V ČR se prodává nová nejdrsnější verze sovětské legendy, vyrábí se i po 55 letech

Auto schopné vydat se na světa kraj i s několikačlennou posádkou a spoustou zavazadel zní jako drahý špás, zvláště chcete-li mít jistotu, že dojedete do cíle. UAZ ale něco takového nabízí levně, třebaže v ČR je třeba smířit se s vyššími cenami.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

V ČR se prodává nová nejdrsnější verze sovětské legendy, vyrábí se i po 55 letech

18.9.2020 | Petr Prokopec

V ČR se prodává nová nejdrsnější verze sovětské legendy, vyrábí se i po 55 letech

/

Foto: UAZ

Auto schopné vydat se na světa kraj i s několikačlennou posádkou a spoustou zavazadel zní jako drahý špás, zvláště chcete-li mít jistotu, že dojedete do cíle. UAZ ale něco takového nabízí levně, třebaže v ČR je třeba smířit se s vyššími cenami.

Legendární Buchanka je ve výrobě již od roku 1965. Za tu dobu u ní proběhla spousta úprav vznikla celá řada variant. Dnes se prodává pod obchodním názvem SGR, jakkoliv každý ví, o čem je řeč. Není tomu tak jen v Rusku, ale rovněž na našem trhu, kde ceny startují na 416 tisících korunách. To je za obstarožní techniku možná až příliš, nicméně na druhou stranu schopnosti tohoto auta jsou mimořádné. Hodně uveze a konstrukce založená na žebřinovém rámu mu zajišťuje výborné terénní schopnosti.

Rusové letos přivedli na trh zatím nejdrsnější verzi Combi Expedition, které se má terénní schopnosti vozu posunout na novou úroveň. Střecha se tedy dočkala „zahrádky“, která slouží nejen k převozu zavazadel, ale také pro opravu různých nástrojů. Kromě toho dorazily přepracované nárazníky s tažnými oky, stejně jako se dopředu nastěhoval naviják. Opomenout nelze ani nová 16palcová černě lakovaná kola, která byla osazena terénními pneumatikami BF Goodrich o rozměru 225/75.

Zvolené obutí podle automobilky exceluje na jakémkoliv povrchu. Zvláště pak na tom nezpevněném, kde je pro lepší prostupnost třeba pneumatiky částečně vyfouknout. To by ovšem mohlo vést k poklesu světlé výšky a tedy poškození podvozku. Buchanka prý ale takové problémy nemá, místo toho se částečně vyfouklý plášť dokonce mění v ochranný prvek spodku vozu. Kdyby se něco přece jen pokazilo, na zadní dveře se nastěhovala plnohodnotná rezerva.

V interiéru již mnoho specialit nenajdete, nové je pouze čalounění s voděodolným povrchem a bílými švy. Ve zbytku však již provedení Expedition navazuje na výbavu Comfort, která zahrnuje třeba vyhřívaná přední sedadla, posuvné výdechy ohřevu kabiny, separátní klíček pro startování i odemykání či zadní víko, které lze v případě potřeby otevřít i zevnitř. Zákazníci tak vlastně mohou pouze volit mezi „armádní“ a oranžovou barvou exteriéru.

O pohon se tedy stejně jako u výchozí sedmimístné verze Combi stará 2,7litrový benzinový čtyřválec naladěný na 112 koní. Výkon dostala na starosti pětistupňová manuální převodovka, která jím zásobuje všechna čtyři kola. Standardem je navíc i uzamykatelný diferenciál, za který se jinak připlácí. Cena v Rusku se přesto drží na skromných 922 500 rublech (cca 277 000 Kč) a auto lze v této verzi koupit i u nás. Zde je však třeba smířit se s tradičně vyššími cenami - Combi Expedition vyjde na 494 tisíc Kč.


V ČR se prodává nová nejdrsnější verze sovětské legendy, vyrábí se i po 55 letech - 1 - UAZ Kombi Expedition 2020 prvni foto 03V ČR se prodává nová nejdrsnější verze sovětské legendy, vyrábí se i po 55 letech - 2 - UAZ Kombi Expedition 2020 dalsi 01V ČR se prodává nová nejdrsnější verze sovětské legendy, vyrábí se i po 55 letech - 3 - UAZ Kombi Expedition 2020 dalsi 02V ČR se prodává nová nejdrsnější verze sovětské legendy, vyrábí se i po 55 letech - 4 - UAZ Kombi Expedition 2020 prvni foto 01V ČR se prodává nová nejdrsnější verze sovětské legendy, vyrábí se i po 55 letech - 5 - UAZ Kombi Expedition 2020 prvni foto 04V ČR se prodává nová nejdrsnější verze sovětské legendy, vyrábí se i po 55 letech - 6 - UAZ Kombi Expedition 2020 dalsi 03V ČR se prodává nová nejdrsnější verze sovětské legendy, vyrábí se i po 55 letech - 7 - UAZ Kombi Expedition 2020 dalsi 04V ČR se prodává nová nejdrsnější verze sovětské legendy, vyrábí se i po 55 letech - 8 - UAZ Kombi Expedition 2020 dalsi 05V ČR se prodává nová nejdrsnější verze sovětské legendy, vyrábí se i po 55 letech - 9 - UAZ Kombi Expedition 2020 prvni foto 02V ČR se prodává nová nejdrsnější verze sovětské legendy, vyrábí se i po 55 letech - 10 - UAZ Kombi Expedition 2020 dalsi 06V ČR se prodává nová nejdrsnější verze sovětské legendy, vyrábí se i po 55 letech - 11 - UAZ Kombi Expedition 2020 dalsi 07V ČR se prodává nová nejdrsnější verze sovětské legendy, vyrábí se i po 55 letech - 12 - UAZ Kombi Expedition 2020 dalsi 08V ČR se prodává nová nejdrsnější verze sovětské legendy, vyrábí se i po 55 letech - 13 - UAZ Kombi Expedition 2020 dalsi 09V ČR se prodává nová nejdrsnější verze sovětské legendy, vyrábí se i po 55 letech - 14 - UAZ Kombi Expedition 2020 dalsi 10V ČR se prodává nová nejdrsnější verze sovětské legendy, vyrábí se i po 55 letech - 15 - UAZ Kombi Expedition 2020 dalsi 11V ČR se prodává nová nejdrsnější verze sovětské legendy, vyrábí se i po 55 letech - 16 - UAZ Kombi Expedition 2020 dalsi 12V ČR se prodává nová nejdrsnější verze sovětské legendy, vyrábí se i po 55 letech - 17 - UAZ Kombi Expedition 2020 dalsi 13V ČR se prodává nová nejdrsnější verze sovětské legendy, vyrábí se i po 55 letech - 18 - UAZ Kombi Expedition 2020 dalsi 14
Legendární Buchanka se letos představil v drsné verzi Expedition, k mání je také u nás, zatím není jisté. Foto: UAZ

Zdroj: UAZ

Petr Prokopec

Živá témata na fóru

zobrazit vše