Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lexus IS-F 2012: pomůže lepší podvozek?
12.8.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Lexus IS-F měl být kladivem na BMW M3, velkou díru do světa ale aspoň v Evropě neudělal. Pomůže mu pro další rok nově naladěný podvozek?
Když jsme v roce 2008 testovali Lexus IS-F, museli jsme chtě nechtě dojít k závěru, že sice jde o velmi silné a rychlé auto, chování jeho podvozku bylo ale na náš vkus poněkud divoké. To se na jednu stranu projevovalo pozitivně ve smyslu jeho chování na věčně špatných českých silnicích, na druhou stranu bylo za takových podmínek těžké využít potenciál všech 423 koní. Z auta jako by bylo cítit primární naladění pro americký trh, kde ježdění vyššími rychlostmi v provozu není tak obvyklé a vůz se svými 1 800 kily hmotnosti není ani žádná okruhová lasička. Zkrátka dravý cesťák, však těmito slovy jsme jej popsali již v roce 2008.
Jenže cesťáků je na trhu spousta a pokud se chcete prosadit ve třídě silných sedanů či kupé střední třídy, musíte nejprve dorovnat, nebo rovnou na hlavu porazit BMW M3. I to nám v poslední generaci poněkud „vyměklo”, s využitím svého výkonu ale problém stále nemá. Je na něm znát, že vzniklo naopak v prvé řadě pro Evropu, kde je alespoň na jednom místě normální jezdit 250 či více km/h i v běžném provozu. Lexus se již pokoušel nastavení IS-F změnil, aby byl více konkurenceschopný, evidentně se to ale zatím nepodařilo. Pro rok 2012 totiž přichystal další změny.
Nejsou ani trochu designové, na ty přišlo loni, a tak se prosím nedivte, že tento článek provázejí starší snímky modelu 2011. Ten pro rok 2012 totiž dostane hlavně přepracovaný podvozek, který by měl nabídnout lepší celkovou ovladatelnost a zážitek z jízdy. Postarat se o to mají nové tlumiče a pružiny, chování v zatáčkách mají podpořit i tužší stabilizátory. To zní jako jasný krok směrem k ostřejšímu naladění, Lexus ale přesto slibuje zachování komfortního jízdního projevu. Bez zajímavosti jistě není, že úpravy se týkají jen evropského provedení a dávají nám tak trochu zapravdu v tom, že původně stejné naladění pro starý kontinent i Severní Ameriku nebylo alespoň ve zdejších podmínkách přijato s nadšením.
Nevíme, jak tyto novinky budou fungovat, jisté ale je, že pod kapotou vozu zůstává nezměněný pětlitrový osmiválec s výkonem až 423 koní, který je posílán na kola zadní nápravy skrze sedmistupňovou automatickou převodovku. Zrychlení z 0 na 100 km/h za 4,7 sekundy a maximálka 270 km/h zůstávají nezměněny.
Krom úprav podvozku si IS-F 2012 připisuje dvě novinky do nabídky příplatkové výbavy. Obě jsou viditelné, leč zatím ne pro nás - 19" kola BBS se čtrnáctipaprskovým designem a nové dvoubarevné kožené čalounění interiéru v kombinaci černé a červené. Cena inovovaného provedení v Německu začíná na 70 600 Eur (něco přes 1,7 milionu Kč) a nedá se očekávat, že by u nás byla významně odlišná.







Lexus IS-F pro rok 2011. Model 2012 odliší maximálně jiná kola a nové čalounění interiéru
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Grand Prix se vrací do Evropy včera 09:57
- Joe Roberts mimo hru v Portimãu a Valencii, Xabi Zurutuza jako náhrada včera 08:00
- Miguel Oliveira: Poslední domácí závod v MotoGP? 3.11.2025
- Hakim Danish místo Yamanaky 3.11.2025
- Marquez je o 2 kroky vpřed před ostatními 2.11.2025
Nejčtenější články
Sympatické kompaktní Hyundai si jako ojetina velmi dobře drží cenu, navzdory jeho velikosti ho totiž hned tak něco nerozhází
6.10.2025
K mání je exportní Škoda Rapid 136 ve stavu nového auta, jedna z posledních vyrobených. I z jejího motoru by šlo svačit
6.10.2025
Firma začala v roce 2025 nabízet brutální motor 9,4 V8, prodává ho dokonce i ve verzi s turbem
6.10.2025
Automobilka sebrala novinářům auto půjčené na dlouhodobý test během servisu, už ho neviděli. Teď konečně zjistili, co se s ním stalo
6.10.2025
Věrnost zákazníků automobilovým značkám dál klesá, je to hlavně chyba automobilek samotných
6.10.2025
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 11.04. 19:37 - Truck Daškam
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.04. 14:02 - Snowman000
- BMW Divize 11.04. 13:56 - pavproch
- 1.0tsi 85kw 11.04. 10:51 - Carnby
- Jednostopé okénko 11.04. 06:58 - řidičBOB
- IT poradna 11.03. 10:41 - pavproch
- Rychlodotazy 11.03. 08:35 - HondaMan
