Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Legendární pilot dostal v 78 letech Porsche jako dar, i s kontroverzním prvkem na přání
10.11.2020 | Petr Miler
Porsche se i v dnešní době daří, a tak si může dovolit být štědré k těm, kteří pro něj v minulosti něco udělali. Gijs van Lennep patří mezi ně a dostal za to věru neobvykle specifikovaný vůz.
Porsche se Škodou nesou hlavní zásluhu na tom, že koncern VW je i v této době finančně fit. Samo Porsche může dál přehazovat miliardy vidlemi, a tak nemusí ubírat na své tradiční štědrosti projevované lidem, kteří pro něj v minulosti pracovali. Jedním z takových lidí je Gijs van Lennep, dnes 78letá legenda hlavně vytrvalostních závodů, která se blýskla i ve Formuli 1.
Pokud vám van Lennepovo jméno nic neříká, nedělejte si z toho hlavu, jde o špičku závodních pilotů z dob, kdy ani mnozí dnešní senioři nebyli plnoletí. Stál u samotného zrodu Porsche coby hybné síly 24hodinovkou v Le Mans, kterou poprvé vyhrál v roce 1971 - rok poté, co poprvé slavilo úspěch Porsche jako takové. A mimochodem to dokázal s Helmutem Markem jako druhým pilotem, dnešní výraznou tváří světa Formule 1.
I v ef-jedničkách se van Lennep objevoval (byť jen nárazově jako záskok) a třeba nezářil tak, jako v Le Mans, dvěma získanými body během osmi závodů v dobách, kdy bodováno bylo prvních pár jezdců, a čtyřmi finiši v nejlepší desítce si ostudu neutrhl. Dál ale válel hlavně jako vytrvalostní pilot - v roce 1975 vyhrál Le Mans znovu s Porsche 911 Carrera RSR a v roce 1976 ještě jednou za volantem Porsche 936. V roce 1972 také vyhrál evropský šampionát Formule 5000, v druhé polovině 70. let už se ale v nejvyšších ligách motorsportu neobjevoval.
Dále ale působil jako ambasador značky Porsche a za to všechno jej automobilka odměnila jak jinak než autem. Jde o vysoce specifickou 911 Carrera S, která byla upravena ve stylu závoďáků Racing Team Holland, za nějž van Lennep též jezdil. Barva Lava Orange, zadní začerněná světla, přítlačné křídlo z Turbo-kitu nebo jméno nizozemské legendy na prazích jsou jen částí zvláštností, které jeho vůz nese. Tou nejvíce bijící do očí je ale kontroverzní prvek na přídi.
Jde o otisk prstu nabízený za skoro 200 tisíc Kč, pro nás trochu nepochopitelnou věc, něco nám ale říká, že van Lennep o tuhle věc ani nestál, spíše Porsche využilo jeho jména k její propagaci. Sám pilot svůj otisk na přední kapotě komentoval lakonicky: „V personalizaci už nejde zajít o moc dál než mít auto s vlastním otiskem prstu,” řekl.
Jak moc se vám jeho nový vůz líbí, posuďte sami, on jistě darovanému koni na zuby nehledí. A je každopádně pěkné, že Porsche nezapomíná na lidi, kteří mu pomohli stát se ikonou, kterou dnes je.
Porsche 911 pro Gijse van Lennepa je svérázné, od automobilky jej ale dostal jako dar za vše, co pro značku udělal - zejména pro ni třikrát vyhrál Le Mans. Foto: Porsche
Zdroj: Porsche
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- První dobíjecí Lamborghini je další hybridní nesmysl, fiktivní úsporu paliva mění za 300kilovou nadváhu
před 45 minutami - V Bruselu přišli na to, že kamiony tvoří hrstku aut, ale figurují v 15 procentech smrtelných nehod, posvítí si na ně
před hodinou - Francouzi po čase stvořili opravdu krásné auto. Dostalo bezemisní pohon, který nemá problém s dojezdem
před 3 hodinami - Dvojí výkon vrcholné Tesly Model 3 byl vysvětlen, Česko i většina světa dostane ošizenou verzi
před 4 hodinami - Dlouholetý šéfdesignér Škody přešel k Číňanům. Na povel bude mít i značku, která stále víc boduje v Česku
před 6 hodinami