Losí test sportovního BMW skončil fiaskem, je „rychlé” jako off-road Suzuki

Iluze o chování většiny nových BMW jsme ztratili už dávno, přesto umí překvapit. Že BMW 2 Gran Coupe ve vrcholné sportovní verzi M235i vyrovná leda Suzuki Jimny, je na pováženou.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Losí test sportovního BMW skončil fiaskem, je „rychlé” jako off-road Suzuki

7.8.2020 | Petr Prokopec

Losí test sportovního BMW skončil fiaskem, je „rychlé” jako off-road Suzuki

/

Foto: km77.com@YouTube

Iluze o chování většiny nových BMW jsme ztratili už dávno, přesto umí překvapit. Že BMW 2 Gran Coupe ve vrcholné sportovní verzi M235i vyrovná leda Suzuki Jimny, je na pováženou.

Před několika málo dny nás nepříjemně překvapily výsledky Toyoty Supra z losího testu. Právě při této simulaci náhlého úhybného manévru by sportovní vozy měly vynikat. Japonské kupé je však mj. kvůli variabilnímu řízení obtížně ovladatelné, načež řidič sice dokázal mezi kužely projet „předepsanou” rychlostí 77 km/h, ovšem až na několikátý pokus. Suma sumárum si však Supra vedla o poznání lépe než BMW M235i xDrive Gran Coupe, které se taktéž pyšní sportovním kreditem. Výsledky z losího testu tomu však neodpovídají ani omylem.

Německé čtyřdvířko má mezi kužely opravdu problémy, a to nejspíše i proto, že se již nejedná primárně o zadokolku, které BMW stavělo dekády. Místo toho je vůz postaven na modulární platformě UKL, která v základu počítá s pohonem přední nápravy a tu zadní připojuje až ve chvíli, kdy dochází ke ztrátě přilnavosti. A jakkoliv marketingové materiály značky mluví o tom, že řidič daný transfer pozná maximálně z nižší spotřeby, realita je o poznání jiná. BMW se dobré předokolky dělat nenaučilo a tento problém zjevně trvá.

Část viny jistě leží i na standardně dodávaných pneumatikách Bridgestone Turanza T005, které jsou spíše úsporné a málo hlučné než cokoli jiného, je ale na automobilce, jaké pneu pro vůz zvolí a jak s nimi sladí jeho naladění. Ať tak či onak, BMW M235i xDrive Gran Coupe se mezi kužely bezproblémově protáhlo nanejvýš v rychlosti 68 km/h, kvůli čemuž skončilo na úrovni Suzuki Jimny. Pro značku se tak jedná o nemalý výprask, neboť lepší je i takový Volkswagen Golf osmé generace. A to jsme na německý hatchback nahlíželi v tomto směru negativně. Největší konkurence v podobě Mercedesu CLA 200 je na tom s 66 km/h ještě hůře.

Otázkou přitom je, co můžeme očekávat nadále. V losím testu totiž zklamala v podstatě každá novinka poslední doby. Automobilky přitom soustavně mluví o navyšování bezpečnosti, nicméně ve výsledku zjevně dělají hlavně vše proto, aby se vešly do přísnějších emisních limitů či jiných předpisů. A i proto volí pneumatiky, které vás při náhlém vyhýbání prakticky nemají šanci udržet v požadovaném směru. Po více jak století evoluce aut i pneumatik tristní výsledek.


Losí test sportovního BMW skončil fiaskem, je „rychlé” jako off-road Suzuki - 1 - BMW M235i xDrive 2020 losi test videoscreen 01Losí test sportovního BMW skončil fiaskem, je „rychlé” jako off-road Suzuki - 2 - BMW M235i xDrive 2020 losi test videoscreen 02Losí test sportovního BMW skončil fiaskem, je „rychlé” jako off-road Suzuki - 3 - BMW M235i xDrive 2020 losi test videoscreen 03Losí test sportovního BMW skončil fiaskem, je „rychlé” jako off-road Suzuki - 4 - BMW M235i xDrive 2020 losi test videoscreen 04Losí test sportovního BMW skončil fiaskem, je „rychlé” jako off-road Suzuki - 5 - BMW M235i xDrive 2020 losi test videoscreen 05Losí test sportovního BMW skončil fiaskem, je „rychlé” jako off-road Suzuki - 6 - BMW M235i xDrive 2020 losi test videoscreen 06
BMW M235i xDrive Gran Coupe se mezi kužely vešlo bez problémů pouze při rychlosti 68 km/h. Skončilo tak na úrovni Suzuki Jimny, ostuda je slabé slovo. Foto: km77.com@Youtube

Zdroj: km77.com@Youtube

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.