Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lotus Evora 400: facelift a 406 koní znamenají maximálku 300 km/h
18.2.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Britské kupé dostalo do vínku také nižší hmotnost, a tak stovku pokoří za 4,2 s. Na firemním okruhu je pak o šest sekund rychlejší než předchůdce.
Není facelift jako facelift. Jsou modernizace nenápadné, kterých si na první pohled nevšimnete a ani ten druhý neodhalí nějaké výraznější změny oproti předchůdci. A pak je tu třeba modernizace, jakou prošlo Ferrari 488 GTB ve srovnání s končícím provedením 458 Italia. V takovém případě bychom mohli mluvit pomalu o nové generaci, neboť nový je exteriér, interiér i pohonná jednotka a vše s ní související. Zůstal tak v podstatě jen technický základy a pár dalších komponentů, pročež by třeba u takového Volkswagenu měli naprosto jasno. Nikoliv však v Maranellu a zjevně také ne v Hethelu.
Britská automobilka Lotus dnes odhalila první fotky a informace, jež se týkají modelu Evora 400. Ten se stejně jako italský sporťák dočkal spousty modifikací (celkově je 60 procent všech komponentů nových) po vnější i vnitřní stránce, přičemž opomenuta nebyla ani mechanika. Kromě toho tu máme rozšíření názvu o číslovku, jež má vystihovat potenciál pod kapotou. Naše představení tedy začneme v motorovém prostoru, kde i nadále najdeme 3,5litrový přeplňovaný šestiválec od Toyoty.
Ve srovnání se stávajícím Lotusem Evora S byl agregát patřičně přepracován, přičemž dostal větší kompresor, účinnější mezichladič, novou řídicí jednotku a modifikované výfukové ústrojí. Nyní tak produkuje 410 Nm točivého momentu a 400 hp, což v „evropském žargonu“ znamená 406 koní. S tímto výkonem tak novinka nyní zvládne stovku za 4,2 sekundy, přičemž firemní trať v Hethelu objede o šest sekund rychleji než předchůdce a časem 1 minuta a 32 sekund vyrovná model Exige S. Rychlejší silniční auto Lotus ještě nepostavil.
Na dané jízdní dynamice, která končí na metě 300 km/h, ovšem nemá zásluhu pouze posílený motor, ale taktéž přepracovaná šestistupňová manuální převodovka, jež dostala do vínku novou spojku a lehčí setrvačník. Příplatkový automat se pak chlubí novým softwarem, zatímco samotný vůz přišel v rámci modifikací o nemalých 22 kilogramů na hmotnosti. Šest kilo z toho přitom připadá na lehčí přední sedadla, dalších 3,4 kg pak na ty zadní. Ty jsou přitom paradoxně komfortnější.
Kromě toho najdeme v kabině novou palubní desku, se kterou se objevila přehlednější grafika přístrojového štítu. Vylepšena byla rovněž klimatizace a k mání jsou tři úrovně čalounění včetně toho koženého. Tou nejvýraznější modifikací je však zvětšení nástupního otvoru, neboť Lotus zúžil prahy o 43 milimetrů a zároveň o dalších 56 mm snížil jejich výšku. Užší jsou pak i dveřní panely, načež se dovnitř dostanete i při zachování značné elegance. Tuhost šasí však nebyla nikterak narušena.
Zvenčí se novinka pro změnu chlubí novými nárazníky, kdy tomu zadnímu dělá společnost difuzor a výraznější zadní křídlo. Celková délka vozu narostla o 30 milimetrů, přičemž oproti předchůdci se zvětšil i koeficient odporu vzduchu (Cd 0,33 versus 0,35). Na druhou stranu tu však při rychlosti 240 km/h máme dvojnásobný přítlak. Lotus navíc ještě poladil podvozek, do standardní výbavy zahrnul samosvorný diferenciál a za 19palcová přední a 20palcová zadní kola usadil větší brzdy.
Veškeré tyto změny by se měly promítnout do 10procentního zvýšení ceny, automobilka však novému provedení bezmezně věří. A to dokonce natolik, že v továrně v Hethelu vytvořila kvůli tomuto modelu druhou separátní linku. Zároveň najala 150 dělníků, kteří by produkci měli zvednout ze stávajících 45 kusů za týden na 70. Stane se tak sice až v září, k mání ovšem bude Evora 400 již od léta, přičemž první vozy mají k zákazníkům zamířit v srpnu.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2015.















Lotus Evora 400 dostal do vínku vyšší výkon a nižší hmotnost. Zároveň se dočkal i přepracování exteriéru a interiéru
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
před hodinouUnikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
12.6.2025„Bugatti pro chudé” se konečně ukázalo v akci na okruhu i ve sprintu. Je to nejrychlejší auto svého druhu, poráží i špičková Ferrari a Lamba
9.6.2025
Nové na MotoForum.cz
- Taka Nakagami v Mugellu místo Mariniho včera 16:51
- Toprak porazil v úvodu Bulegu včera 15:00
- Thompsonovo premiérové vítězství, 26. Svoboda, Novotný crash včera 14:30
- Vyhrál lokalmatador a lídr šampionátu Manzi, 22. Vostatek včera 13:06
- Superpole superbiků vyhrál Bulega včera 11:19
Nejnovější články
„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
před hodinouOjetá stylová sportovní audina je bolestivou vzpomínkou na doby, kdy jste si do takového auta mohli poručit prakticky cokoli
včeraŠéf Bugatti do detailu ukázal pohon nového Tourbillonu, jeho V16 má oproti dosavadnímu motoru W16 překvapivou výhodu
včeraCeny ojetých aut znovu rostou, jen elektromobily dál ztrácí hodnotu raketovým tempem. Přehled největších propadáků je jich plný
včeraLamborghini otočilo o 180 stupňů. Teď říká, že u spalovacích motorů zůstane „tak dlouho, jak to jen půjde”
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva