Lifan 320 po faceliftu: čínské Mini je maxi čorka

Existuje jen málo automobilek, které se v Pekingu nemusejí dívat na čínské plagiáty svých vlastních modelů. Britské Mini mezi ně určitě nepatří.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Lifan 320 po faceliftu: čínské Mini je maxi čorka

24.4.2012 | Miro Mihálik | 4 příspěvky

Lifan 320 po faceliftu: čínské Mini je maxi čorka

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Existuje jen málo automobilek, které se v Pekingu nemusejí dívat na čínské plagiáty svých vlastních modelů. Britské Mini mezi ně určitě nepatří.

Lifan Motors není na těchto stránkách žádným nováčkem. Čínská značka se objevila v našem výběru nejproslulejších automobilových falzifikátů se svou zdegenerovanou napodobeninou britského Mini. Jde o model 320, který se od roku 2009 vyrábí a prodává v Rusku jako model Smiley a nově se objevil rovněž v Peru.

Aktuálně má vůz za sebou menší facelift a společně s dalšími typovými řadami Lifanu se objevil na pekingském autosalonu, kde jej nafotili kolegové z italského autoblogu. Vtipné (dobře, trochu hořce) přitom je, že facelift se snad musel soustředit na to, aby vůz vypadal ještě více jako Mini a ne naopak, což by bylo možné po menším humbuku kolem třistadvacítky v předchozích letech očekávat.

Pětidveřový hatchback tak dostal plastové, nelakované podběhy a lemy blatníků, takže by se nyní měl vzdáleně podobat také Mini Countrymanu, pořád ale zvnějšku vypadá spíše jako deformovaná Fabia s naroubovanou přídí a zádí zmutovaného Cooperu. Ten by měla připomínat také kontrastně zbarvená střecha s motivem šachovnice nebo, „rychlé“ pruhy na kapotě, ale ani logo na kapotě nebo tvar masky chladiče nemůžou nechat nikoho na pochybách, který stroj byl tady vzorem.

Lifan 320 s délkou 3 745 mm, šířkou 1 620 mm a výškou 1 430 mm je poháněný benzínovou třináctistovkou o výkonu 87 koní a maximálním točivém momentu 110 newtonmetrů. Standardem je pětistupňový manuál, za příplatek firma montuje automat o stejném počtu převodových stupňů. Součástí sériové výbavy je rádio s USB konektorem, elektrické ovládání oken a zpětných zrcátek nebo mlhovky.

Kvalitu z obrázků neposoudíme, cenovka je vcelku lidová. Základní cena Lifanu 320 je 6 000 Euro, v přepočtu asi 150 tisíc korun. Pro srovnání - skutečný Countryman, který jsme testovali loni, vyšel s příplatky skoro na milion a ani menší Mini (jimž se nakonec Lifan blížší více) s rozumnou výbavou a motorizací za méně než 500-600 tisíc Kč nekoupite. Takže „čínská sleva” je více než slušná...


Lifan 320 po faceliftu: čínské Mini je maxi čorka - 1 - Lifan 320 01Lifan 320 po faceliftu: čínské Mini je maxi čorka - 2 - Lifan 320 04Lifan 320 po faceliftu: čínské Mini je maxi čorka - 3 - Lifan 320 02Lifan 320 po faceliftu: čínské Mini je maxi čorka - 4 - Lifan 320 03
Lifan vyrábí model 320 v Rusku a kromě tamního trhu jej lze koupit nově i v Peru. Vcelku za hubičku.

Zdroj: autoblog.it

Miro Mihálik

Diskuze 4 příspěvky

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše