Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Legendární „Sennova” Honda se skutečně vrátí i s motorem V6 bez turba a ručním řazením, má to jen jeden háček
před 6 hodinami | Petr Prokopec
Nové NSX? Od Pininfariny? A s technikou věrnou původnímu modelu? Per to do mě, ať je po mně, chce se zvolat. Takové auto skutečně dorazí, dokonce ve dvou verzích, ani jedno ale nebude skutečně novým vozem, spíš jedním z příjemnějších projevů jinak podivné automobilové doby.
V červnu Honda ohlásila, že na jaře příštího roku spustí program zaměřený na obnovenou výrobu částí některých aut. Detaily i nadále chybí, japonská automobilka pouze upřesnila, že na úvod můžeme čekat návrat NSX první generace. Z montážních linek pochopitelně nebudou sjíždět celá auta, nýbrž jen některé komponenty, ovšem i tak oznámený program vzbudil mezi fanoušky jásot.
O ještě bouřlivější aplaus se ale nejspíše hodlá postarat italské designové studio Pininfarina, které se spojilo se společností JAS Motorsport s letitými zkušenostmi ze závodních kolbišť. A Obě firmy se pak rozhodly zúročit své zkušenosti ve znovuzrození původního NSX. To zní skvěle, vše má ale jeden háček - nepůjde o nové auto, ale jen o aktualizaci toho starého, tedy další restomod.
Kupé si v takovém případě logicky ponechá původní šasí, které doplní zcela nová karbonová karoserie od Pininfariny. Přední výklopná světla ovšem nikam nezmizí. Jak je patrné z prvních dvou snímků, restomod sice ctí původní tvary, ovšem zároveň se přenesl do 21. století, a to jak díky LEDkám určeným k dennímu svícení, tak uhlazením některých linek a zvýrazněním „svalů“. Kapota se dočkala ventilačního otvoru ve stylu původní NSX-R, mimo to však přibyly také průduchy za předními koly a došlo i na zvětšení těch před koly zadními.
Tyto změny nemají jen ozdobnou funkci, ale jsou účelné, neboť jakkoli zadní kola bude roztáčet původní třílitrový šestiválec, JAS jej měl vyladit na nejvyšší možnou odezvu i výkon. Znovu jej ovšem bude přenášen šestistupňový manuál, jiná převodovka nebude k dispozici. Kde ovšem klientela na výběr dostane, to je volba mezi usazením volantu na levé či pravé straně.
Výroba má být logicky velmi omezena, existujících NSX vhodných k takové přestavbě není mnoho. A dá se tedy předpokládat, že cena každého exempláře vylétne vysoko nad úroveň moderních Ferrari. Těm pak ostatně znovuzrozené NSX může i stačit, ve své době ostatně maranellské koníky školilo v ovladatelnosti. Se zvýšeným výkonem a velmi nízkou hmotností by se ovšem pětatřicet let po svém příchodu stalo soupeřem i v přímce.
Ať už vše dopadne jakkoli, příští rok je zjevně rokem NSX první generace. Kromě samotné automobilky a Pininfariny s JAS se se svou troškou do mlýna chystá přijít také další italské designové studio Italdesign. A jak je patrné z přiloženého videa, v jeho případě můžeme očekávat střešní sání odkazující na velmi vzácnou variantu NSX-R GT.


Příští rok se původní NSX vrátí v moderní verzi, se zakázkovou karbonovou karoserií a vyšším výkonem motoru V6 bez turba, který bude dál spojen s manuálním řazením. Háček? Je to restomod, ne nové auto. Foto: Pininfarina
Zdroj: Pininfarina, Italdesign
Bleskovky
 Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
 28.10.2025
 Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne
 27.10.2025
 Poslední svolávací akce konečně provalila počet skutečně prodaných Tesel Cybertruck Poslední svolávací akce konečně provalila počet skutečně prodaných Tesel Cybertruck
 26.10.2025 (1)
Nejnovější články
 Legendární „Sennova” Honda se skutečně vrátí i s motorem V6 bez turba a ručním řazením, má to jen jeden háček Legendární „Sennova” Honda se skutečně vrátí i s motorem V6 bez turba a ručním řazením, má to jen jeden háček
 před 6 hodinami
 Korejská Škoda Kamiq v bazarech láká nízkými cenami. Dost prostoru nabízí i s motory, které nové už nekoupíte Korejská Škoda Kamiq v bazarech láká nízkými cenami. Dost prostoru nabízí i s motory, které nové už nekoupíte
 před 8 hodinami
 Prodeje aut v Evropě dál táhnou spalovací motory. Má je 84 procent nových vozů, odbyt elektromobilů visí na 4 zemích Prodeje aut v Evropě dál táhnou spalovací motory. Má je 84 procent nových vozů, odbyt elektromobilů visí na 4 zemích
 před 9 hodinami
 Nová Mazda s Wankelem je zpátky, sází ale na kontroverzní techniku a snad ještě kontroverznější vzhled Nová Mazda s Wankelem je zpátky, sází ale na kontroverzní techniku a snad ještě kontroverznější vzhled
 před 11 hodinami
 Jeden z největších průšvihů dějin aut, který si výrobce bral zpět a šrotoval, byl nalezen v zuboženém stavu. Prodal se za miliony Jeden z největších průšvihů dějin aut, který si výrobce bral zpět a šrotoval, byl nalezen v zuboženém stavu. Prodal se za miliony
 včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
 tisková zpráva
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
 tisková zpráva
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
 tisková zpráva
- Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
 tisková zpráva
- OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
 tisková zpráva
- Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
 tisková zpráva
 

 
    
    
    
   
      
      
      
    
 RSS
 RSS Facebook
 Facebook Twitter
 Twitter