Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lotus 3-Eleven už se rýsuje, oproti předchůdci nabere koně i kila
18.3.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Britský extrém dostane do vínku 420 koní při maximální hmotnosti 890 kg. Severní smyčku Nürburgringu by poté měl obkroužit za 7 minut a 9 sekund.
Britská automobilka Lotus stála ještě před pár lety na pokraji bankrotu. S příchodem nového majitele a posléze i nového šéfa Jeana-Marca Galese ovšem došlo ke zmrtvýchvstání, pročež s lehkými sporťáky můžeme počítat i nadále. Značka dokonce chystá i nové modely, ačkoliv takový Esprit je aktuálně skutečně mrtvý. Místo toho ovšem dorazí nástupce extrémního speciálu 2-Eleven, který registrační značku dostal snad jen omylem. Kromě střechy mu totiž chyběly také okna a dveře.
Místo toho se okruhově zaměřený model pyšnil hmotností 670 kg a 1,8litrovým přeplňovaným motorem, který zadní kola zásoboval výkonem 255 koní. Stovku jste tak na tachometru měli za 3,8 sekundy a zrychlení z klidu na 160 km/h zabralo 6,1 s, což rozhodně nejsou hodnoty, za které byste se museli stydět. Zřejmě i proto Britové hodlají tento recept oprášit a představit světu novou generaci.
Ta ponese název 3-Eleven, oproti předchůdci však dozná několika zásadních změn (i když na silnice budete moci vyrážet i nadále). V prvé řadě vymění šasí modelu Elise za mnohem tužší strukturu Lotusu Exige. Kvůli tomu sice naroste hmotnost na 890 kg, spárována však bude s daleko větším výkonem. O pohon se totiž bude starat šestiválec, který by měl produkovat koní 420.
S tímto výkonem by se novinka měla rozjet maximálně na 285 až 290 km/h, přičemž cílem je obkroužení Severní smyčce Nürburgringu za 7 minut a 9 sekund. Stejného času přitom v loňském roce dosáhl o poznání výkonnější, ale zároveň také mnohem těžší Nissan GT-R Nismo. Rychlejší je pak jen Porsche 918 Spyder, pročež by se Lotus nacházel v opravdu vybrané společnosti.
Dodat pak již můžeme pouze tolik, že vyrobeno bude dne názvu jen 311 exemplářů, přičemž výstavní premiéra je naplánována na podzimní Frankfurt. Cena prozatím k dispozici není, předchozí Lotus 2-Eleven však vycházel na 39 995 GBP (cca 1 508 000 Kč).









Původní Lotus 2-Eleven dostal do vínku 255 koní při 670kilové hmotnosti. Nástupce sice bude výkonnější, ale zároveň také těžší
Zdroj: Auto Motor und Sport
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Max Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
před 6 hodinamiHromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025
Nejnovější články
Honda poznává následky sázky na downsizing, místo nezdolných jednotek v ruce má hromadnou žalobu za poruchové motory na krku
před 2 hodinamiBentley vám teď do auta na přání instaluje i zlaté výdechy ventilace nebo tvíd, ve výsledku tím ale ukazuje jen tragičnost doby
před 3 hodinamiPorsche urychlilo návrat spalovacího nástupce Macanu, chybná sázka na elektřinu ho ale bude ještě hodně bolet
před 5 hodinamiMax Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
před 6 hodinamiUSA kompletně ruší regulace postavené kolem emisí CO2. Nejen pro svět aut je to dramatická změna
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Video a Nordschleife, the best of 08.01. 20:00 - qrs13
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 08.01. 17:18 - pavproch
- Rychlodotazy 07.31. 13:47 - Zajda
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.31. 06:45 - řidičBOB
- Detektory policejních radarů 07.30. 17:16 - pavproch
- Sen se stal skutečností - wtf?!? 07.30. 17:14 - pavproch
- Politický koutek 07.30. 16:59 - Stepan
- IT poradna 07.30. 14:31 - hyundaiclub