Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lexus CT200h 2014: facelift i pro Evropu představen před Ženevou
27.2.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ živé foto) Lexus CT200h přiveze s faceliftem hlavně nižší cenu, ale také nižší spotřebu - 3,6 l/100 km. S detaily tu máme i novou fotogalerii.
Přestože Amerika se z hybridního hatchbacku CT200h od Lexusu mohla těšit už od konce ledna, v Evropě ještě v prodeji není. Ženevský autosalon bude místem, kde ho veřejnost spatří jako první a my již nyní máme některé detaily o tomto stroji po omlazovací kúře.
Stran vzhledu je evropská verze CT200h stejná jako ta americká, snad kromě drobných odlišností v osvětlení. Spolu s informacemi přibyly i fotografie, na kterých má CT200h docela zajímavou registrační značku - v modré části nalevo jsou písmena „EU“, znaky odkazují na rok 2014 a název modelu, což by se dalo pochopit. Otázky může vzbuzovat font, který připomíná spíše Rumunsko než třeba Německo, které pro CT200h bude určitě lepším odbytištěm.
Facelift jsme již detailně představili v listopadu, nyní ale máme více detailů: největší vnější změnou je nová „predátoří“ přední maska, kterou dostanou všechny Lexusy. Nové jsou také nárazníky, přední maska a kola. Ani interiér nezůstal beze změn, najdeme v něm nový volant ze sedanu IS, 4,2palcový TFT displej, reproduktory s bambusem, který má zmenšit zkreslení zvuku a nové ovládání audiosystému a základní navigace včetně vylepšeného ovládání hlasem. Nové je také čalounění a verze F-Sport dostala hliníkové pedály a kryty prahů.
Novinkami na seznamu příplatkové výbavy jsou také postranní a zadní hlídače prostoru, „intuitivní“ parkovací asistent, kontrola tlaku v pneumatikách a možnost zcela vypnout kontrolu trakce. Pro větší komfort v kabině přibylo nové sání a karoserie je o 5 % tužší, což umožnilo instalaci měkčího odpružení.
Pod kapotou je podle Lexusu téměř stovka změn, kombinovaný výkon elektromotoru a spalovací osmnáctistovky pracující v Atkinsonově cyklu však zůstal na 136 koních. Co kleslo, jsou pochopitelně emise CO2 - verze s 15“ koly teoreticky vypouští 82 g CO2/km, verze s šestnáctkami vzduch „znečišťuje“ o šest gramů na kilometr více. Zrychlení na stovku hybridu trvá 10,3 vteřiny a maximální rychlost je 180 km/h, to vše teoreticky za 3,6 litru benzínu na 100 km. Je však možné, že při testu ujel Lexus co nejvíce na baterie a pak spotřeboval oněch 3,6 litru paliva například na 60 kilometrech.
Klíčovou novinkou faceliftu má být cena - současná verze stojí v základu téměř 700 tisíc, což ji dělá v konkurenci VW Golfu a jemu podobných neprodejnou. Právě zde má CT200h posílit nejvíce - snížením ceny, aby byl více konkurenceschopný. Na přesné detaily ceníku si pravděpodobně budeme muset počkat na ženevský autosalon, který začíná již příští týden.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2014









Faceliftovaný Lexus CT200h se v Ženevě ukázal rovnou s paketem F Sport







































Lexus před oficiálním odhalením faceliftovaného CT200h v Ženevě do světa poslal obsáhlejší fotogalerii evropské verze tohoto hybridního hatchbacku
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
včera
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne
27.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- ESRR 2026 - 2x Hořice včera 17:37
- Úspěšný test Bulegy v MotoGP včera 11:34
- Koho uvidíme 2026 v MS-Moto3? 30.10.2025
- Týmy a jezdci WSBK 2026 30.10.2025
- Vyhazov manažera komplikuje Salačovu pozici 29.10.2025
Nejčtenější články
Neobvyklou vývozní Škodu 130 L v dodnes krásném originálním stavu nikdo nechce, prodávající musel s cenou dolů
2.10.2025
Nissan v krizi prodává, co může. Zbavuje se dokonce i jednoho z nejúspěšnějších fotbalových klubů, který před 53 roky založil
2.10.2025
Mechanik rozebral legendární výkonný motor Toyoty po najetí 668 tisíc km a ukázal, jak vypadá zevnitř
2.10.2025
Šéf Xiaomi přiznal, jak firma dala tak rychle dohromady své vlastní auto. A není to to jediné, čím překvapil
2.10.2025
Příklad VW táhne: Americké automobilky prodaly spoustu elektrických aut samy sobě, aby na poslední chvíli ohnuly dotační mechanismy
3.10.2025
Živá témata na fóru
- ojeté auto kolem 300tis, s místem na lyže uvnitř 10.30. 15:55 - delphin
- Další zajímavá autovidea 10.29. 18:44 - Brus
- Onboard videa 10.29. 12:24 - Truck Daškam
- Politický koutek 10.28. 13:04 - Carrert93
- Autokosmetika 10.28. 12:59 - Carrert93
- Toyota GT 86 / Subaru BRZ 10.27. 19:29 - Snowman000
- Dříve M135i, nyní ///M2 10.27. 12:11 - Vrooom
- Fiat a vše kolem nich 10.27. 10:36 - pavproch
