Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
První test Lexus RC F: osmiválec boduje, co zbytek?
2.1.2015 | Jaroslav Vavera | Přidat příspěvek
(+ video) Atmosférický V8 Lexusu RC F jsme potrápili na okruhu Ascari. Pro někoho překvapivě umí být krom rychlého GT i schopným sporťákem.
Přehled kapitol
Silueta 4 705 milimetrů dlouhého japonského kupé s konfigurací sedadel 2+2, které navazuje na Lexus IS-F s druhou generací atmosféricky plněného motoru V8, láká ke zkušební jízdě stejně jako koncepce jeho pohonu. Atmosféricky plněný osmiválec o výkonu 477 koní a pohon zadních kol, doplněný diferenciálem Torsen s omezenou svorností, slibují už předem nadprůměrné zážitky z jízdy. Přílišný optimismus ale zchladí podhled do technického průkazu, kde v kolonce pohotovostní hmotnosti stojí hodnota 1 850 kilogramů. Co z takové kombinace může vzejít?
Vůbec první kilometry za volantem tohoto výjimečného kupé, které svým způsobem těží i s úspěchu desetiválcového Lexus LFA, jsem absolvoval na španělských silnicích v okolí Malagy a na tamním asfaltovém okruhu Ascari. A bonbónkem schovaným pouze v boxech soukromého polygonu zde byl Lexus RC F GT3, tedy speciál splňující předpisy FIA s hmotností pouhých 1 250 kg a osmiválcem o výkonu 540 koní, který by měl v příštím roce bojovat v šampionátu vozů GT3. Pojďme se na to podívat, jak oba vozy fungují.



Atraktivní vzhled, i přes omezené možnosti individualizace
Začít ale musíme u vzhledu. Na výběr jsme ve Španělsku měli většinu z nabízených provedení novinky zahrnující osm laků, čtyři druhy čalounění (černá, červená a šedá kůže i černou alcantaru) a dvě možnosti obložení interiéru (stříbrné skleněné vlákno a karbon). Na okruhu byl k dispozici i vůz s výbavou Carbon, jenž disponuje lehčí kapotou motoru, střechou a zadním spoilerem z uhlíkových vláken. Rozsah možností konfigurace RC F je tedy poměrně malý, atraktivitě jeho vzhled to ale nic neubírá.
Tvary dvoudveřové karoserie v mnohých detailech totiž skutečně vycházejí z koncepčních studií LF-LC a LF-CC. Už na první pohled je jasné, že design exteriéru je podřízen co nejlepší aerodynamice. Nechybí výrazná přední maska, která dominuje přední části, vyboulená kapota s větrací mřížkou, stejně jako muskulaturní přední blatníky, jenž také odvádí teplo od brzd. Přední světlomety disponují trojici zdrojů z LED a jsou doplněny páskem ve tvaru L pro denní svícení, opět z LED.
Boční profil vozu je doplněn stabilizačními žebry u vnějších zpětných zrcátek a zajímavě vystouplými zadními sdruženými svítilnami. Oba prvky by měli podle slov výrobce přispět k potlačení kmitů vozidla při zatáčení a lepší stabilitě v přímém směru. Lexus RC F se na silnici snaží držet i mnoho prvků, které zlepšují proudění vzduchu pod motorem, tedy kromě předního a zadního difuzoru jsou to spodní kryty pod motorem, převodovkou a podlahou navíc opatřené žebry usměrňující proudění vzduchu. Ani ty při pohledu z vnějšku nejspíš nepřehlédnete.
Interiér je spíše pro menší postavy, standardní výbava velkorysá
Když se zaměříte na vnitřek vozu a poprvé usednete do anatomických sedadel, jistě nepřehlédnete přístrojovou desku, která je z velké části převzata z posledních modelů značky, včetně sedmipalcového displeje a Touchpadu. Pozitivně překvapí výtečná audiosoustava Mark Lewinson se sedmnácti reproduktory, negativně pak nevelký prostor pro řidiče, zvláště pak ty vyšších postav.
Omezení jsou dána výše položeným sedadlem a u testovaného vozu i sníženou střechou (příplatkové střešní okno ubírá až nějakých 10 cm). Pokud se vám tedy do nového Lexusu podaří poskládat, asi si kromě krátkých sedáků vpředu a jen symbolickému místu vzadu včetně krkolomného pokusu se tam přemístit, na nic stěžovat nebudete. Zavazadlový prostor má slušných 366 litrů, dovnitř se pak vejdou až čtyři (či 2+2, chcete-li) pasažéři, přesto je tento vůz spíše dvoumístný.
Přední sedadla jsou docela pohodlná a v zatáčkách poskytují i dostatečnou oporu. Řidič má k ovládání vozu k dispozici do ruky dobře padnoucí volant s tlustým věncem a řadicími pádly. K řízení pomáhá celá řada elektronických jízdních asistentů. Otočným ovladačem na středové konzoli lze zvolit jeden ze čtyř jízdních režimů (Eco, Normal, Sport a Sport+) a andělem strážným vám bude systém stability VDIM s novými nastaveními (Sport a Expert) nebo diferenciál s omezenou svorností, na přání vybavený systémem elektronického vektorování výkonu mezi hnaná zadní kola (TVD).
Následující >1 / 4
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
včeraBMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Dnes neuvěřitelný VW z dob, kdy jste si u Němců mohli poručit skoro cokoli, je k mání stále nejetý. Nikdo ani nezašpinil jeho spodek
před 3 hodinamiSpolečný elektromobil Hondy a Sony je zatím pořádný provar. Firmám už prodělal přes 10 miliard, aniž by byl blízko dokončení
před 4 hodinamiVěříte Mercedesu aspoň slovo, když říká, že se jeho tragicky přijatá novinka prodává jako housky na krámě?
před 6 hodinamiFiasko kdysi převratného motoru Nissanu přichází pro firmu v nejhorší možný čas, může ji přivést až do záhuby
včeraVědci popsali, proč se tolika lidem dělá z elektrických aut fyzicky špatně
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva