Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lexus LF-CC: nový Lexus IS zatím jako pařížský koncept
17.9.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Luxusní divize Toyoty se zavázala představit deset dní před pařížským autosalonem dosud neviděný koncept. Čas se naplnil, tohle je on.
Kdo opět očekával tanečky s fotografickými upoutávkami nebo promenádou zakamuflovaného stroje před zaručeně pravým špionážním fotografem, bude zklamán nebo naopak s úlevou vydechne. Nic takového se protentokrát nekoná. Na začátku září Lexus slíbil odhalení zcela nového konceptu a bez jakýchkoli dalších cavyků se tak stalo.
Co máme před sebou? Podle tiskové zprávy následovníka stylistického směru představeného na letošním detroitském autosalonu v podobě studie sportovního kupé LF-LC, ukázku příštího designu Lexusu a zároveň náznak budoucího modelu střední třídy, a to s největší pravděpodobností znamená předzvěst nástupce modelu IS.
Dvoudveřové klasické kupé je podle tvrzení Toyoty funkčním prototypem. Za jeho projekčními LED světlomety se nachází hybridní pohon sestávající ze zážehového čtyřválce o objemu 2,5 litru s přímým vstřikováním a pracujícího v Atkinsonově cyklu a blíže nepopsaný elektromotor.
Parametry motorů automobilka neuvádí, leccos ale naznačuje věta - „tato pohonná jednotka dosahuje prvotřídní energetické účinnosti nabízející na každý gram CO2 více než 2 koně“. Absolutní výkon sice neznáme, každopádně Lexus uvádí emise oxidu uhličitého pod hranicí 100 g na kilometr a to by znamenalo, že koncept LF-CC disponuje cirka 200 koňmi. A to je shodou okolností téměř identické číslo, které Toyota udává pro Camry 2,5 Hybrid a Lexus pro sesterský ES 300h.
I kdyby to byly naprosto identické pohony, což samozřejmě nemusí, jeden zásadní rozdíl mezi konceptem a oběma stroji existuje. Lexus LF-CC je vůz klasické koncepce s motorem vpředu a pohonem zadních kol.
Nejvyšší šéf designového oddělení Takeshi Tanabe tvrdí, že LF-CC je představitelem „nové éry“, s čímž se asi souhlasit dá (i podle interiéru jde téměř o hotový vůz), ale také nemusí (gril a spoustu linii jsme viděli již už Lexusu GS). Každopádně slíbený stroj je na světě a jako přímý konkurent nového BMW řady 4, Audi A5 a Mercedesu C Coupe by vůbec nevypadal marně. Co vy na to?
Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2012.




























Nový koncept má pod přední kapotou hybridní jednotku o výkonu 200 koní a pohon zadních kol
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
včeraBMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Věříte Mercedesu aspoň slovo, když říká, že se jeho tragicky přijatá novinka prodává jako housky na krámě?
před 2 hodinamiFiasko kdysi převratného motoru Nissanu přichází pro firmu v nejhorší možný čas, může ji přivést až do záhuby
včeraVědci popsali, proč se tolika lidem dělá z elektrických aut fyzicky špatně
včeraAž komicky silný Ariel Atom je tu po 25 letech od zrodu proto, aby vám zdeformoval obličej jako Clarksonovi. Vypadá i jede jako malá F1
včeraPorsche je nepoučitelné a znovu opakuje 12 let starou chybu, tentokrát v ještě větším měřítku
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva