Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lexus GS 300h: evropská verze slibuje nízkou spotřebu a ještě nižší zbylé náklady
12.9.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Navzdory vysoké hmotnosti nemá spotřeba GS 300h překročit 4,7 l/100 km. Navíc prý na 90 tkm vyžaduje jen jedno nové obutí a sadu brzdových desek.
Přítomnosti japonské automobilky na frankfurtském autosalonu nespočívala pouze v prezentaci konceptu NF-NX, ale také v představení evropské verze hybridního sedanu GS 300h. Ten dle předchozího ohlášení dostal pod kapotu 2,5litrový čtyřválec Atkinsonova cyklu, který spřáhnul s elektromotorem o výkonu 143 koní. Celkový výkon soustavy činí stejně jako u menšího modelu IS 300h působivě znějících 223 koní, v kombinaci s bezestupňovou převodovkou CVT a vyšší hmotností však o jízdní dynamiku máme trochu obavy.
Ty pramení především ze zmiňovaných zkušeností s menším sedanem, u kterého se tato hybridní souprava - na rozdíl od výkonnější 450h - ukázala být jako nepříliš kultivovaná a při touze po dynamickém svezení nedostatečná. A to vůz váží 1 620 kilogramů. GS 300h se však s daným pohonným ústrojím bude pohybovat ještě o asi dvě stě kilo výše. Je tedy zřejmé, že pokud IS akceleruje z klidu na stovku s námahou za 8,3 s, větší GS bude potřebovat ještě více času. A to je jen jedno číslo z mnoha.
Oficiálně ovšem značka dynamické parametry raději nezmiňuje, pročež si na potvrzení přesných čísel budeme muset počkat na evropské zahájení prodeje. K tomu stoprocentně dojde, neboť Lexus v tiskové zprávě zmiňuje hladinu emisí CO2 ve výši 109 g/km, která mu na vybraných trzích zaručí finanční úlevy (kupříkladu ve Francii se o jediný gram vešel do kolonky, která kupujícím ušetří podstatné 4 000 Eur/104 000 Kč).
Rádi bychom již zanechali negativismu, ovšem jediný oficiálně uvedený údaj o emisích CO2 a spotřebě nás bohužel nutí si do Lexusu GS 300h ještě jednou rýpnout. Oněch 109 gramů CO2 totiž znamená průměrnou spotřebu pod 4,7 l/100 km. Pohled na parametry benzinového čtyřválce ale naznačuje, že k danému výsledku se v reálném světě nedostanete a i když GS 300h není „plug-in”, také on profituje z nerealistické vstřícnosti evropských testů normované spotřeby k vozům hybridní koncepce, hlavně pak v městském cyklu.
Výsledek zkrátka spoléhá na „bezemisní” pohon elektromotorem, ten ovšem bude k dispozici jen v omezené míře. Je tak jasné, že privátní klientelu asi Lexus od konkurence nepřetáhne, spíše se zaměří na fleetové prodeje, kde budou hrát zmiňované státní dotace, úlevy a jiné formy přerozdělování „ničích” peněz (kromě Francie se jich GS 300h dočká třeba ve Španělsku nebo Velké Británii) nemalou roli.
Samozřejmě, tu bude v daném úkolu hrát i cena. Tu ovšem Lexus momentálně neprozradil, stejně jako není jisté, kdy přesně druhé hybridní GS do Evropy dorazí. Již nyní se ovšem snaží lákat i na další nízké provozní náklady. Podle značky by totiž během 90 000 km mělo dojít pouze k jedné výměně brzdových destiček a k nákupu jedné nové sady pneumatik. I v tomto případě bychom mohli zmínit pár pochybností, dodáme ale už jen to, že vzhled vozu lze zkrášlit sadou F Sport, se kterou přicházejí i 19palcová litá kola, LEDkové mlhovky nebo specifické barevné odstíny (bílá F White, černá Starlight Black a modrá Midnight Blue). Uvnitř pak nebude chybět head-up displej nebo nová hlavice voliče automatu.
Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2013, máme pro vás i galerii živých fotografií přímo z Frankfurtu










Lexus GS 300h slibuje nízkou spotřebu, které dosáhnete jen s velkým sebezapřením
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Jediné současné Bugatti vám naservíruje brutální projev motoru 8,0 W16 quad turbo přímo pod nos, je to neskutečný rachot
24.5.2025Rusové dokončili obojživelné monstrum jako z časů SSSR. Nezastaví ho prý nic, jeho motor může běžet nonstop měsíce v mrazu
23.5.2025Nový Renault 5 je další obézní vepřík, který vypadá dobře jen na fotkách, působí jako karikatura originálu
20.5.2025
Nové na MotoForum.cz
- Drama v Silverstone: Nečekaným vítězem Bezzecchi na Aprilii včera 15:06
- Premiérové vítězství pro Sennu Agiuse, 7. Salač včera 13:10
- Moto3 vyhrál na Silverstone Rueda včera 12:00
- Překvapením warm upu Raul Fernandez včera 11:00
- Vítězem Sprintu opět Marquez, ale Alex 24.5.2025
Nejčtenější články
K mání je vzácné super Porsche zabavené slavnému pašerákovi drog, tehdy to bylo nejrychlejší silniční auto světa
25.4.2025Ať se vám nový nejprodávanější kombík světa líbí, nebo nelíbí, máte to jedno, v Evropě ho kvůli místním výmyslům stejně nekoupíte
26.4.2025Hyundai zastavilo výrobu elektromobilů pro nezájem, znovu. Chvíli to s nimi vypadalo slibně, teď zažívá typický příběh
26.4.2025První nové AUDI vypadá naživo ještě hůř, ušili ho horkou jehlou nejspíš z propadáku Porsche
26.4.2025VW možná pochopil, spalovací motory vrátí i v Evropě autům, která je už vůbec neměla dostat
26.4.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva