Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Levný čínský soupeř Škody Karoq dorazil do Evropy, 160 koní s výbavou dá o 200 tisíc levněji
14.12.2021 | Petr Prokopec
Pokud se některé z SUV Škody musí alespoň na některých trzích obávat o přízeň zákazníků, pak je to Karoq. Do jeho rajónu míří spousta levnějších asijských soupeřů a nejnověji dorazil i jeden čínský. Zatím je k mání v Rusku za docela zajímavé ceny.
Prodeje čínských aut v Evropě míří vzhůru raketovým tempem, a tak není divu, že čínští výrobci chtějí mimo svou domovinu nabízet další a další modely. Stejně tak nepřekvapí, že jde hlavně o SUV, jednoznačnou modlu doby. Do třetice tak nelze označit za překvapení, že FAW do Evropy vytáhlo s dalším zajímavým modelem kompaktní velikosti.
Čínská firma u nás známá hlavně tím, že koncernu VW pomáhá už od roku 1990 v Číně vyrábět značnou část jeho tamních modelů, ještě letos nabídne v Rusku SUV Bestune T77, které jsme si poprvé mohli představit již předloni. Dnes tak jen připomeneme, že 4 525 milimetrů dlouhé, 1 830 mm široké a 1 615 mm vysoké SUV s rozvorem 2 700 mm je dokonce větší než Škoda Karoq. Vzhledem připomíná hlavně Lamborghini Urus podobně jako Škodu Vision iV, což byl od tvůrců jistě záměr. Motoricky jej však od italských vzorů dělí propast.
Do Evropy vůz, který přes předchozí spekulace nakonec dorazil se svým původním označením T77, má pod kapotou motor 1,5 turbo o výkonu 160 koní. Ten na přední kola míří přes šestistupňový manuál nebo sedmistupňovou dvojspojku. Jde tedy o novější provedení modelu s označením PRO, které si sice s Lamborghini pořád nespletete, oproti výchozí verzi je mu ale o něco blíž - tento vůz dříve používal citelně slabší motor 1,2.
Číňané ale chtějí jako vždy bodovat hlavně cenou, které jsou u T77 docela zajímavé. Vůz v Rusku startuje na 1 819 000 rublech, tedy přibližně 550 tisících Kč. Není to taková láce jako v domácí Číně, i tak je to na 4,5metrové SUV se zavazadlovým prostorem 342 litrů zajímavá cifra, zvláště pak vedle konkurenčního Karoqu. Ten u nás dnes začíná na 638 900 Kč, motoricky i výbavově alespoň trochu srovnatelná varianta 1,5 TSI Style startuje oproti čínské staro-novince skoro o 200 tisíc výš. A pořád musíte u Karoqu připlácet, abyste vyrovnali veškerou výbavu.
Ta je u T77 zajímavá a ne jen v rámci své obvyklé bohatosti. Tento vůz byl totiž jako první na světě osazen holografickým elektronickým asistentem, který dostal primárně podobu školačky, vybrat si ale můžete i školáka či robota. Pro každou postavu je k dispozici pětice podob, všechny ale dělají totéž - tedy ovládají 43 funkcí, mezi které patří zvedání telefonů či hledání radiostanice. Řídí ale i funkce světlometů, stěračů a klimatizace. Aktuálně nejvyšší specifikaci v Rusku pořídíte od 2 052 000 RUB, to je 625 tisíc Kč - pořád pod základem Karoqu.
Je to tedy nepochybně zajímavá nabídka, až čas ale ukáže, jak moc budou lidé o tohle auto stát a kam budou směřovat jeho další kroky. FAW zatím mimo Čínu příliš neboduje, právě jeho čerstvá novinka pro zahraniční trhy to ale má změnit.
















FAW Bestune T77 dorazilo na ruský trh. I s asistentem v podobě školačky v interiéru nestojí mnoho, jak je u čínských novinek zvykem. Foto: FAW
Zdroj: FAW
Bleskovky
Evropská verze levného amerického Ferrari si vyšlápla na jedno z vrcholných Porsche, výsledek je hořkosladký
před 10 hodinamiJízdu jinak krásného nového Renaultu 5 Turbo lidé zesměšňují. Ukazuje, co je hodně špatně na ostrých elektrických autech
12.10.202592letý muž si přišel k dealerovi pro nové auto i se svou „holkou”. Je k nevíře, co si odvezli k 70 rokům manželství
11.10.2025
Nejnovější články
Ferrari ukazuje svou marnost. Pochopilo, že nemá jak vyhrát, a tak předem bere prohru, s jeho historií je to nebezpečná kapitulace
před 9 hodinamiEvropská verze levného amerického Ferrari si vyšlápla na jedno z vrcholných Porsche, výsledek je hořkosladký
před 10 hodinamiTesla začala svůj nový levný model prodávat v Česku, v základu má i jinde ořezaný prvek výbavy
včeraRománek Austrálie s elektromobily končí totálním fiaskem. Roky neprodaná auta jsou nabízena se slevami až 480 tisíc, některé značky to balí
včeraToto jsou největší držáky mezi současnými auty, i po 400 tisících km dál slouží svým majitelům
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva