Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lotus Evora 2015: velký facelift se ukáže v Ženevě, má zmátořit prodeje
21.1.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Malosériová značka navýšila registrace o 54 %. V dalším růstu jí pomohou nová dealerství i facelift Lotusu Evora, který dorazí v březnu do Ženevy.
Britská automobilka Lotus se v posledních letech potácela nad propastí jménem bankrot, od jejíhož okraje ji dostala až změna vlastníka a také příchod nového šéfa. Jean-Marc Gales, bývalý manažer GM, PSA či Volkswagenu, se ovšem hned zkraje musel potýkat se značnou nepopularitou, neboť jedním z jeho prvních kroků byla restrukturalizace firmy, tedy nutné propouštění. Na dlažbě skončila čtvrtina zaměstnanců, což asi žádný z nich neuvítal s nadšením. Gales však dodává, že bez tohoto kroku by se ale jednoduše položila celá firma. A to by jistě bylo ještě horší.
Teď se prý Lotusu daří lépe a zapravdu mu nyní dává i růst registrací. Za prvních devět měsíců posledního fiskálního roku (končí 31. března 2015) se totiž Lotusu povedlo navýšit své globální prodeje o podstatných 54 %. Zajímavé přitom je, že zájem o značku roste na všech kontinentech, neboť kupříkladu ve Státech se registrace zvedly o 29 procent, v Evropské unii o 81 procent a v takovém Japonsku nebo Číně dokonce o 125, respektive 130 procent.
Celkově tak bylo zákazníkům dodáno 1 565 nových aut, na čemž mají kromě výše zmíněných kroků zásluhu také nová dealerství. Za oněch devět měsíců jich přibylo pětadvacet (nyní jich značka celkově eviduje 163), do konce letošního roku pak má ještě další padesátka přibýt. Lotus se tedy konečně vrací zpátky do černých čísel, což hodlá podpořit i modernizací a rozšířením svého portfolia.
Před pár dny jsme vám tak mohli představit produkční verzi modelu Elise S Cup, kromě toho však značka plánuje také odhalení „vzrušujícího nového vozu“ na březnovém autosalonu v Ženevě. Všechny nitky přitom vedou k faceliftu Lotusu Evora, který rozhodně nebude neviditelný, ale spíše radikální. Vůz by totiž měl dostat o 15 % vyšší výkon, nižší hmotnost a zrevidovaný exteriér i interiér.
Podle Galese by takto vylepšená Evora měla bez problémů v rámci jízdní dynamiky deklasovat konkurenční Porsche 911. Šéf značky má přitom na mysli standardní verzi, nikoliv provedení Cup, které máme rovněž očekávat a jež srazí hmotnost na ještě nižší úroveň. Kromě toho u takového modelu můžeme očekávat také poladěný podvozek a možná i ochrannou klec v interiéru.
V roce 2016 by se Lotus pro změnu měl zaměřit na modernizaci kupé Exige, u kterého rovněž dojde k nárůstu výkonu a snížení hmotnosti. Mimo to ovšem britská automobilka na toto období chystá i příchod „překvápka“, jež půjde ve stopách okruhového speciálu 2-Eleven. O Lotusu tedy budeme psát stále častěji, a to snad i v pozitivním duchu, což nás opravdu těší.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2015.




















Lotus Evora se letos dočká faceliftu, který přinese více koní a méně kilogramů
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Grand Prix se vrací do Evropy včera 09:57
- Joe Roberts mimo hru v Portimãu a Valencii, Xabi Zurutuza jako náhrada včera 08:00
- Miguel Oliveira: Poslední domácí závod v MotoGP? 3.11.2025
- Hakim Danish místo Yamanaky 3.11.2025
- Marquez je o 2 kroky vpřed před ostatními 2.11.2025
Nejnovější články
Dacia chystá nový kombík, který se postaví i drahým verzím Škody Octavia, stát má vedle nich pakatel
před hodinou
Nový Renault Twingo kompletně odhalil únik ještě před premiérou. Vypadá skvěle, v nitru ale skrývá nepříjemné překvapení
před 3 hodinami
Vážně to není „my proti nim”? Opravdu jsou lidé vyvíjející elektrická a spalovací auta stejní nadšenci, jen pracují s „jiným materiálem”?
včera
Sbírka zesnulého milovníka italských aut fascinuje svou pestrostí, takto lakovaná Ferrari si nenechal dělat nikdo jiný na světě
včera
Hledáte nejpohodlnější autosedačku pro vaše děti? Už jste ji našli, jmenuje se Thule Palm
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
