Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lexus LS TS-650: japonská M7 vykřesala 650 koní z motoru V8 bi-turbo
27.11.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Myslíte si, že velké limuzíny luxusní divize Toyoty patří do rukou rozvážných businessmanů? Bi-turbo V8 schopné točit 9 000 otáček vás možná vyléčí.
Poněkud šílený projekt evropské sportovní divize Toyota Motorsport GmbH je ve finále. Poprvé jsme - odpusťte ten oxymoron, ale nic lepšího mě nenapadá - okruhový Lexus LS zaregistrovali loni na podzim, kdy se proháněl po Severní smyčce Nürburgringu. Podruhé nám způsobil menší mentální otřes po úniku technických parametrů, TMG nicméně hlásí, že vše sedí.
Čtyřdveřová vlajková loď koncernu Toyota je poháněná vidlicovým osmiválcem, který byl doplněn dvojicí turbodmychadel. Produkuje 650 koní a nejvyšší točivý moment vrcholí hodnotou 710 newtonmetrů. Na pětilitrový motor jsou to impozantní čísla, ještě lépe však vypadá údaj v kolonce maximální otáčky - tato jednotka je podle tvůrců schopna točit až 9 000 ot./min.
Tohle všechno musí snášet osmistupňová automatická převodovka, čekáme však na potvrzení, zdali přenáší výkon a na kola zadní nebo obou náprav.
Z první sady oficiálních fotek je zřejmě, že TS-650 je postaveno na základech modelu LS před faceliftem a japonská automobilka prohlašuje, že všechny nové (většinou karbonové) komponenty na karoserii prošly pečlivým testováním v aerodynamickém tunelu. Z masky i víka zavazadlového prostoru s novým kompozitovým křídlem zmizelo stylizované písmeno „L“ a místo nich se na přídi i zádí objevily štítky TMG. Za zmínku asi stojí i nový přední nárazník s pásy LED, jiná kapota i blatníky s masivním odvětráváním nebo karbonové prahy a čtyři koncovky výfuku inspirované svým uspořádáním u Lexusu IS-F.
Co momentálně nevíme a nemálo nás to zajímá, je odpověď na otázku - a co dál? O plánech na možnou výrobu jsme prozatím neslyšeli, víme ale, že Lexus LS TS-650 se už příští týden objeví na tuningové na nejvýznamnějším tuningovém autosalonu v německém Essenu.












Téměř neuvěřitelné je, že tento vůz vznikl evropské pobočce TMG a nikoli americké divizi TRD
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Max Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
včeraHromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025
Nejnovější články
Nové spalovací motory od Číňanů, Arabů a Francouzů bude nakupovat další značka, v tomto případě může jít o zlomový moment
před 2 hodinamiFerrari odmítá, že by odložilo projekt druhého elektromobilu. Žádný takový ani neexistuje, říká šéf po zmínkách o nulovém zájmu
před 4 hodinamiElektrické Kie a Fordy už v USA skoro nikdo nechce ani v momentě, kdy měly růst v jakési předsmrtné křeči
včeraHonda poznává následky sázky na downsizing, místo nezdolných jednotek v ruce má hromadnou žalobu za poruchové motory na krku
včeraBentley vám teď do auta na přání instaluje i zlaté výdechy ventilace nebo tvíd, ve výsledku tím ale ukazuje jen tragičnost doby
včera
Živá témata na fóru
- Video a Nordschleife, the best of 08.01. 20:00 - qrs13
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 08.01. 17:18 - pavproch
- Rychlodotazy 07.31. 13:47 - Zajda
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.31. 06:45 - řidičBOB
- Detektory policejních radarů 07.30. 17:16 - pavproch
- Sen se stal skutečností - wtf?!? 07.30. 17:14 - pavproch
- Politický koutek 07.30. 16:59 - Stepan
- IT poradna 07.30. 14:31 - hyundaiclub