Legendární pilot dostal v 78 letech Porsche jako dar, i s kontroverzním prvkem na přání

Porsche se i v dnešní době daří, a tak si může dovolit být štědré k těm, kteří pro něj v minulosti něco udělali. Gijs van Lennep patří mezi ně a dostal za to věru neobvykle specifikovaný vůz.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Legendární pilot dostal v 78 letech Porsche jako dar, i s kontroverzním prvkem na přání

10.11.2020 | Petr Miler

Legendární pilot dostal v 78 letech Porsche jako dar, i s kontroverzním prvkem na přání

/

Foto: Porsche

Porsche se i v dnešní době daří, a tak si může dovolit být štědré k těm, kteří pro něj v minulosti něco udělali. Gijs van Lennep patří mezi ně a dostal za to věru neobvykle specifikovaný vůz.

Porsche se Škodou nesou hlavní zásluhu na tom, že koncern VW je i v této době finančně fit. Samo Porsche může dál přehazovat miliardy vidlemi, a tak nemusí ubírat na své tradiční štědrosti projevované lidem, kteří pro něj v minulosti pracovali. Jedním z takových lidí je Gijs van Lennep, dnes 78letá legenda hlavně vytrvalostních závodů, která se blýskla i ve Formuli 1.

Pokud vám van Lennepovo jméno nic neříká, nedělejte si z toho hlavu, jde o špičku závodních pilotů z dob, kdy ani mnozí dnešní senioři nebyli plnoletí. Stál u samotného zrodu Porsche coby hybné síly 24hodinovkou v Le Mans, kterou poprvé vyhrál v roce 1971 - rok poté, co poprvé slavilo úspěch Porsche jako takové. A mimochodem to dokázal s Helmutem Markem jako druhým pilotem, dnešní výraznou tváří světa Formule 1.

I v ef-jedničkách se van Lennep objevoval (byť jen nárazově jako záskok) a třeba nezářil tak, jako v Le Mans, dvěma získanými body během osmi závodů v dobách, kdy bodováno bylo prvních pár jezdců, a čtyřmi finiši v nejlepší desítce si ostudu neutrhl. Dál ale válel hlavně jako vytrvalostní pilot - v roce 1975 vyhrál Le Mans znovu s Porsche 911 Carrera RSR a v roce 1976 ještě jednou za volantem Porsche 936. V roce 1972 také vyhrál evropský šampionát Formule 5000, v druhé polovině 70. let už se ale v nejvyšších ligách motorsportu neobjevoval.

Dále ale působil jako ambasador značky Porsche a za to všechno jej automobilka odměnila jak jinak než autem. Jde o vysoce specifickou 911 Carrera S, která byla upravena ve stylu závoďáků Racing Team Holland, za nějž van Lennep též jezdil. Barva Lava Orange, zadní začerněná světla, přítlačné křídlo z Turbo-kitu nebo jméno nizozemské legendy na prazích jsou jen částí zvláštností, které jeho vůz nese. Tou nejvíce bijící do očí je ale kontroverzní prvek na přídi.

Jde o otisk prstu nabízený za skoro 200 tisíc Kč, pro nás trochu nepochopitelnou věc, něco nám ale říká, že van Lennep o tuhle věc ani nestál, spíše Porsche využilo jeho jména k její propagaci. Sám pilot svůj otisk na přední kapotě komentoval lakonicky: „V personalizaci už nejde zajít o moc dál než mít auto s vlastním otiskem prstu,” řekl.

Jak moc se vám jeho nový vůz líbí, posuďte sami, on jistě darovanému koni na zuby nehledí. A je každopádně pěkné, že Porsche nezapomíná na lidi, kteří mu pomohli stát se ikonou, kterou dnes je.


Legendární pilot dostal v 78 letech Porsche jako dar, i s kontroverzním prvkem na přání - 1 - Porsche 911 Gijs van Lennep 2020 01Legendární pilot dostal v 78 letech Porsche jako dar, i s kontroverzním prvkem na přání - 2 - Porsche 911 Gijs van Lennep 2020 02Legendární pilot dostal v 78 letech Porsche jako dar, i s kontroverzním prvkem na přání - 3 - Porsche 911 Gijs van Lennep 2020 03Legendární pilot dostal v 78 letech Porsche jako dar, i s kontroverzním prvkem na přání - 4 - Porsche 911 Gijs van Lennep 2020 04Legendární pilot dostal v 78 letech Porsche jako dar, i s kontroverzním prvkem na přání - 5 - Porsche 911 Gijs van Lennep 2020 05Legendární pilot dostal v 78 letech Porsche jako dar, i s kontroverzním prvkem na přání - 6 - Porsche 911 Gijs van Lennep 2020 06
Porsche 911 pro Gijse van Lennepa je svérázné, od automobilky jej ale dostal jako dar za vše, co pro značku udělal - zejména pro ni třikrát vyhrál Le Mans. Foto: Porsche

Zdroj: Porsche

Petr Miler

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše