Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lotus Evora 400: facelift a 406 koní znamenají maximálku 300 km/h
18.2.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Britské kupé dostalo do vínku také nižší hmotnost, a tak stovku pokoří za 4,2 s. Na firemním okruhu je pak o šest sekund rychlejší než předchůdce.
Není facelift jako facelift. Jsou modernizace nenápadné, kterých si na první pohled nevšimnete a ani ten druhý neodhalí nějaké výraznější změny oproti předchůdci. A pak je tu třeba modernizace, jakou prošlo Ferrari 488 GTB ve srovnání s končícím provedením 458 Italia. V takovém případě bychom mohli mluvit pomalu o nové generaci, neboť nový je exteriér, interiér i pohonná jednotka a vše s ní související. Zůstal tak v podstatě jen technický základy a pár dalších komponentů, pročež by třeba u takového Volkswagenu měli naprosto jasno. Nikoliv však v Maranellu a zjevně také ne v Hethelu.
Britská automobilka Lotus dnes odhalila první fotky a informace, jež se týkají modelu Evora 400. Ten se stejně jako italský sporťák dočkal spousty modifikací (celkově je 60 procent všech komponentů nových) po vnější i vnitřní stránce, přičemž opomenuta nebyla ani mechanika. Kromě toho tu máme rozšíření názvu o číslovku, jež má vystihovat potenciál pod kapotou. Naše představení tedy začneme v motorovém prostoru, kde i nadále najdeme 3,5litrový přeplňovaný šestiválec od Toyoty.
Ve srovnání se stávajícím Lotusem Evora S byl agregát patřičně přepracován, přičemž dostal větší kompresor, účinnější mezichladič, novou řídicí jednotku a modifikované výfukové ústrojí. Nyní tak produkuje 410 Nm točivého momentu a 400 hp, což v „evropském žargonu“ znamená 406 koní. S tímto výkonem tak novinka nyní zvládne stovku za 4,2 sekundy, přičemž firemní trať v Hethelu objede o šest sekund rychleji než předchůdce a časem 1 minuta a 32 sekund vyrovná model Exige S. Rychlejší silniční auto Lotus ještě nepostavil.
Na dané jízdní dynamice, která končí na metě 300 km/h, ovšem nemá zásluhu pouze posílený motor, ale taktéž přepracovaná šestistupňová manuální převodovka, jež dostala do vínku novou spojku a lehčí setrvačník. Příplatkový automat se pak chlubí novým softwarem, zatímco samotný vůz přišel v rámci modifikací o nemalých 22 kilogramů na hmotnosti. Šest kilo z toho přitom připadá na lehčí přední sedadla, dalších 3,4 kg pak na ty zadní. Ty jsou přitom paradoxně komfortnější.
Kromě toho najdeme v kabině novou palubní desku, se kterou se objevila přehlednější grafika přístrojového štítu. Vylepšena byla rovněž klimatizace a k mání jsou tři úrovně čalounění včetně toho koženého. Tou nejvýraznější modifikací je však zvětšení nástupního otvoru, neboť Lotus zúžil prahy o 43 milimetrů a zároveň o dalších 56 mm snížil jejich výšku. Užší jsou pak i dveřní panely, načež se dovnitř dostanete i při zachování značné elegance. Tuhost šasí však nebyla nikterak narušena.
Zvenčí se novinka pro změnu chlubí novými nárazníky, kdy tomu zadnímu dělá společnost difuzor a výraznější zadní křídlo. Celková délka vozu narostla o 30 milimetrů, přičemž oproti předchůdci se zvětšil i koeficient odporu vzduchu (Cd 0,33 versus 0,35). Na druhou stranu tu však při rychlosti 240 km/h máme dvojnásobný přítlak. Lotus navíc ještě poladil podvozek, do standardní výbavy zahrnul samosvorný diferenciál a za 19palcová přední a 20palcová zadní kola usadil větší brzdy.
Veškeré tyto změny by se měly promítnout do 10procentního zvýšení ceny, automobilka však novému provedení bezmezně věří. A to dokonce natolik, že v továrně v Hethelu vytvořila kvůli tomuto modelu druhou separátní linku. Zároveň najala 150 dělníků, kteří by produkci měli zvednout ze stávajících 45 kusů za týden na 70. Stane se tak sice až v září, k mání ovšem bude Evora 400 již od léta, přičemž první vozy mají k zákazníkům zamířit v srpnu.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2015.















Lotus Evora 400 dostal do vínku vyšší výkon a nižší hmotnost. Zároveň se dočkal i přepracování exteriéru a interiéru
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Hromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
dnesFerrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
dnesJedno z nejrychlejších aut planety se postavilo 370koňové motorce, převálcovala ho při jízdě po zadním
28.7.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Dodnes nejeté monstrum rallyové skupiny smrti je k mání v silniční verzi, stojí už víc než spousta Ferrari
před 6 hodinamiProfesor ekonomie přesně popsal, jak si evropské automobilky zničily svou vlastní budoucnost výměnou za krátkodobý zisk
před 8 hodinamiVietnamec, který vydělal miliardy na nudlích prodávaných i v Česku, chystá novou vlajkovou loď a útok na další trh
před 9 hodinamiPropouštění už nestačí. Obří německý dodavatel automobilek musí zbylým zaměstnancům snížit mzdy, ti se bouří
před 11 hodinamiHromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva