Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lotus Exige Sport 350 2016 váží 1 115 kg, stovku dá za 3,9 s
9.12.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Vylepšené kupé dostalo do vínku 350 koní, odlehčené komponenty či modifikované převodovky. Okruh v Hethelu zvládne pod 1,5 minuty.
Ještě loni se zdálo, že osud automobilky Lotus je více než nahnutý. Nicméně příchod nových majitelů i rošáda na vedoucím postu přinesly své ovoce. Jen za letošek nám tak Britové odhalili výrazně modernizovanou Evoru 400 i zcela nový model 3-Eleven. Před zhruba třemi týdny jsme pak mohli přivítat vylepšený kabriolet Elise, nyní si pro změnu posvítíme na kupé Exige, jehož verzi Sport 350 můžete od února příštího roku pořídit od 55 900 GBP (cca 2 082 000 Kč), respektive 74 000 Eur (2 miliony korun).
Co za své peníze dostanete? V prvé řadě je to modifikovaný šestistupňový manuál, který dostal do vínku odlehčené hliníkové komponenty za účelem ponížení hmotnosti a rychlejšího nebo preciznějšího řazení. Pokud ovšem ruční řazení není vaším šálkem čaje, máte k dispozici šestistupňovou sekvenci, v jejímž případě změna rychlostních stupňů směrem nahoru zabere 0,24 sekundy, směrem dolů je pak ve sportovním režimu logicky doprovázena automatickými meziplyny.
Další novinkou, kterou můžete vůči předchozímu Lotusu Exige S zaregistrovat, jsou odlehčené úchyty motoru, lehčí baterie, přepracovaná středová konzole, optimalizované odhlučnění nebo přepracovaná záď. Všechny tyto modifikace srazily hmotnost o 51 kilogramů na pouhých 1 125 kg, což se samozřejmě projevilo na zlepšení jízdní dynamiky. Než se k ní ovšem dostaneme, řekneme si nejprve pár slov o pohonné jednotce.
Srdcem vozu je i nadále 3,5litrový přeplňovaný šestiválec, který produkuje 350 koní v 7 000 otáčkách a 400 Nm točivého momentu při 4 500 ot./min. S tímto výkonem zvládá kupé osazené manuálem zrychlení z klidu na stovku za 3,9 sekundy, automat je díky optimalizovanému řazení o desetinu rychlejší. Jeho majitelé si ovšem musí vystačit s nejvyšší rychlostí 261 km/h oproti 274 km/h, na kterou dosáhne manuální verze.
Ještě podstatnější je ovšem čas dosažený na firemním okruhu v Hethelu, který poklesl o 2,5 sekundy na pouhou 1 minutu a 29,8 sekundy. Exige Sport 350 je tak vůbec prvním Lotusem, který se dostal pod metu půldruhé minuty. Nápomocno je mu přitom i nové mohutné zadní křídlo a zakapotovaný podvozek, se kterými narostl přítlak při rychlosti 160 km/h na 42 kilogramů.
Tisková zpráva bohužel již nezmiňuje, zda daného času dosáhla manuální či automatická verze, která je o pět kilogramů těžší. Přičemž zároveň není jisté, zda šlo o standardní provedení či verzi osazenou příplatkovou výbavou v podobě odlehčených kol (-5 kg) a brzd (-5 kg), díky nimž je možné u modelu Exige Sport 350 s šestistupňovým manuálem počítat pouze s 1 115 kily.
Kromě výše zmiňovaného je možné rovněž také sáhnout po interiérovém paketu Tartan, jehož žluto-šedý vzor byl vůbec poprvé představen v Lotusu Esprit S1 v roce 1976. Vyměnit jej ovšem můžete za kožené nebo Alcantarové čalounění, ve všech případech je však třeba počítat s nárůstem v úvodu zmiňované základní ceny.






Lotus Exige Sport 350 kombinuje 350 koní s pouhými 1 115 kily. Firemní okruh v Hethelu tak pokoří za méně než půldruhou minutu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Muž zkusil se svým Mercedesem zdolat slavné Španělské schody v Římě, dojel překvapivě daleko
dnesMarnost: Porsche se chlubí „rekordem” elektromobilu z okruhu, na kterém dostal 5sekundový „kouř” od o 2,5 milionu levnějšího spalovacího auta
včeraČínský elektromobil prodávaný i v Evropě se při nehodě rozpůlil, jeho baterie začala hořet opodál
16.6.2025
Nové na MotoForum.cz
- Časový program Grand Prix Itálie v Mugellu včera 17:16
- Na Pannonia Ringu pokračovalo MS Side 16.6.2025
- Indian Rider Fest: 19.-22. 6. 2025 Lipno nad Vltavou 16.6.2025
- V Misanu zemřel traťový komisař na infarkt 15.6.2025
- Toprakův misanský hattrick 15.6.2025
Nejnovější články
Jediné Ferrari, které kdy vlastnil Jeremy Clarkson, je na prodej. Od koupě dalšího ho odradilo na zbytek života
před 6 hodinamiAmerické prodeje elektrických aut se po měsících uvadání náhle propadly, ukazují křehkost složitě vybuzeného zájmu o ně
před 8 hodinamiDědic Fiatu říká, že čtvrtinu jeho techniků už zaměstnává jen vyhovění předpisům EU. Zlomit to chce radikálně novým typem aut
před 9 hodinamiMalá elektrická Honda byla takové fiasko, že skončila po čtyřech letech, proto značka přichází s další
před 11 hodinamiAudi po letošním roce už nikdy nebudou vypadat stejně, šéf se snaží umlčet kritické hlasy
dnes
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 06.18. 22:53 - petr_riha
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 06.18. 21:12 - Brus
- Fiat a vše kolem nich 06.18. 14:56 - PepaSFI
- Řidiči, co to mají v ruce... 06.17. 23:01 - Truck Daškam
- Autopojištění - kalkulace 06.17. 22:56 - Vojta1988
- kola e89+Tiguan+Scout 06.17. 14:48 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 06.17. 14:29 - pavproch
- IT poradna 06.17. 12:18 - pavproch