Lincoln Continental 2017: toto je sériová verze, nevýrazná a šestiválcová

(+ videa) Lincoln Continental by mohl být zajímavou alternativou k třídě S, ale jeho design je možná až příliš nevýrazný. Je to oběť snaze prodávat.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Lincoln Continental 2017: toto je sériová verze, nevýrazná a šestiválcová

12.1.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

Lincoln Continental 2017: toto je sériová verze, nevýrazná a šestiválcová

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ videa) Lincoln Continental by mohl být zajímavou alternativou k třídě S, ale jeho design je možná až příliš nevýrazný. Je to oběť snaze prodávat.

Koncept Lincolnu Continental, představený v březnu loňského roku, měl být ztělesněním luxusu a kvůli jménu i designu se nelíbil automobilce Bentley. Produkční Lincoln Continental, na který se díváme nyní, jako by konceptu z oka vypadl, až na některé detaily. A stejně jako na konceptu i zde vidíme zoufalý nedostatek čehokoliv jedinečného, zejména na přídi.

Lincoln se pro Continental vzdal masky chladiče ve tvaru křídel, kterou má i nový Lincoln MKX, odhalený v Detroitu před rokem. Značka potřebuje prodávat a pro tento cíl se hodí, aby auta měla design spíše obyčejný než unikátní, jak ukazuje např. VW Group. Otázkou může být, jestli to Lincoln přeci jen nepřehnal; kdybyste místo log Lincolnu na vůz nalepili jakoukoliv jinou značku, nepůsobila by nepatřičně. I kdyby to byl trojzubec Maserati.

Od konceptu se samozřejmě trochu liší, ale zejména v drobnostech. Vidíme jiný tvar spodní části předního nárazníku, zmizel chrom z prahů a také zadní světla jsou obyčejnější a jsou červená, i když jsou zhasnutá. Jejich tvar však zůstává stejný; trochu připomínají světla Renaultu Talisman, ale to nemusí být špatně a že jedeno od druhého kopíroval, je dost nepravděpodobné. Zůstaly unikátní kliky v dolní lince oken.

Continental je popisován jako „ryzí full-size sedan”, který chce nabídnout „klidný luxus” zámožným zákazníkům. O osmiválci pod kapotou zatím nemáme zprávy, pod kapotou je ale jistotou třílitrová V6 EcoBoost o 405 koních a 542 Nm, která bude rezervována pro vozy Lincoln a ve Fordech se neobjeví.

Velmi pravděpodobně bude pohánět kola přes automatickou převodovku o nejméně osmi stupních; zde byl Lincoln na detaily skoupý. Víme však, že Continental bude čtyřkolka s aktivním vektorováním točivého momentu na zadní nápravě, které bude pomáhat v zatáčkách. Vůz bude mít také adaptivní podvozek a za příplatek i adaptivní řízení. Obé bude mít měnitelnou charakteristiku v závislosti na zvoleném jízdním módu.

Kabina je samozřejmě orientovaná na co největší komfort. Sedadla v základu nabídnou 30 různých možností nastavování, masážní funkci a samozřejmě vyhřívání i chlazení. V nabídce bude audiosystém Revel a standardem je aktivní rušení okolního hluku a laminovaná skla pro co nejtišší kabinu.

Ve výbavě očekávejme všechny moderní elektronické pomocníky včetně systému pro zabránění nehodám, který umí i detekovat nepozorné chodce. Kamery kolem vozu umí zobrazit celé okolí na středovém displeji, pokud nejste kovaní v podélném parkování. Adaptivní tempomat ovšem bude za příplatek.

Lincoln má začít nabízet nový Continental od letošního podzimu v Americe a Číně; zda přijdou na řadu i další trhy, nevíme, ale individuálnímu dovozu z USA by nemělo nic bránit. Na cenu je zatím ještě brzy, ale budeme-li spekulovat, dá se očekávat, že novinka nebude dražší než Mercedes-Benz třídy S. Právě on je totiž jeden z nejsilnějších konkurentů.


Lincoln Continental 2017: toto je sériová verze, nevýrazná a šestiválcová - 1 - 2017 lincoln continental produkcni 01Lincoln Continental 2017: toto je sériová verze, nevýrazná a šestiválcová - 2 - 2017 lincoln continental produkcni 02Lincoln Continental 2017: toto je sériová verze, nevýrazná a šestiválcová - 3 - 2017 lincoln continental produkcni 03Lincoln Continental 2017: toto je sériová verze, nevýrazná a šestiválcová - 4 - 2017 lincoln continental produkcni 04Lincoln Continental 2017: toto je sériová verze, nevýrazná a šestiválcová - 5 - 2017 lincoln continental produkcni 05Lincoln Continental 2017: toto je sériová verze, nevýrazná a šestiválcová - 6 - 2017 lincoln continental produkcni 06Lincoln Continental 2017: toto je sériová verze, nevýrazná a šestiválcová - 7 - 2017 lincoln continental produkcni 07Lincoln Continental 2017: toto je sériová verze, nevýrazná a šestiválcová - 8 - 2017 lincoln continental produkcni 08Lincoln Continental 2017: toto je sériová verze, nevýrazná a šestiválcová - 9 - 2017 lincoln continental produkcni 09Lincoln Continental 2017: toto je sériová verze, nevýrazná a šestiválcová - 10 - 2017 lincoln continental produkcni 10Lincoln Continental 2017: toto je sériová verze, nevýrazná a šestiválcová - 11 - 2017 lincoln continental produkcni 11Lincoln Continental 2017: toto je sériová verze, nevýrazná a šestiválcová - 12 - 2017 lincoln continental produkcni 12Lincoln Continental 2017: toto je sériová verze, nevýrazná a šestiválcová - 13 - 2017 lincoln continental produkcni 13Lincoln Continental 2017: toto je sériová verze, nevýrazná a šestiválcová - 14 - 2017 lincoln continental produkcni 14Lincoln Continental 2017: toto je sériová verze, nevýrazná a šestiválcová - 15 - 2017 lincoln continental produkcni 15Lincoln Continental 2017: toto je sériová verze, nevýrazná a šestiválcová - 16 - 2017 lincoln continental produkcni 16Lincoln Continental 2017: toto je sériová verze, nevýrazná a šestiválcová - 17 - 2017 lincoln continental produkcni 17Lincoln Continental 2017: toto je sériová verze, nevýrazná a šestiválcová - 18 - 2017 lincoln continental produkcni 18Lincoln Continental 2017: toto je sériová verze, nevýrazná a šestiválcová - 19 - 2017 lincoln continental produkcni 19
Produkční Continental se od konceptu liší jen dost málo

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.