Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lotus Exige Sport 380: britská raketa je ještě silnější i lehčí, koketuje s 300 km/h
23.11.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nové vrcholné provedení modelu Exige disponuje 380 koňmi, hmotnost však může klesnout až na 1 066 kg. A došlo i na ladění aerodynamiky.
Ještě před pár měsíci se zdálo, že britská automobilka Lotus skončí na dně bankrotové propasti. Příchod Jeana-Marca Galese se však ukázal být záchranou na poslední chvíli. Bývalý manažer PSA totiž pomocí série nepopulárních kroků, jež mimo jiné souvisely s redukcí pracovních sil, dokázal vrátit Lotus do černých čísel. Od srpna letošního roku tak značka disponuje pozitivním cash flow, díky čemuž si konečně může dovolit vývoj zcela nových modelů.
Jako první se v roce 2020 objeví zcela nový Elise, po němž má následovat spřízněný Exige. Značka oba modely posadí na nové lepené hliníkové šasí, s jehož pomocí hodlá udržet hmotnost pod jednou tunou. A to přesto, že dojde k menšímu navýšení venkovních rozměrů. Mimo to Lotus chce jít na americký trh, proto vozy dostanou více bezpečnostních prvků.
Po této dvojici se Britové chystají na novou generaci modelu Evora, která dorazí v roce 2022. Mimo to bychom se měli dočkat také prvního firemního SUV, které sice bude určeno - alespoň zpočátku - primárně pro asijské trhy, nicméně i tak má zdvojnásobit či dokonce ztrojnásobit registrace. Ty přitom oproti letošním 1 700 až 1 800 prodaným vozům mají narůst na 4 000 aut v roce 2021.
Ještě před touto expanzí pak Gales přislíbil stávající Evoru ve verzi Roadster, kromě toho dojde k dalšímu vylepšování modelů Elise a Exige. Druhý zmíněný se přitom aktuálně ukázal v provedení Sport 380, jež je nejlehčí a nejvýkonnější šestiválcovou variantou tohoto stroje, jaká kdy v Hethelu vznikla. Jejím základem se stal loni odhalený Exige Sport 350.
Vůči tomuto modelu dostala „třistaosmdesátka“ modifikovaný 3,5litrový šestiválec, který nově produkuje 380 koní v 6 700 otáčkách a 410 Nm točivého momentu při 5 000 ot./min. Díky tomuto posílení zvládne zrychlení z klidu na stovku za 3,7 sekundy při cestě za nejvyšší rychlostí 286 km/h. Té přitom dosáhnete až na šestý převodový stupeň, nikoliv na pátý, jako u verze Sport 350.
Lotus udává, že Exige Sport 380 bude od příštího roku k mání také s automatem (s maximálkou sníženou na 274 km/h), ten se však na registracích bude podílet jen zlomkem. Obě převodovky budou mít olejové chlazení, které umožní maximální okruhové využití. V případě manuálu lze přitom dále očekávat hmotnost 1 076 kg, což je ve srovnání s dosud nejlehčí variantou pokles o 25 kilo.
Bylo toho dosaženo instalací nejlehčích kovaných kol na trhu, nahrazením zadního skleněného okna polykarbonátem, lithium-iontovou baterií, novým zadním křídlem a difuzorem či karbonovými sedadly. Auto je možno dovybavit příplatkovým titanovým výfukem a odnímatelným karbonovým střešním panelem, kterým lze nahradit standardní plátno. Obojí hmotnost dále sráží na 1 066 kg.
Veškeré tyto modifikace - zejména pak instalace nového křídla a difuzoru - v kombinaci s výraznějším čelním splitterem navýšily přítlak při maximálce na 140 kg. Oproti provedení Sport 350 jde o 60procentní zlepšení, aniž by narostl aerodynamický odpor. Jeho přesnou hodnotu sice značka nezmínila, průměrná spotřeba však činí 10,4 l/100 km (resp. 9,7 l/100 km u automatu).
Další změny zahrnují rozšíření předních pneumatik Michelin Pilot Sport Cup o 10 milimetrů, což navyšuje přilnavost. Dále tu pak máme účinnější brzdy AP Racing či doplňkový paket Track Pack zahrnující stavitelné tlumiče Nitron a stabilizátory Eibach. Mimo to Lotus snížil o jeden centimetr boční prahy, což usnadňuje nastupování (a taktéž se podílí na nižší hmotnosti).
V kabině je pak možné očekávat již ve standardu čalounění Alcantarou či multimédiální systém zahrnující rozhraní Bluetooth, které se u Lotusu objevuje poprvé. Ceny startují na částce 67 900 GBP (cca 2 156 500 Kč), přičemž první exempláře zamíří k zákazníkům na počátku příštího roku.

















Nový Lotus Exige Sport 380 spojuje 380 koní s hmotností 1 066 kg
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Dražba cenných aut slavné aukční firmy se proměnila v demoliční derby poté, co jednomu z jejích řidičů „ujela noha”
před 7 hodinami
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
včera
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Porsche si nedá pokoj. Svým sporťákům má vrátit spalovací motory způsobem, který nadšence tak akorát znovu vytočí
7.10.2025
Největší výletní loď světa je tohle monstrum vážící 251 tisíc tun. Už se blíží dokončení, i Titanic je vedle ní tintítko
7.10.2025
Prodeje Mercedesu se dál propadají hrozivým tempem, zoufalému obratu vedení se nelze divit
8.10.2025
73 tisíc jen za nové pneu? A každých 10 tisíc km znovu? Ženu zaskočilo, jak moc „žere gumy” její těžké ošklivé BMW
8.10.2025
Tesla odhalila své nové levné modely. Za docela malou slevu jim toho chybí víc, než by vám bylo milé
8.10.2025
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 11.06. 12:55 - řidičBOB
- Lampárna (stěžovatelna) 11.06. 12:52 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.06. 10:02 - řidičBOB
- Má někdo zkušenost s nákupem ojetého auta z Německa přes malého dovozce? 11.06. 09:48 - lylybrown
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.05. 20:57 - abgx1
- BMW Divize 11.05. 10:19 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.04. 14:02 - Snowman000
