Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lotus 3-Eleven zvládl Ring za 7 minut a 6 sekund, ale ne v jednom kole
10.9.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Britové teoreticky zajeli pátý nejrychlejší čas Zeleného pekla, ve skutečnosti jim však bránil silný provoz. Naznačují však, že bude ještě lépe.
Když britská automobilka na sklonku června představovala nový Lotus 3-Eleven, tvrdila, že jde o nejrychlejší silniční model, s jakým kdy vyrukovala. Mimo jiné pak zmínila, že Severní smyčku by tento extrémista mohl zvládnout za 7 minut a 9 sekund, pročež by se jednalo o šestý nejrychlejší produkční vůz, jaký kdy Zelené peklo navštívil. Tedy pokud do rovnice zahrneme i obě specifikace Radicalu SR8.
Nově se Britové vydali do pohoří Eifel, aby své předpoklady potvrdili. Skutečnost ovšem předčila veškerá očekávání, neboť podle šéfa firmy Jean-Marca Galese dosáhl Lotus 3-Eleven „jednoho z nejrychlejších časů na Nürburgringu bez ohledu na třídu“. Abychom zbytečně nechodili kolem horké koše, rovnou zmíníme, že onou dobou je myšleno 7 minut a 6 sekund. Tedy pátý nejlepší čas vůbec.
Novinka Lotusu s výkonem 456 koní tak zvládla překonat kupříkladu Nissan GT-R Nismo a kromě zmíněných Radicalů zaostává pouze za Porsche 918 Spyder a Lamborghini Aventador SV. Tedy mnohem výkonnějšími a mnohem dražšími vozy. Nicméně není všechno zlato, co se třpytí, pročež můžeme nad tvrzením britské automobilky pozdvihnout ne jedno, ale rovnou obě obočí.
Daných 7 minut a 6 sekund totiž 3-Eleven ve skutečnosti nikdy nedosáhl, neboť na Ringu byl během návštěvy Lotusu nemalý provoz. Dosažený čas tak vznikl sečtením nejlepších sektorů ve dvou kolech. Jaké bylo doopravdy nejrychlejší, to již značka nezmínila. Nicméně testovací jezdec Marc Basseng dodává, že pokud by trať byla zcela volná, pak by se 3-Eleven mohl dostat na rovných 7 minut.
Jsme tedy skutečně zvědavi, jestli si Lotus okruh pronajme pouze pro sebe a nově vzniklé naděje potvrdí. Pokud by se tak stalo, šlo by o skutečnou bombu a de facto potvrzení toho, že nízká hmotnost je skutečně více než vysoký výkon či miliardy investované do vývoje hybridní techniky (zdravíme Porsche), se kterou přichází i pohon všech kol.
Dodat pak již můžeme pouze tolik, že na dosažení svých plánů má Lotus stále ještě dostatek času, neboť silniční 3-Eleven zamíří do prodeje až v únoru příštího roku. Aktuální návštěva Ringu přitom byla součástí finálního vývoje, kdy se za volantem navíc střídali tři jezdci, přičemž každý se zaměřoval na jinou oblast. Nemá se tak nakonec 918 Spyder bát?
Lotus 3-Eleven si sice z Ringu aktuálně zápis neodváží, nicméně v brzké době nejspíše můžeme očekávat velké věci
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 9 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
před 3 hodinami - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
před 5 hodinami - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
před 6 hodinami - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
před 8 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 20:39 - řidičBOB
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 20:21 - mattonecz
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 16:19 - honziss
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- BMW Divize 04.19. 15:12 - jerry
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda