Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Levné a stylové SUV Renaultu konečně dorazilo do Evropy, bude ale levné i tady?
23.9.2020 | Petr Prokopec
Po úspěšném tažení Ruskem, Korejí nebo Austrálií se SUV-kupé Renaultu podívá i do Evropy. Při pohledu na jeho techniku se ale musíme prát, zda bude zachována jeho největší přednost.
Renault Arkana jako takový není žhavou novinkou, vůbec poprvé se světu ukázal již před dvěma roky na autosalonu v Moskvě. Následně zamířil do prodeje nejprve pouze v Rusku, kde se dočkal nemalého úspěchu. Rázem se tak každý začal ptát, kdy Francouzi stylové SUV-kupé nabídnou také v Evropě, chvíli nás ale napínali. Nejprve jej jako Renault-Samsung začali prodávat v Koreji, pak znovu jako Renault v Austrálii a až teď došla řada na země Evropské unie.
Ve srovnání s ruským provedením se to evropské vizuálně neliší, v rámci exteriéru tedy jen v rychlosti zopakujeme, že Arkana je 4 568 milimetrů dlouhá, 1 821 mm široká a 1 571 mm vysoká. V případě rozvoru je pak možné počítat s 2 720 mm, zatímco světlá výška činí 190 mm. V kombinaci s ochrannou podvozku a spodní části karoserie byste se tedy nemuseli obávat terénu, jakkoliv je třeba počítat pouze s pohonem předních kol.
V případě pohonných jednotek budou zpočátku k dispozici pouze dvě motorizace. Renault přitom vyzdvihuje hlavně 1,6litrový benzin-elektrický hybrid, což je zcela pochopitelné. S tímto agregátem totiž mají být spojené o 40 procent nižší emise oproti běžnému spalovacímu motoru. Jednotka přitom nabídne 140 koní a možnost jízdy čistě na elektřinu, o detailech však Francouzi zatím mlčí.
Stejně tak nejsou k dispozici ani detaily spojené s 1,3litrovou přeplňovanou benzinovou jednotkou, která nabídne 140 koní. Renault pouze uvádí, že s agregátem je spojena mikrohybridní technologie v podobě přidaného alternátoru-startéru a 12voltové lithium-iontové baterie umístěné pod sedačkou spolujezdce. Stejný systém pak dostane i silnější verze motoru, jenž bude produkovat 160 koní.
Přesunout se můžeme do interiéru, kde mohou zákazníci v závislosti na úrovni výbavy počítat s 4,2palcovým, 7palcovým nebo 10,2palcovým displejem na místě přístrojového štítu. Uprostřed pak bude možné volit mezi 7palcovou a 9,3palcovou obrazovkou multimédií. Systém Easy Link je přitom kompatibilní s funkcemi Android Auto a Apple CarPlay a umožnuje aktualizaci online, ovšem pouze v případě map navigace.
Oproti Rusku přitom Renault nabídne zákazníkům novou výbavu R.S. Line, ta však zvenčí počítá hlavně s odlišným lakováním jak karoserie, tak některých detailů. Nechybí nicméně zadní spoiler, zatímco uvnitř bude možné počítat s koženým volantem či sadou hliníkových pedálů. K mání pak bude se všemi jednotkami, přičemž k dispozici bude i barevná nadstavba zahrnující třeba černě lakovanou střechu.
Lze už jen dodat, že verze osazené přeplňovanou jedna-trojkou počítají s 513litrovým zavazadelníkem, zatímco u hybridu je kapacita pouze 438litrová. Výrobu dostane na starosti továrna Renaultu v jihokorejském Busanu, což je další odklon od ruské verze, která je montována v Moskvě.
Na ceny je momentálně příliš brzy, vůz má fyzicky do prodeje dorazit až v první polovině příštího roku, při pohledu na hybridní techniku se ale obáváme, že se základní cenou odpovídající 1 124 000 rublů (asi 337 tisíc Kč) jako v Rusku počítat nemůžeme. Něco takového se dalo čekat už dříve, pokud ale bude Arkana příliš drahá, připraví se o velký část své atraktivity - v Rusku i jinde boduje tento vůz hlavně proto, že takto levné a stylové SUV tam nikdo jiný nenabízí.





















Renault Arkana se ukázal v evropské verzi, a to rovnou ve výbavovém stupni R.S. Line, do prodeje nicméně dorazí až v prvním pololetí příštího roku. Ceny zatím neznáme, o ruské láci ale pochybujeme. Foto: Renault
Zdroj: Renault
Bleskovky
Muž najel s novým kupé Bentley s motorem W12 za pár let neuvěřitelné kilometry, jen za benzin zaplatil tolik, kolik jste vy dali za několik aut
před 4 hodinami
Řidič to při jízdě 150 km/h městem napálil do cihlového domu. Přežil, spolujezdec o 25 metrů dál též, jeho auto ne, řidičák ne, svoboda ne
26.11.2025
Pokud bude nové BMW řady 3 opravdu vypadat takhle, bude to pro fanoušky další těžká rána
25.11.2025
Nejčtenější články
Západní automobilka si koupila čínské Porsche za cenu Octavie a rozebrala ho na díly, aby zjistila, čemu se nemůže vyrovnat
29.10.2025
Toyota poprvé pořádně ukázala novou Corollu a šokuje. Nevypadá jako nic, na co jsme dosud zvyklí
29.10.2025
Maserati vůbec poprvé předalo svou techniku italské policii, své prodeje tím zvýšilo dramaticky
29.10.2025
Aby to nezapadlo: I s koncem roku 2025 si můžete v ČR koupit nový 130koňový dieselový rodinný kompakt za 430 tisíc Kč
29.10.2025
Ferrari ukázalo nový supersport se dvěma volanty. Auto bude prodávat, reálně ale nikdo nezatočí ani s jedním z nich
29.10.2025
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 11.28. 12:25 - Zajda
- Rychlodotazy 11.28. 12:00 - Snowman000
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.28. 08:39 - abgx1
- Přituhuje 11.27. 19:25 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 11.27. 19:23 - řidičBOB
- VZKAZY 11.27. 17:04 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 11.27. 11:00 - pavproch
- dopsání pneu do TP 11.27. 05:02 - pumr
