Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lexus IS 200t: čtyřválcové turbo i pro IS, má V6 utrum?
27.6.2015 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Nový dvoulitrový motor 200t se podle očekávání šíří nabídkou Lexusu. Jako další v řadě jej dostal model IS, jen dobrá zpráva to ale být nemusí.
Když jsme kdysi testovali nový Lexus IS, označili jsme jej mezi srovnatelnými vozy za nejlepší a přesto druhý. Proč? Protože sice jde o v mnoha ohledech špičkové auto, o zákazníky této třídy aut ale může těžko seriozně usilovat s prakticky jediným motorem v nabídce. Šestiválec IS 250 je sice výborný, dobře sloužit ale může jen jako kvalitní benzinový základ. Dál? Dál nic, hybridní verze je zoufalá, 3,5litrový šestiválec u nás nekoupíte a diesel v nabídce není. S tímhle Lexus uloví pár zákazníků, masy dnes nakupující u Němců oslovit nemůže.
Jak z toho ven? Doplnit nabídku motorů se zdá být dobrým nápadem, a tak jsme čerstvě oznámený krok Lexusu tímto směrem přivítali s očekáváními. Naplněna ale byla jen z velmi malé části - nová verze IS 200t sice nemusí být nezajímavá, pro nabídku IS ale nic neřeší. V lepším případě to bude další použitelný základní benzin, v horším náhrada šestiválcového IS 250, což by zřejmě znamenalo krok z bláta do louže, ne-li naopak. Nad tímto ale dále nebudeme spekulovat a raději si posvítíme na to, s čím přesně Lexus přichází.
Nový motor pod kapotou IS je pochopitelně tímtéž, který jsme nedávno testovali v modelu NX. V něm byl vítanou alternativou k hybridu NX 300h, u IS jde o buď doplněk nebo náhradu k verzi IS 250 (automobilka nehovoří o tom, zda se šestiválec dále prodávat má nebo nikoli). Z dvoulitrového objemu i díky turbodmychadlu generuje výkon až 180 kW (245 koní) při 5 800 ot./min a točivý moment nejvýše 350 Nm při 1 650 - 4 400 ot./min.
S touto jednotkou v útrobách vůz zrychluje na stovku za rovných 7 sekund, maximální rychlost činí 230 km/h. Větším trumfem této jednotky ale bude dozajista spotřeba paliva, která se pohybuje mezi 7,0 a 7,2 litry benzinu na 100 km v zavilosti na velikosti použitých kol.
Co je možná zajímavější, IS 200t používá jako první sedan značky osmistupňovou automatickou převodovku, která řazení přizpůsobuje snášeným odstředivým silám. Jinými slovy „řadí podle Géček”, a to tak, aby automat např. při ostré deceleraci co nejintenzivněji podřazoval a nebo naopak v zatáčkách nepřeřazoval výše, když lze očekávat, že řidič bude chtít mít pod pravou nohou co nejvíce výkonu pro rychlý výjezd ze zatáčky. Je vám to povědomé? Ano, model RC F má totéž už dnes.
Další detaily Lexus ve své celkem stručné tiskové zprávě nezveřejnil, neznáme tedy ani cenu, ani přesné poslání tohoto modelu. Jasno ale budeme mít už brzy - IS 200t se začne prodávat již v září, pak budeme nepochybně vědět i to, co bude s šestiválcovým IS 250...










Lexus IS 200t na nových fotkách ukazuje vlastně jen své specifické označení, vše ostatní už známe
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Pokud bude nové BMW řady 3 opravdu vypadat takhle, bude to pro fanoušky další těžká rána
včera
Hackeři konečně našli smysluplné využití nabíjecích stanic elektromobilů, dokážou na nich hrát Doom
24.11.2025
Řidič natočil, jak mu cestu zkřížilo stádo tisíců kusů „vysoké”. Ani nedohlédl na konec „fronty zvířat”, která chtěla přejít silnici
23.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- Triumph Trident 800 2026: tříválcové potěšení 24.11.2025
- Ogura je sebekritický: „Musím se zlepšit ve všech oblastech“ 23.11.2025
- Marc a Alex slavili 23.11.2025
- Místo Schleizu bude v ESR North West 200 22.11.2025
- Velká japonská naděje Taiyo Furusato 22.11.2025
Nejnovější články
Ani Porsche si s elektrickým Cayenne nechce moc špinit ruce, radši se chlubí klasikou s technikou, jakou už novou nekoupíte
před 10 hodinami
Další majitel poznal skrytou cenu elektromobility, za opravu ťukance mu servis naúčtovat přes 460 tisíc
před 11 hodinami
Pokud bude nové BMW řady 3 opravdu vypadat takhle, bude to pro fanoušky další těžká rána
včera
Centrální plánování 2.0 selhává stejně jako to první, nafouklá bublina baterek pro elektromobily se blíží prasknutí
včera
Porsche zkouší vykopat spalovací auta z hrobu, jeho nové řešení motorů má dál vyšponovat jejich efektivitu
včera
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 11.25. 20:43 - řidičBOB
- BMW Divize 11.25. 15:41 - jerry
- VZKAZY 11.24. 16:45 - pavproch
- Servisní manuál a další literatura na Corvette C5 11.24. 10:56 - Jenyk
- Onboard videa 11.23. 11:53 - brnenska.odchytova
- Motor 1,6 55kw nestartuje za vlhka Felicia Octavia 11.22. 18:21 - audis
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 11.21. 11:34 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 11.21. 11:14 - pavproch
