Lidé z BMW si na Twitteru utahovali z Tesly stylem Elona Muska, ztrapnili se spíš sami

Zahlcenou zdí zbytečnými informacemi a rozpaky nad konečným rozuzlením skončila marketingová masáž BMW na Twitteru. Mělo to být vtipné, výsledek nám ale přijde spíš trapný.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Lidé z BMW si na Twitteru utahovali z Tesly stylem Elona Muska, ztrapnili se spíš sami

20.12.2019 | Mirek Mazal

Lidé z BMW si na Twitteru utahovali z Tesly stylem Elona Muska, ztrapnili se spíš sami

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Zahlcenou zdí zbytečnými informacemi a rozpaky nad konečným rozuzlením skončila marketingová masáž BMW na Twitteru. Mělo to být vtipné, výsledek nám ale přijde spíš trapný.

Po odhalení Cybertrucku jeho největší fanda Elon Musk postupně zveřejňoval čísla zřejmě označující počet předobjednávek. Majitel americké automobilky se na Twitteru bez dalšího komentáře chlubil ciframi 200 a poté 250 tisíc, což mělo kritikům nepovedeného elektromobilu zavřít ústa. Ve zjevném odkazu na zájem neznámých kupců se vzhlédlo BMW a začalo s podobným tapetováním oficiálního účtu automobilky na stejné sociální síti.

Mnichovský výrobce tak od 18. prosince každých pár minut zveřejňoval na Twitteru informace o každé objednávce auta s elektrifikovaným pohonem. Zprávy začaly číslem 499 820 a tweetování skončilo po dalších 180 příspěvcích rovným půlmilionem objednaných BMW se zásuvkou - značka tím chtěla dát najevo, že jeden elektrifikovaný model prodá každé čtyři minuty a čísla jako 250 000 ji nedojmou.

Půlmiliontým kusem se stalo modré BMW 330e předané před zraky návštěvníků BMW Welt Museum přímo v Mnichově a protože historický okamžik automobilka považovala za „mezník v oblasti elektromobility“, klíče od auta osobně předal šéf prodeje a marketingu Sebastian Mackensen. A protože 500 tisíc bateriových aut je podle automobilky pozoruhodný úspěch, k věci se vyjádřil i šéf BMW Oliver Zipse: „Výrazně zrychlujeme tempo. Do dvou let usilujeme o to, aby byl na silnicích jeden milion elektrifikovaných vozidel.“ Pomoci by měla chystaná premiéra iX3, následovaná uvedením iNEXT a i4 v roce 2021.

Zní to zajímavě, je ale třeba říci, že naprostá většina z oněch 500 tisíc BMW nejsou elektromobily, ale dobíjecí hybridy, jak naznačuje i onen jubilejní model. Jak je na tom bavorská automobilka s elektromobily, nejlépe dosvědčují prodeje jediného čistě elektrického typu i3. Ten autoři hrdě považují za ikonu, je to ale spíše propadák. V USA se mu nejlépe dařilo před čtyřmi léty, kdy se prodalo sotva 11 024 jednotek, loni to bylo už jen 6 117. Nejlepší evropský rok znamenal v loňský odbyt 24 252 aut, celkem bude BMW rádo, když i3 dosáhne šesticiferných prodejů v celém světě. To podle nás není důvod k oslavám stylem narážejícím na úspěšnější Teslu, ale možná jsme příliš kritičtí.


Lidé z BMW si na Twitteru utahovali z Tesly stylem Elona Muska, ztrapnili se spíš sami - 1 - BMW tapetovalo Twitter prodejem elektromobilu 01Lidé z BMW si na Twitteru utahovali z Tesly stylem Elona Muska, ztrapnili se spíš sami - 2 - BMW tapetovalo Twitter prodejem elektromobilu 02Lidé z BMW si na Twitteru utahovali z Tesly stylem Elona Muska, ztrapnili se spíš sami - 3 - BMW tapetovalo Twitter prodejem elektromobilu 03Lidé z BMW si na Twitteru utahovali z Tesly stylem Elona Muska, ztrapnili se spíš sami - 4 - BMW tapetovalo Twitter prodejem elektromobilu 04Lidé z BMW si na Twitteru utahovali z Tesly stylem Elona Muska, ztrapnili se spíš sami - 5 - BMW tapetovalo Twitter prodejem elektromobilu 05Lidé z BMW si na Twitteru utahovali z Tesly stylem Elona Muska, ztrapnili se spíš sami - 6 - BMW tapetovalo Twitter prodejem elektromobilu 06Lidé z BMW si na Twitteru utahovali z Tesly stylem Elona Muska, ztrapnili se spíš sami - 7 - BMW tapetovalo Twitter prodejem elektromobilu 07
BMW 330e bylo předaným elektromobilem s výrobním číslem 500 000

Lidé z BMW si na Twitteru utahovali z Tesly stylem Elona Muska, ztrapnili se spíš sami - 8 - BMW tapetovalo Twitter prodejem elektromobilu 09Lidé z BMW si na Twitteru utahovali z Tesly stylem Elona Muska, ztrapnili se spíš sami - 9 - BMW tapetovalo Twitter prodejem elektromobilu 08
Automobilka o číselné metě dávala všem znát přehnaně iniciativním spamováním Twitteru

Zdroj: BMW@Twitter

Mirek Mazal

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše