Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Léta nevídané se stalo realitou, Korejci po faceliftu výrazně zlevnili své vrcholné SUV
11.11.2020 | Petr Prokopec
Na jednu věc byl dlouhá léta smutný spoleh - s příchodem nové generace či faceliftovaného provedení jakéhokoli auta docházelo ke zvýšení cen. Letošní rok ale k něčemu takovému nedává velký prostor a Hyundai Santa Fe 2020 dokonce o 93 tisíc zlevnilo.
Automobilky se vždy snaží, aby s novými modely překonaly předchozí generace. Dochází proto k nárůstu výkonu i zlepšení jízdní dynamiky, zatímco spotřeba míří dolů. Kromě toho je třeba počítat se stále vyšší konektivitou i se stále větším množstvím asistenčních systémů. Tyto kroky se dlouho odehrávaly bez významného vlivu na cenu, byla to prostě evoluce. V posledních letech ale bylo všechno jinak.
Stačí se podívat třeba na Škodu Octavia, jejíž třetí generace po příchodu na trh startovala na 334 900 Kč. S faceliftem už jste ji nekoupili pod 407 900 Kč a nástupce v podobě čtvrté generace začal již na 456 900 Kč. To je na odstup jediné generace obrovský rozdíl a nůžky se dále rozevírají, pokud chce více než základ - za cenu někdejšího velmi dobře vybaveného RS dnes nekoupíte ani slušně vybavený model ze středu nabídky.
S ohledem na tyto zavedené standardy si jihokorejské Hyundai nemohlo připravit větší překvapení, ale doba je jaká je a trvat na vysokých cenách v době klesajících prodejů nešlo věčně. Automobilka nyní na evropské trhy přichází s omlazeným SUV Santa Fe a jakkoliv český ceník dosud není znám, ten německý nám ukazuje, co lze očekávat. Než se ovšem dostaneme k novotám, musíme zmínit, že dosud bylo Santa Fe u našich sousedů nejlevněji k mání za 45 320 Eur (cca 1,2 mil. Kč), za což jste mohli počítat s 2,2litrovým dieselem naladěným na 200 koní.
Tentýž motor má základní Santa Fe k dispozici i nadále, ovšem díky lehčím úpravám již pohonná jednotka produkuje 202 koní. K mání je nicméně za 41 818 Eur (1,1 mil. Kč). Máme tu tedy rozdíl 3 502 Eur, tedy asi 93 tisíc Kč, což je léta nevídaný sešup.
Německé zastoupení změnilo a ve výsledku zredukovalo nabídku výbavovývch stupňů, ani v tom základním jménem Select si ale Němci nebudou mít nač stěžovat. Do holobytu má i v takovém případě Santa Fe velmi daleko, neboť počítá s LEDkovými světlomety, předními a zadními parkovacími senzory, zpětnou kamerou, autonomními brzdami s detekcí chodců a cyklistů, monitoringem jízdy ve zvoleném pruhu, dvouzónovou klimatizací či multimediálním systémem s 8palcovým displejem. Něco takového by přitom před pár lety bylo považováno za luxus.
Jsme pochopitelně zvědavi, zda se stejným směrem vydá i české zastoupení. Z pohledu automobilek a prodejců je totiž redukce nabízených stupňů výbavy pochopitelná, neboť tak dochází ke snížení nákladů, což logicky dovoluje i snížení ceny. Hyundai tak jde proti zavedeným trendům, jistě i kvůli koronaviru, jenž zredukoval kupní sílu obyvatel. Ze stejného důvodu ostatně tamní vláda snížila DPH z 20 na přijatelnějších 16 procent.
Právě kvůli vyššímu českému zdanění (21 %) je tak možné, že nové Santa Fe bude u nás dražší než pár kilometrů za hranicemi, pořád by ale mělo zlevnit, jinak by tu Hyundai mělo s prodejem vozu těžkou práci. Dodejme, že kromě zmiňovaného dieselu je přitom nabízena i hybridní verze, která počítá s 1,6litrovým turbomotorem a 228 koňmi. V příštím roce se pak portfolio ještě rozšíří o plug-in hybridní variantu, která již kromě 265 koní nabídne také baterie o kapacitě 13,8 kWh umožňující také jízdu čistě na elektřinu.








Faceliftované Hyundai Santa Fe startuje na německém trhu skoro o 100 tisíc korun níže než dosavadní provedení, je to léta nevídaný krok. Foto: Hyundai
Zdroj: Auto Bild
Bleskovky
Dražba cenných aut slavné aukční firmy se proměnila v demoliční derby poté, co jednomu z jejích řidičů „ujela noha”
před 2 hodinami
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
včera
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- GP Portugalska: Všechno je připraveno pro Pedra Acostu včera 17:04
- V Moto2 je rozdíl mezi lídrem a druhým pouhých 9 bodů včera 16:00
- Grand Prix se vrací do Evropy 4.11.2025
- Joe Roberts mimo hru v Portimãu a Valencii, Xabi Zurutuza jako náhrada 4.11.2025
- Miguel Oliveira: Poslední domácí závod v MotoGP? 3.11.2025
Nejnovější články
Dražba cenných aut slavné aukční firmy se proměnila v demoliční derby poté, co jednomu z jejích řidičů „ujela noha”
před 2 hodinami
Mercedes se zpožděním začal prodávat nové CLA i se spalovacími motory. Tristní techniku z Číny doprovází ještě tristnější ceny
před 3 hodinami
A tak se to prostě stane: Automobilka odpískala příchod hned dvou hotových elektrických modelů pro nezájem
před 4 hodinami
Nechvalně proslulý německý tuner se vyřádil na novém BMW M5, ale asi to vzal za špatný konec. Teď vypadá jako Honda Civic
včera
Vážně to není „my proti nim”? Opravdu jsou lidé vyvíjející elektrická a spalovací auta stejní nadšenci, jen pracují s „jiným materiálem”?
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
