Legendární pilot dostal v 78 letech Porsche jako dar, i s kontroverzním prvkem na přání

Porsche se i v dnešní době daří, a tak si může dovolit být štědré k těm, kteří pro něj v minulosti něco udělali. Gijs van Lennep patří mezi ně a dostal za to věru neobvykle specifikovaný vůz.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Legendární pilot dostal v 78 letech Porsche jako dar, i s kontroverzním prvkem na přání

10.11.2020 | Petr Miler

Legendární pilot dostal v 78 letech Porsche jako dar, i s kontroverzním prvkem na přání

/

Foto: Porsche

Porsche se i v dnešní době daří, a tak si může dovolit být štědré k těm, kteří pro něj v minulosti něco udělali. Gijs van Lennep patří mezi ně a dostal za to věru neobvykle specifikovaný vůz.


Porsche se Škodou nesou hlavní zásluhu na tom, že koncern VW je i v této době finančně fit. Samo Porsche může dál přehazovat miliardy vidlemi, a tak nemusí ubírat na své tradiční štědrosti projevované lidem, kteří pro něj v minulosti pracovali. Jedním z takových lidí je Gijs van Lennep, dnes 78letá legenda hlavně vytrvalostních závodů, která se blýskla i ve Formuli 1.

Pokud vám van Lennepovo jméno nic neříká, nedělejte si z toho hlavu, jde o špičku závodních pilotů z dob, kdy ani mnozí dnešní senioři nebyli plnoletí. Stál u samotného zrodu Porsche coby hybné síly 24hodinovkou v Le Mans, kterou poprvé vyhrál v roce 1971 - rok poté, co poprvé slavilo úspěch Porsche jako takové. A mimochodem to dokázal s Helmutem Markem jako druhým pilotem, dnešní výraznou tváří světa Formule 1.

I v ef-jedničkách se van Lennep objevoval (byť jen nárazově jako záskok) a třeba nezářil tak, jako v Le Mans, dvěma získanými body během osmi závodů v dobách, kdy bodováno bylo prvních pár jezdců, a čtyřmi finiši v nejlepší desítce si ostudu neutrhl. Dál ale válel hlavně jako vytrvalostní pilot - v roce 1975 vyhrál Le Mans znovu s Porsche 911 Carrera RSR a v roce 1976 ještě jednou za volantem Porsche 936. V roce 1972 také vyhrál evropský šampionát Formule 5000, v druhé polovině 70. let už se ale v nejvyšších ligách motorsportu neobjevoval.

Dále ale působil jako ambasador značky Porsche a za to všechno jej automobilka odměnila jak jinak než autem. Jde o vysoce specifickou 911 Carrera S, která byla upravena ve stylu závoďáků Racing Team Holland, za nějž van Lennep též jezdil. Barva Lava Orange, zadní začerněná světla, přítlačné křídlo z Turbo-kitu nebo jméno nizozemské legendy na prazích jsou jen částí zvláštností, které jeho vůz nese. Tou nejvíce bijící do očí je ale kontroverzní prvek na přídi.

Jde o otisk prstu nabízený za skoro 200 tisíc Kč, pro nás trochu nepochopitelnou věc, něco nám ale říká, že van Lennep o tuhle věc ani nestál, spíše Porsche využilo jeho jména k její propagaci. Sám pilot svůj otisk na přední kapotě komentoval lakonicky: „V personalizaci už nejde zajít o moc dál než mít auto s vlastním otiskem prstu,” řekl.

Jak moc se vám jeho nový vůz líbí, posuďte sami, on jistě darovanému koni na zuby nehledí. A je každopádně pěkné, že Porsche nezapomíná na lidi, kteří mu pomohli stát se ikonou, kterou dnes je.


Legendární pilot dostal v 78 letech Porsche jako dar, i s kontroverzním prvkem na přání - 1 - Porsche 911 Gijs van Lennep 2020 01Legendární pilot dostal v 78 letech Porsche jako dar, i s kontroverzním prvkem na přání - 2 - Porsche 911 Gijs van Lennep 2020 02Legendární pilot dostal v 78 letech Porsche jako dar, i s kontroverzním prvkem na přání - 3 - Porsche 911 Gijs van Lennep 2020 03Legendární pilot dostal v 78 letech Porsche jako dar, i s kontroverzním prvkem na přání - 4 - Porsche 911 Gijs van Lennep 2020 04Legendární pilot dostal v 78 letech Porsche jako dar, i s kontroverzním prvkem na přání - 5 - Porsche 911 Gijs van Lennep 2020 05Legendární pilot dostal v 78 letech Porsche jako dar, i s kontroverzním prvkem na přání - 6 - Porsche 911 Gijs van Lennep 2020 06
Porsche 911 pro Gijse van Lennepa je svérázné, od automobilky jej ale dostal jako dar za vše, co pro značku udělal - zejména pro ni třikrát vyhrál Le Mans. Foto: Porsche

Zdroj: Porsche

Petr Miler

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.