání v drsné verzi Expedition. Zda se bude nabízet také u nás, zatím není jisté

Zdroj: UAZ

Petr Prokopec

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše