Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lexus CT200h 2014: facelift i pro Evropu představen před Ženevou
27.2.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ živé foto) Lexus CT200h přiveze s faceliftem hlavně nižší cenu, ale také nižší spotřebu - 3,6 l/100 km. S detaily tu máme i novou fotogalerii.
Přestože Amerika se z hybridního hatchbacku CT200h od Lexusu mohla těšit už od konce ledna, v Evropě ještě v prodeji není. Ženevský autosalon bude místem, kde ho veřejnost spatří jako první a my již nyní máme některé detaily o tomto stroji po omlazovací kúře.
Stran vzhledu je evropská verze CT200h stejná jako ta americká, snad kromě drobných odlišností v osvětlení. Spolu s informacemi přibyly i fotografie, na kterých má CT200h docela zajímavou registrační značku - v modré části nalevo jsou písmena „EU“, znaky odkazují na rok 2014 a název modelu, což by se dalo pochopit. Otázky může vzbuzovat font, který připomíná spíše Rumunsko než třeba Německo, které pro CT200h bude určitě lepším odbytištěm.
Facelift jsme již detailně představili v listopadu, nyní ale máme více detailů: největší vnější změnou je nová „predátoří“ přední maska, kterou dostanou všechny Lexusy. Nové jsou také nárazníky, přední maska a kola. Ani interiér nezůstal beze změn, najdeme v něm nový volant ze sedanu IS, 4,2palcový TFT displej, reproduktory s bambusem, který má zmenšit zkreslení zvuku a nové ovládání audiosystému a základní navigace včetně vylepšeného ovládání hlasem. Nové je také čalounění a verze F-Sport dostala hliníkové pedály a kryty prahů.
Novinkami na seznamu příplatkové výbavy jsou také postranní a zadní hlídače prostoru, „intuitivní“ parkovací asistent, kontrola tlaku v pneumatikách a možnost zcela vypnout kontrolu trakce. Pro větší komfort v kabině přibylo nové sání a karoserie je o 5 % tužší, což umožnilo instalaci měkčího odpružení.
Pod kapotou je podle Lexusu téměř stovka změn, kombinovaný výkon elektromotoru a spalovací osmnáctistovky pracující v Atkinsonově cyklu však zůstal na 136 koních. Co kleslo, jsou pochopitelně emise CO2 - verze s 15“ koly teoreticky vypouští 82 g CO2/km, verze s šestnáctkami vzduch „znečišťuje“ o šest gramů na kilometr více. Zrychlení na stovku hybridu trvá 10,3 vteřiny a maximální rychlost je 180 km/h, to vše teoreticky za 3,6 litru benzínu na 100 km. Je však možné, že při testu ujel Lexus co nejvíce na baterie a pak spotřeboval oněch 3,6 litru paliva například na 60 kilometrech.
Klíčovou novinkou faceliftu má být cena - současná verze stojí v základu téměř 700 tisíc, což ji dělá v konkurenci VW Golfu a jemu podobných neprodejnou. Právě zde má CT200h posílit nejvíce - snížením ceny, aby byl více konkurenceschopný. Na přesné detaily ceníku si pravděpodobně budeme muset počkat na ženevský autosalon, který začíná již příští týden.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2014









Faceliftovaný Lexus CT200h se v Ženevě ukázal rovnou s paketem F Sport







































Lexus před oficiálním odhalením faceliftovaného CT200h v Ženevě do světa poslal obsáhlejší fotogalerii evropské verze tohoto hybridního hatchbacku
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Automobilka vzala rekord slavného okruhu značce, která jí ho vzala předtím, ta ho vzala předtím té první a předtím si to daly ještě jednou
před 49 minutami
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
14.12.2025
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Nové na MotoForum.cz
- MS side 2026 bez Mostu včera 17:36
- Nejméně navštívené Grand Prix 2025 včera 17:11
- Indian Sport Scout RT 2026: s uzamykatelnými kufry včera 11:10
- Marcel Schroetter pojede IDM Superbike včera 10:00
- Brno skončilo v Top-5 14.12.2025
Nejčtenější články
„Poklad” za 60 tisíc měsíčně: Majitel procitl ze zeleného snu, na tomto autě „provařil” za 3 roky 2 miliony
15.11.2025
Číňané nakonec nabídnou všechno. Teď přichází s luxusním autem, na které si svého času netrouflo ani Audi
15.11.2025
Elektrická Godzilla nebude, automobilka ji odpískala. Prý zkoumá „jiné cesty” kvůli „přehodnocení elektromobilů”
15.11.2025
Problémy VW se prohlubují, nejvyšší vedení kvůli finančním potížím odmítlo schválit investice do továren a nových modelů
16.11.2025
Muž ukradl autobus MHD. Jezdil s ním i s lidmi normálně po městě, dokonce nenechal nastoupit člověka s propadlou „síťovkou”
16.11.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
