Lexus RC F: motor V8 v detailech, z pěti litrů dává 477 koní

Atmosférický V8 je v dnešní době pomalu jen americký přežitek. Jeden takový ale pro své RC F zvolil i Lexus. Teď nám ukázal podrobnější specifikaci.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Lexus RC F: motor V8 v detailech, z pěti litrů dává 477 koní

1.12.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek

Lexus RC F: motor V8 v detailech, z pěti litrů dává 477 koní

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Atmosférický V8 je v dnešní době pomalu jen americký přežitek. Jeden takový ale pro své RC F zvolil i Lexus. Teď nám ukázal podrobnější specifikaci.

Je tomu už docela dlouho, co jsme si mohli užít nový Lexus RC F na Festivalu rychlosti v Goodwoodu a uběhl již čtvrtrok od chvíle, kdy jsme díky uniklé brožuře poznali jeho základní technické údaje. Přesto až dosud nebylo známo mnoho detailů, například jak dlouhý čas potřebuje sportovní kupé k akceleraci z klidu na stovku, přestože zlověstný zvuk jeho pětilitrového osmiválce díky jednomu videu znám byl. Teď se však situace zlepšila, neboť Lexus přihodil do banku oficiální informace.

Agregát s objemem 4 969 centimetrů krychlových a 32 ventily vyvinutý z jednotky pohánějící sedan IS F podle automobilky prošel komplexními změnami a jeho maximální výkon poskočil z původních 423 koní (311 kW) o 12 procent, tedy více než 54 koní. Díky tomu nabídne japonské dvoudveřové kupé s pohonem zadní osy zaměřené na sportovní zážitky ve výsledku 477 koní (351 kW). Tahle osmiválcová pila se navíc chlubí o něco vyšším kompresním poměrem (12,3:1), jehož zásluhou se podařilo zvýšit výkon napříč celým spektrem otáček. Tomu odpovídá i vyšší hodnota nejvyššího točivého momentu 530 Nm v rozmezí 4 800 až 5 600 otáček.

Zajímavý je také posun omezovače z dosavadních 6 800 otáček na současných 7 300. Jak bylo naznačeno, velkou zásluhu na růstu parametrů nese většina komponent, které jsou dle Lexusu zcela nové. Například se bavíme o novém sání včetně škrticí klapky, optimalizovaných válcích a pístech, vysokopevnostních kovaných ojnicích, klikovém hřídeli, titanových ventilech a také o odolnějších hlavních ložiskách. Přepracován byl také systém vstřikování D-4S a systém časování ventilů VVT-i.

Lexus se u atmosférického klenotu také pyšní tím, že motor umí při jízdě cestovní rychlostí pracovat s úspornějším Atkinsovým cyklem a ve vyšších otáčkách se přepíná do Ottova. Díky celé této výzbroji se podle technických dat výrobce dokáže RC F rozjet na stokilometrovou rychlost s pomocí osmistupňové automatické převodovky za 4,5 sekundy a čtyři sta metrů proletět v čase 12,5 sekundy, aby následně pokračovalo až k elektronicky omezeným 270 km/h.

Stále neznáme hmotnost, o níž se debatuje, že bude vyšší (cca 1 700 kilogramů) a dost dalších detailů k autu samotnému. To zřejmě aby nám Japonci měli ještě co vyprávět...


Lexus RC F: motor V8 v detailech, z pěti litrů dává 477 koní - 1 - Lexus RC F detaily motor 2014 01Lexus RC F: motor V8 v detailech, z pěti litrů dává 477 koní - 2 - Lexus RC F detaily motor 2014 02Lexus RC F: motor V8 v detailech, z pěti litrů dává 477 koní - 3 - Lexus RC F detaily motor 2014 03Lexus RC F: motor V8 v detailech, z pěti litrů dává 477 koní - 4 - Lexus RC F detaily motor 2014 04Lexus RC F: motor V8 v detailech, z pěti litrů dává 477 koní - 5 - Lexus RC F detaily motor 2014 05Lexus RC F: motor V8 v detailech, z pěti litrů dává 477 koní - 6 - Lexus RC F detaily motor 2014 06
Lexus RC F dokáže v dnešním podivném automobilovém světě potěšit všechny fandy původních receptů. Jeho atmosférický osimiválec dělá i parádní randál

Adam Šrámek

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.