Lotus Elise 1,6 Club Racer: kila dolů, cenu také

Lotus v posledních letech proslul svými malými sporťáčky, které se o své místo na slunci perou především díky své nízké hmotnosti. Elise Club Racer je dalším z nich.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Lotus Elise 1,6 Club Racer: kila dolů, cenu také

19.2.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek

Lotus Elise 1,6 Club Racer: kila dolů, cenu také

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Lotus v posledních letech proslul svými malými sporťáčky, které se o své místo na slunci perou především díky své nízké hmotnosti. Elise Club Racer je dalším z nich.

Ačkoli Lotus v posledních měsících oslňuje hlavně svými plány do budoucnosti, které počítají s výrobou celé řady „dospělých” sporťáků, o zákazníky nyní bojuje především svými typickými modely posledních let. K prckům Elise a Exige sice nedávno přibyla i nová Evora, řeč dnes ale bude o prvním jmenovaném. Právě tento model přiveze automobilka na ženevský autosalon ve verzi Club Racer.

Jak již název napovídá, jde o odlehčenou, více okruhovou verzi, která z beztak nízké hmotnosti 876 kilogramů ukrojila dalších 24 kil. Nezdá se to být žádným fantastickým posunem, ale kdo z vás měl tu čest s Elisem (neplést s Elvisem...), jistě uzná, že z tohoto auta už není moc co vyndat, skoro nic navíc v něm totiž není. Výrobce tedy o verzi Club Racer hovoří jako o „oholené na kost”, nedodal ale příliš mnoho detailů k tomu, o co vše vůz v rámci odtučnovací kúry přišel - víme jen o lehčím akumulátoru a odstranění zvukové izolace.

Vozu ale i něco přibylo. Je to režim Sport systému DPM (Dynamic Performance Management), který se postará zejména o správné nastavení adaptivního podvozku pro optimální chování vozu jak na trati, tak při náročnější jízdě po běžných silnicích.

Motor vozu je stejný jako u jiných Elise 1,6. Jde tedy o agregát z líhně Toyoty, který při svém skromném objemu dosahuje solidního nejvyššího výkonu rovných 100 kW (136 koní) při 6 800 ot./min a až 160 Nm točivého momentu při 4 400 ot./min. Nevíme, jak moc tento motor s vozem zamává, neboť Lotus tato data nezveřejnil, standardní Elise 1,6 ale zrychluje na stovku za 6,5 sekundy. Club Racer bude jistě o něco málo rychlejší. Bez zajímavosti není ani kombinovaná spotřeba paliva jen lehce přesahující hranici 5 litrů na 100 kilometrů. Inu, nízká hmotnost je tou správnou cestou ke skutečně efektivním automobilům...

Vůz bude nabízen v šesti barvách karoserie - modré, žluté, červené, bílé, matně černé a šedé, přičemž na přiložených obrázcích můžeme vidět Elise Club Racer oděný do prvně jmenované kojenecké modři.

A se závěrečnou větou o úplném odhalení v Ženevě dodáváme, že Club Racer bude s cenou od 34 450 Eur (cca 840 tisíc Kč) vůbec nejlevnějším Elise v nabídce. Hle, ne každý si nechává zaplatit za to, že z vozu něco vyndá...


Lotus Elise 1,6 Club Racer: kila dolů, cenu také - 1 - Lotus Elise 16 Club Racer 01Lotus Elise 1,6 Club Racer: kila dolů, cenu také - 2 - Lotus Elise 16 Club Racer 02
Lotus Elise 1,6 Club Racer

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Autobazar

zobrazit vše