Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lotus Exige V6 Cup: 350 koní na 1 080 kilogramů
18.8.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Vyberte si specifikaci, přihlaste se do šampionátu Lotus Cup a dupněte na pedál. Nic jiného než závodit nový 350koňový Exige neumí, ani nechce umět.
Pozornost celého automobilového světa se aktuálně upírá k americkému Pebble Beach. Neznamená to ale, že by v ostatních částech světa složili ruce v klín a řekli si, že pracovat má cenu až v pondělí. Kupříkladu ve Velké Británii na okruhu Brands Hatch pořádá Lotus svůj vlastní festival, jehož hlavní hvězdou bude nejvíce okruhově zaměřená verze Exige V6 Cup.
Ta si před zadní nápravu nastěhovala vidlicový šestiválec o 3,5litrovém objemu, který produkuje 350 koňských sil. V kombinaci s hmotností pouhých 1080 kg (i když na Lotus se i to někomu může zdát hodně, je to 3,08 kg na koně a to je lepší poměr než třeba u nového BMW M5 F10, které definuje hodnota 3,47 kg na koně) je tak potřeba k akceleraci z klidu na stovku pouhých 3,5 sekundy. A nejvyšší rychlost vrcholí hodnotou 274 km/h, čímž Exige V6 Cup deklasuje i do té doby nejrychlejší Evoru S.
K dispozici bude hned ve dvou verzích - jako verze Track Day jen pro občasné okruhové dny. A poté jako něco, co sám Lotus popisuje jako „plnohodnotná soutěžní specifikace“. Je tak asi jasné, že masážní sedadla, navigace nebo výkonný audio systém nebudou součástí výbavy, přestože ceny startují u prvního modelu na 62 995 GBP (cca 2 miliony Kč) a u druhého na 74 995 GBP (necelých 2,4 milionu Kč).
Komfort a luxus však byl odjakživa u Lotusu až na posledním místě. Nikoho tak nepřekvapí, že dovnitř se nastěhovala závodní ochranná klec, hasicí přístroj schválený úředníky FIA, závodní sedadla, do nichž je možné usednout s helmou a krčním systémem HANS či odnímatelný volant, kterým mají třeba monoposty F1.
Zákazník si také může vybrat, zda touží po čtyř- nebo šestibodových závodních pásech. A stejně tak může pomocí systému Lotus Dynamic Performance Management volit mezi třemi režimy (Touring, Sport a Race), které upravují nastavení motoru a trakční kontroly. Stavitelný je rovněž podvozek, zatímco zadní křídlo bylo usazeno napevno.
Komplet dotvářejí slicky Pirelli P-Zero Trofeo, zadní difuzor nebo co nejmenšímu odporu větru přizpůsobený čelní nárazník. Prodej započne v prosinci letošního roku, přičemž do března 2013 bude vyrobeno pouze 20 vozů. Ty posléze mohou závodit v nové sérii Lotus Cup, která se pojede v Evropě, Spojených státech a Japonsku. Přihlásíte se?




Nový Lotus Exige V6 Cup byl stvořen k jedinému - k účasti na závodech a okruhových dnech. Zvolit si můžete více či méně zaměřenou soutěžní specifikaci, šestiválec s výkonem 350 koní je standardem v obou případech
Zdroj: Lotus přes Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Ford dodatečně ukázal celou rekordní jízdu extrémního Mustangu na nejnáročnějším okruhu světa, už ani neměl na výběr
včeraSrovnání dvou generací extrémních silničních stíhaček Koenigseggu ukazuje, co udělá 5 let vývoje i v takové sféře aut
5.5.2025Někdo si nechal předělat svou Hondu na Alfu Romeo. Teď má spolehlivé auto, které nevypadá jako z jiné planety
4.5.2025
Nové na MotoForum.cz
- Časový program GP Francie v Le Mans včera 15:07
- Divoké karty pro Most 5.5.2025
- Převaha Španělů napříč kubaturami Grand Prix 5.5.2025
- Wild card pro Taku Nakagamiho 5.5.2025
- Mitas Enduro Trail-ADV 2: na silnici i do terénu 5.5.2025
Nejnovější články
Škoda masivně, až o 110 tisíc zdražila Octavii, měsíc lásky si představuje zvláštně. Pod psychologickou hranicí už nekoupíte nic
včeraNadšenec si koupil elektromobil od začínající automobilky a poznává, co to je. Z její „skvělé péče” má dnes noční můry
včeraKrásné BMW 3 ze zlatých časů značky nemusí stát tolik, tohle světově unikátní kupé postavili na přání prvního a jediného majitele
včeraFord dodatečně ukázal celou rekordní jízdu extrémního Mustangu na nejnáročnějším okruhu světa, už ani neměl na výběr
včeraNový Mercedes CLA nejde nabíjet u většiny veřejných dobíjecích stanic, to už se Němci dočista zbláznili?
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva